Gå til innhold

PC oppsett 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Har oppdatert ALLE listene, nå! :)

Har fikset det, nå equip ;)

hehe :) lurer på hva banken sier, om eg kommer med en forespørsel om "Lån til kjøp av PC- 375 000 kr" :D

 

Banken: "hva skal du med den?"

Du: "Spille"

Banken: "Greit, lån innvilget"

 

xD

 

MUST PLAY BF4 ON ULTRA MEGA SETTINGS :D hahahaha

Lenke til kommentar

 

 

Har oppdatert ALLE listene, nå! :)

Har fikset det, nå equip ;)

hehe :) lurer på hva banken sier, om eg kommer med en forespørsel om "Lån til kjøp av PC- 375 000 kr" :D

 

Banken: "hva skal du med den?"

Du: "Spille"

Banken: "Greit, lån innvilget"

 

Hvis man er såpass proff at man har sponsorer og fast inntekt på det så kan det nok la seg gjøres ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Er førstegangsbygger og vurderer å bruke Gamer PC "MAX FPS" builden din. Har ikke noe særlig peiling på pc, så har lest meg opp på noe de siste ukene.

Så jeg har noen spørsmål.

1: Hvordan er oppgraderingsmulighetene på denne? Tenker 2-4 år frem i tid. Kan jeg da bruke mange av de samme delene, eller burde jeg da kjøpe meg en helt ny pc? Evt. hvilke deler kan jeg bytte ut for å gjøre den mer oppgraderingsvennlig?

2:Jeg har aldri hørt om psu'en på denne builden så jeg måtte søke den opp, og da leste jeg et par steder at den kun er middels bra. Er dette tilfellet, evt. hvem psu burde jeg ellers gå for?

3: Det kan hende jeg trenger trådløst internett på pc'en, hvilke løsninger vil du anbefale da? Hovedkort med innebygget trådløst, eller usb-løsninger og diverse?

Lenke til kommentar

viss du er litt "redd" for psuen så kan du gå for et sikkert valg. Seasonic.

Eller hvor Seasonic lager innmaten.

SÅ kan du gå for Antec eller XFX

En av disse:
http://www.dustinhome.no/product/5010751722/antec-hcg-750m-750w-psu-modular/

 

eller

 

http://www.komplett.no/xfx-proseries-xxx-edition-750w-psu/760108

 

 

 

Men uansett, Evga er ikke noe dumt det.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Et løst forslag dette her, men kunne du tenke deg å kanskje eliminere et par bygg? Å være brukervennlig er det store poenget i en slik tråd, da brukere kommer hit for henvisninger. Da nytter det ikke alltid å bli møtt med 13 (!) forskjellige bygg å velge mellom, da dette er nesten like vanskelig som å velge komponentene selv.

 

Siden dette er en tråd som innvilger til faktisk pengebruk, synes jeg at en glatt burde kuttet ut interne vitser som 1000%-overkill. Vi som kan data vet at det ikke ville lønnet seg å kjøpe noe slikt, men en blir stadig overrasket over hvor mye folk er villig til å legge ut i den tro at det er mye bedre. Kanskje ikke flere hundre tusen, men desto mer relevant er det for de kostbare byggene som f. eks. Gamer PC "MAX FPS" til 18k. Igjen, her vet vi som virkelig kan data at det er lite å hente konra en PC til 10-11k, men vil tro mange legger ut det ekstra i et falskt håp. Hva er det et AMD Radeon R9 280X kort ikke rekker opp til egentlig? Svært lite. Tilsvarende, hva er det et AMD Radeon R9 290 ikke rekker opp til? Enda mindre.

 

Jeg brukte som regel kun to bygg i min egen tråd. "Runes of Dublon" som rettet seg til de som ønsket en nedstrippet spill-PC på budsjett, og "Black Refinery" som innlemmet faktorer som pent design, lavt støynivå og enda vassere prosessor-. og grafikkytelse. Jeg ville foreslått R9 290 til det dyreste, og R9 270X til det rimeligere. Aldri har jeg anbefalt noe bygg til 18 000 kroner, fordi jeg vet at kun en forsvinnende liten prosentandel får glede av en slik oppgradering. Ei heller har jeg anbefalt et såpass billig bygg at en bærbar PC vil kunne tilby det tilsvarende.

 

Fordeler ved å forenkle tråden med færre bygg:

+ Hyppigere oppdateringer

+ Bedre kvalitetssikring

+ Enklere å velge for kjøperen

+ Oppfordrer til sparsommelighet

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et løst forslag dette her, men kunne du tenke deg å kanskje eliminere et par bygg? Å være brukervennlig er det store poenget i en slik tråd, da brukere kommer hit for henvisninger. Da nytter det ikke alltid å bli møtt med 13 (!) forskjellige bygg å velge mellom, da dette er nesten like vanskelig som å velge komponentene selv.

 

Siden dette er en tråd som innvilger til faktisk pengebruk, synes jeg at en glatt burde kuttet ut interne vitser som 1000%-overkill. Vi som kan data vet at det ikke ville lønnet seg å kjøpe noe slikt, men en blir stadig overrasket over hvor mye folk er villig til å legge ut i den tro at det er mye bedre. Kanskje ikke flere hundre tusen, men desto mer relevant er det for de kostbare byggene som f. eks. Gamer PC "MAX FPS" til 18k. Igjen, her vet vi som virkelig kan data at det er lite å hente konra en PC til 10-11k, men vil tro mange legger ut det ekstra i et falskt håp. Hva er det et AMD Radeon R9 280X kort ikke rekker opp til egentlig? Svært lite. Tilsvarende, hva er det et AMD Radeon R9 290 ikke rekker opp til? Enda mindre.

 

Jeg brukte som regel kun to bygg i min egen tråd. "Runes of Dublon" som rettet seg til de som ønsket en nedstrippet spill-PC på budsjett, og "Black Refinery" som innlemmet faktorer som pent design, lavt støynivå og enda vassere prosessor-. og grafikkytelse. Jeg ville foreslått R9 290 til det dyreste, og R9 270X til det rimeligere. Aldri har jeg anbefalt noe bygg til 18 000 kroner, fordi jeg vet at kun en forsvinnende liten prosentandel får glede av en slik oppgradering. Ei heller har jeg anbefalt et såpass billig bygg at en bærbar PC vil kunne tilby det tilsvarende.

 

Fordeler ved å forenkle tråden med færre bygg:

+ Hyppigere oppdateringer

+ Bedre kvalitetssikring

+ Enklere å velge for kjøperen

+ Oppfordrer til sparsommelighet

Skal vurdere det, men vi får se på input, hva folk ønsker...

Det som er med "Maks FPS" PCen, er at Skjermen er 144Hz, og 2 R9 290 trengs dersom du skal spille på 144FPS, hihg/ultra 1080p ;) Selv om det ikke er alle som ønsker å ha så høy FPS, og heller ofrer kvalitet, så er det noen som ønsker begge :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg liker at det er flere bygg. Det er forskjellige ting man bruker maskinene til og det krever forskjellige spesifikasjoner. Dermed så mener jeg at såpass mange oppsett er på sin plass. Jeg syntes nesten at det er for få oppsett så. :p

 

Det kan vi raskt etterprøve!

 

x Surfe og lett PC: for en PC som skal være portabel og med begrenset ytelse, kjøp bærbar.

 

x Lett allround PC: for en spill PC, oppgrader spesifikasjoner, hvis ikke, kjøp bærbar

 

x Media PC: en bærbar vil ha samme funksjonalitet, eventuelt Intel Nuc om det bare skal være en portabel boks

 

Prodigy build: bra utgangspunkt, men dårlig sammensetning av komponenter

 

? m-ATX Gamer: for svak som gamer, for lite spesialisert

 

Bang for The Buck Gaming: velbalansert bygg, beste i tråden

 

x Hackintosh: kun profesjonelle / bedrifter kjøper så dyrt, og absolutt ikke med uoffisiell støtte

 

x Gamer-PC 13k: yter identisk med Bang for The Buck Gaming, til 3k mer

 

x Gamer-PC Maks FPS 18K: absurd prisnivå for en spill-PC. Med enkeltskjerm tilnærmet identisk ytelse.

 

x 1000% Overkill: Bygg ment som en spøk. Useriøst i en anbefalingstråd.

 

? PC til redigering: Dårlig sammensetning av komponenter skyter prisen til himmels.

 

x Allround server: Server er noe der tilpasning etter behov er alfa og omega. 18TB lagring og RAID-kontroller til 3,5k virker veldig tilfeldig plassert.

 

Scrypt mining: Har ingen formening eller erfaring om denne type bygg, så unnlater å kommentere.

Lenke til kommentar

Skal vurdere det, men vi får se på input, hva folk ønsker...

Det som er med "Maks FPS" PCen, er at Skjermen er 144Hz, og 2 R9 290 trengs dersom du skal spille på 144FPS, hihg/ultra 1080p ;) Selv om det ikke er alle som ønsker å ha så høy FPS, og heller ofrer kvalitet, så er det noen som ønsker begge :)

 

Jeg mener at som trådeier, er det vårt ansvar å stille med ansvarlighet og innsikt. De konklusjoner som hvermannsen trekker, trenger ikke å stå i samsvar med ekspertene. Da er det ikke flertallet som råder, men eksperten. De søker tross alt råd hos oss basert på den kunnskapen vi besitter.

 

Personlig tror jeg ikke at folk innser hva slags utstyr de trenger for å kunne ta nytte av to R9 290 i CF. Som du sier, er det da snakk om 144FPS skjerm. På dette punktet mener jeg at vi begynner å bevege oss litt inn i Luksusfellen-territorium, og at det minste en kan gjøre er å sette bygget i et eget spesialfelt. Bare slik at det hersker null tvil om at dette ikke er noe en vanlig sindig person ville vurdert, men heller er rettet mot de med stort hus og to BMWer i garasjen. :tease:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...