Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, det er klart. Merker det selv også. Jakter man på kilo er kosthold den viktigste faktoren. Trening strammer egentlig bare opp kroppen slik at resultater blir tydligere.

 

Men med det sagt, jeg har MYE å lære innenfor temaet kosthold!

 

 

Mvh Faller

Du har gjort en bra jobb så langt og har en fin og riktig vektnedgang. Bra jobba :-).

 

Kan også gi deg en link som muligens gir deg en vekker på hvor viktig det er å spise riktig. I alle fall ga det meg en vekker.

http://www.vektklubb...e-uken-20209978

 

TRE SJOKOLADEBOLLER = 515 kcal

 

AKTIVITET: Gå, middels intensitet: ca 2 timer og 15 minutter

 

EDIT: Du skal selvfølgelig ikke la være å trene. Hvis jeg husker riktig så har muskler kun 1/4 av volumet til fett. Det vil si at om du går opp en kg i muskelmasse uten å legge på deg, er du kvitt 4 kg med fett. Tren og tren mye styrke :).

Endret av RattleBattle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for link. Den var informativ uten å være "too much". Innholdet er riktignok ikke veldig ukjent og overraskende selv om jeg fikk meg en aha-opplevelse. Jeg har vært gjennom samme fella selv, og derfor er jeg medlem av denne tråden ;)

 

Grunnen til at jeg trener ved siden av er fordi jeg personlig mener at en mann burde ha litt muskler i stedet for å være veldig slank uten former og jeg var veldig aktiv frem til ungdomsskolen. Nå trener jeg styrke og utholdenhet fordi jeg er lei av kroppsfasongen.

 

Men nå er det tid for trening :D

 

 

Mvh Faller

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir nesten skremt av hvor mye det faktisk er i de små tingene vi trykker i oss i løpet av en dag. Spesielt når det settes opp med hvor mye man må trene for å få de bort. Takk for linken.

 

Min vektnedgang har gått litt i negativ retning. Som ivrig syklist har jeg sett så fram til å kunne hive meg på landeveissykkelen at jeg har blitt lett depprimert pga dårlig vær. Har ikke hatt lyst til noe.

 

Men i dag er dagen. Endelig skal jeg ut å sykle på årets første tur. Merker humøret går opp og jeg ser fram til å se vekten smyge nedover igjen.

 

Så da starter jeg i dag med en vekt på ca 86kg :)

Endret av Zt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for det.

 

Kom hjem for en times tid ca. Har ikke vært så sliten på lenge.

Endte opp med 5 mil over to timer. Ikke så veldig imponerende tid, men man må starte ett sted :)

Da er man i det minste i gang og det blir lettere å komme seg over dørstokkmilen neste gang.

 

Ønsker alle en fortsatt god, men kalorifattig søndag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har gjort en bra jobb så langt og har en fin og riktig vektnedgang. Bra jobba :-).

 

Kan også gi deg en link som muligens gir deg en vekker på hvor viktig det er å spise riktig. I alle fall ga det meg en vekker.

http://www.vektklubb...e-uken-20209978

 

 

 

EDIT: Du skal selvfølgelig ikke la være å trene. Hvis jeg husker riktig så har muskler kun 1/4 av volumet til fett. Det vil si at om du går opp en kg i muskelmasse uten å legge på deg, er du kvitt 4 kg med fett. Tren og tren mye styrke :).

 

Bra med sånne innspill! Var jo klar over at kostholdet var veldig viktig når man skal ned i vekt, men sjeldent jeg har sammenlignet kcal i matvarer /snop mot hvor mye man må forbrenne gjennom trening. Litt sykt egentlig (særlig det med bollene!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...