Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør en helt vanlig 18-22 åring?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg går på fest. Jeg jobber. Jeg går på skole. Jeg har en bred vennegjeng.

Likevel føler jeg at det er noe jeg mangler. Hva er det ungdommer på min alder bruker tiden sin på?

Jeg er flink til å sitte på ræva foran pcen / tven og se filmer og serier osv. Jeg er dritlei av å ikke ha noe å gjøre. Jeg blir urolig og nesten trist av å sitte alene to timer foran pcen uten å gjøre noe fornuftig.

 

Var i en slik periode en stund tilbake og da bestemte jeg meg rett og slett for å ta båtsertifikatet på småbåt, selv om jeg ikke har båt eller trives på sjøen..

 

Så hva gjør du på, eventuelt gjorde på min alder?

 

Edit: Ikke si kjæreste. Jeg vil ikke ha en bare for å ha en. Jeg treffer mange jenter men det er få jeg liker å bruke tid på.

Endret av HesteHoven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til fest (som jeg begynner å bli lei av), skole og jobb, så går det i trening i tillegg til div hobbyer som dykking og klatring, også har jeg en evig trang til å lage ting. Har en del liter vin som jeg må få flasket snart bla .

 

Nå skal det sies at jeg misunner vel nesten deg, da jeg ikke har så bred vennegjeng, og treffer derfor heller ikke spesielt mye jenter, for tiden er det bare "gutta" jeg ser stort til, og de få nye jentene som dukker opp er somregel bare bråk og/eller sammen med en av de andre.

 

Nå skal jeg ut og reise og så får jeg se om jeg finner noe mer mening med livet mitt da. Reiste en mnd. i sommer, og hadde den beste tiden jeg tror jeg noen gang har hatt.

Endret av multisync
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flytt!!

 

Jeg var gjennom en liknende "krise". Hadde strengt tatt ikke noe å klage på, gode venner, god familie, jobb, et godt "liv" altså. Men noe manglet, jeg var ikke helt der jeg skulle være.

Mange i den alderen bruker mye tid til å "finne seg sjæl". Det er en klisje, men det er noe i det, ikke alle er født inn i det livet de trives med.

 

For meg ble løsninga å flytte. Begynte på et universitet på en annen kant av landet, og starta på "scratch" i et ukjent miljø, med ukjente mennesker. Blanke ark altså.. Derfra har ekstremt mye skjedd, som aldri ellers ville skjedd, og det har vært en eneste lang opptur. Anbefales ;)

Endret av jonlem
  • Liker 9
Lenke til kommentar

I tillegg til fest (som jeg begynner å bli lei av), skole og jobb, så går det i trening i tillegg til div hobbyer som dykking og klatring, også har jeg en evig trang til å lage ting. Har en del liter vin som jeg må få flasket snart bla .

 

Nå skal det sies at jeg misunner vel nesten deg, da jeg ikke har så bred vennegjeng, og treffer derfor heller ikke spesielt mye jenter, for tiden er det bare "gutta" jeg ser stort til, og de få nye jentene som dukker opp er somregel bare bråk og/eller sammen med en av de andre.

 

Nå skal jeg ut og reise og så får jeg se om jeg finner noe mer mening med livet mitt da. Reiste en mnd. i sommer, og hadde den beste tiden jeg tror jeg noen gang har hatt.

Begynner å bli en smule lei festing selv. Jenter kommer og går som de selv vil. Treffer dem vel mest på fest.
Lenke til kommentar

Vell..

 

Jeg er 26 år men velger og svare da jeg har hatt samme interesser fra jeg var 16 år og frem til i dag! Foruten ei dame du gidder og bruke tid på for de som har det går det utelukkende i mc sommer halvåret, reising rundt om i europa på to hjul er fantastisk! En hobby som har blitt en lidenskap jeg vil ha livet ut! Vinter halvåret er det snowboard og alt det kjekke som hører med :-)

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Flytt!!

 

Jeg var gjennom en liknende "krise". Hadde strengt tatt ikke noe å klage på, gode venner, god familie, jobb, et godt "liv" altså. Men noe manglet, jeg var ikke helt der jeg skulle være.

Mange i den alderen bruker mye tid til å "finne seg sjæl". Det er en klisje, men det er noe i det, ikke alle er født inn i det livet de trives med.

 

For meg ble løsninga å flytte. Begynte på et universitet på en annen kant av landet, og starta på "scratch" i et ukjent miljø, med ukjente mennesker. Blanke ark altså.. Derfra har ekstremt mye skjedd, som aldri ellers ville skjedd, og det har vært en eneste lang opptur. Anbefales ;)

Tøft at noen tørr, kunne godt tenkt meg å komme meg bort en stund, men er blitt så vel etablert her jeg bor, så blir det vel ganske urealistisk :-)

 

Angrer i det minste på at jeg ikke utførte førstegangstjeneste (medisinsk årsaker + hadde ikke motivasjonen den gang pga lengre forhold) og ikke tok et friår på folkehøyskole før jeg gikk i jobb.

Lenke til kommentar

Tøft at noen tørr, kunne godt tenkt meg å komme meg bort en stund, men er blitt så vel etablert her jeg bor, så blir det vel ganske urealistisk :-)

 

Angrer i det minste på at jeg ikke utførte førstegangstjeneste (medisinsk årsaker + hadde ikke motivasjonen den gang pga lengre forhold) og ikke tok et friår på folkehøyskole før jeg gikk i jobb.

Vel etablert, hva er nå det? Trives du ikke, så stikker du. Man flytter jo alltids tilbake etter ei stund, men som et nytt og bedre menneske ;)

I disse moderne tider er det heller ikke vanskelig å holde god og tett kontakt med familie og venner.

 

Jeg skreiv det kanskje ikke, men jeg er tilbake i "heimbygda" nå, etter 5 år. Med konemor, bikkje og stasjonsvogn. Kall det gjerne en slags dannelsesreise ;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Sove->jobb->pc->trening->pc->sove->jobb->pc->trening om jeg gidder->pc->sove->jobb->pc->sove->jobb->pc->rewnw hvis jeg gidder->pc->jobb->pc->sove->pc->sove->pc->

 

Drikking og festing driver jeg ikke mye med, kanskje en gang i måneden eller noe, men jeg syns det holder, er jo begrenset hvor gøy det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er så enig i et du skrev. Jeg har en kjæreste som jeg er ganske mye med. Jeg har er en bred vennegjeng og føler at jeg er helt okei likt på skolen. Jeg er på fest hver eneste helg pretty much og koser meg veldig. Likevel føler jeg at det er noe som mangler i livet, flere titalls timer forsvinner til dataen hver uke. Livet føles rett og slett litt tomt. Deprimerende rett og slett. Jeg har bestemt meg for å starte med seilebrett så fort det blir sesong.

Lenke til kommentar

Jeg er så enig i et du skrev. Jeg har en kjæreste som jeg er ganske mye med. Jeg har er en bred vennegjeng og føler at jeg er helt okei likt på skolen. Jeg er på fest hver eneste helg pretty much og koser meg veldig. Likevel føler jeg at det er noe som mangler i livet, flere titalls timer forsvinner til dataen hver uke. Livet føles rett og slett litt tomt. Deprimerende rett og slett. Jeg har bestemt meg for å starte med seilebrett så fort det blir sesong.

Nå sitter jeg også mye på PC'en og jeg er langt fra perfekt eller noe, men er ganske utrolig om man slutter å bruke PC'en til bullshit, tenker da Facebook, nettaviser, spill, totalt random videoer, forum til en viss grad osv. Man må nok også finne noe annet utenom PC å gjøre, nå er jeg selv litt dårlig på det så er nok en hykler, men bor nå på en liten plass hvor jeg ikke kjenner så mye med folk så blir mye sittende for meg selv, i helgene er jeg hjemme og da bruker det å være full fest fra fredag til søndag. Nå er jeg ikke så veldig glad i å drikke men elsker å dra ut på byen :) , synd det ikke finnes uteliv i ukedagene her jeg bor nå. Men ja, er ikke på noen måte perfekt, suger på mye, men elsker å reise og da føler jeg meg virkelig levende, så mitt mål er å få reist så mye som mulig nå når jeg er i de tidlig 20-årene.

Lenke til kommentar

 

Nå sitter jeg også mye på PC'en og jeg er langt fra perfekt eller noe, men er ganske utrolig om man slutter å bruke PC'en til bullshit, tenker da Facebook, nettaviser, spill, totalt random videoer, forum til en viss grad osv. Man må nok også finne noe annet utenom PC å gjøre, nå er jeg selv litt dårlig på det så er nok en hykler, men bor nå på en liten plass hvor jeg ikke kjenner så mye med folk så blir mye sittende for meg selv, i helgene er jeg hjemme og da bruker det å være full fest fra fredag til søndag. Nå er jeg ikke så veldig glad i å drikke men elsker å dra ut på byen :) , synd det ikke finnes uteliv i ukedagene her jeg bor nå. Men ja, er ikke på noen måte perfekt, suger på mye, men elsker å reise og da føler jeg meg virkelig levende, så mitt mål er å få reist så mye som mulig nå når jeg er i de tidlig 20-årene.

 

Jeg tenker også å reise mye. For noen år tilbake var jeg på en cruise ferie i karibien, 10 dager og vi var innom 6 øyer. der møtte jeg ekstremt mye nye mennesker. Jeg svømte med skilpadder, padlet i en regnskog, trasket igjennom gatene der folk hadde bål som de grillet hele griser på. Virkelig en opplevelse. Anbefales. Jeg tror ferien blir optimal hvis d går vekk fra turist strøkene når du går i land. Å se lokalkulturen er alltid interresant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...