Gå til innhold

Jackpot på 95.9 millioner kroner, hva ville du gjort?


H1ghR0ller

Anbefalte innlegg

Det er sadistisk å ønske seg hundrevis av millioner. Tenk på de som må ha tilsvarende + renter i gjeld. Slike korttenkte, egoistiske mennesker burde stå i gapestokk på torget.

 

At folk i Norge ønsker å tjene 400k-1.3 millioner per år kan jeg være med på. Å ha hundrevis av millioner på bok medfører mye lidelse for andre.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sadistisk å ønske seg hundrevis av millioner. Tenk på de som må ha tilsvarende + renter i gjeld. Slike korttenkte, egoistiske mennesker burde stå i gapestokk på torget.

 

At folk i Norge ønsker å tjene 400k-1.3 millioner per år kan jeg være med på. Å ha hundrevis av millioner på bok medfører mye lidelse for andre.

Neida, det medfører ikke mye lidelse hvis man fortsetter å holde seg normal.

Lenke til kommentar

Det går ikke an å ha en tusenkrone i "pengeboken" med mindre en annen har -1000 kr + renter i sin "pengebok". Den som har -1000 kr får ikke kjøpt mat og kommer bare lenger ned siden han heller ikke får betalt gjelden + og rentene som løper løpsk.

Det samme er det når du skal kjøpe noe billig i butikken så er ikke dette mulig uten at det går på helsen løs for noen som jobber for under 50 øre timen i en annen del av verden.

Uretten som oppstår når enkelte skal ha mer på bekostning av andre forsvinner ikke selv om man lukker øynene og later som den er borte. Det går an å ha det fint i livet uten å forsøke å urinere mest mulig på andre mennesker i samfunnet/verden.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er sadistisk å ønske seg hundrevis av millioner. Tenk på de som må ha tilsvarende + renter i gjeld. Slike korttenkte, egoistiske mennesker burde stå i gapestokk på torget.

 

Eh, tenk på de som man kan hjelpe da din sokk.

 

^

Du har ett fucka verdenssyn.

Det er bare sosialistisk, helt normalt har jeg hørt.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar

Med så mye penger hadde jeg pent bedt alle jeg ikke liker som jeg ser hver dag i mitt daglige liv om å dra til helvete. Droppet ut av skolen, brukt pengene på kurs som jeg finner interessante i stedet for å råtne på skolen hvor jeg blir undervist i ting jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Investert i eiendom innenfor Oslo i en liten grad. Tatt førerkortet så fort som mulig, kjøpt meg en gammel, renovert og rød Mustang. Før jeg hadde klart å gjøre noe av dette hadde jeg nok ikke enda innsett at jeg faktisk var millionær og tatt meg en dag eller fem hvor jeg hadde shoppet til jeg rett og slett ikke hadde orket mer. Hadde dratt på byen og spandert mengder med drinker til mine nærmeste og dratt sjekkereplikker som "Dette er fra politiet. Kan jeg få se på tissen din?" bare fordi jeg hadde visst at jeg var rik og følt meg urørlig. Spandert ferier på familie jeg er glad i, fått økonomisk rådgivning og satt av halvparten + + så jeg kunne fått inn noen fine renter. Hadde kjøpt meg et stort hus eller en stor toppleilighet i Oslo, og et lite palass i Spania. Hadde laget en Youtube-channel som skulle hatt navnet JustGotRichWTF som jeg hadde brukt til videoblogging. Hadde prøvd å oppnå litt fame der og plutselig hadde jeg hatt en morsom og kul hobby. Hadde innredet leiligheten/huset mitt akkurat som jeg ville, noe alá http://cdn.freshome.com/wp-content/uploads/2010/07/GUZ-SENTOSA-023-940x653.jpg :D Hadde også reist jorden rundt, jobbet litt frivillig og blitt kjent med mennesker for å få et litt bredere og mer jordnært livssyn. Hadde ikke gått rundt og fortalt alle jeg møtte at jeg var rik, men hadde jeg kommet over noen koselige mennesker i et fattig land som hadde hatt det vanskelig (ikke at det er så få) så hadde jeg nok hjulpet til litt. Hadde satset på en kul karriere og prøvd å skape noe selv ettersom jeg hadde hatt mengder med penger som jeg kunne brukt som så klart hadde vært en hjelpsom startkapital. Hadde investert i relativt sikre ting som boligmarkedet i Oslo som har en veldig stigende etterspørsel hvert år.

Endret av Halfsack
Lenke til kommentar

Med så mye penger hadde jeg pent bedt alle jeg ikke liker som jeg ser hver dag i mitt daglige liv om å dra til helvete. Droppet ut av skolen, brukt pengene på kurs som jeg finner interessante i stedet for å råtne på skolen hvor jeg blir undervist i ting jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Investert i eiendom innenfor Oslo i en liten grad. Tatt førerkortet så fort som mulig, kjøpt meg en gammel, renovert og rød Mustang. Før jeg hadde klart å gjøre noe av dette hadde jeg nok ikke enda innsett at jeg faktisk var millionær og tatt meg en dag eller fem hvor jeg hadde shoppet til jeg rett og slett ikke hadde orket mer. Hadde dratt på byen og spandert mengder med drinker til mine nærmeste og dratt sjekkereplikker som "Dette er fra politiet. Kan jeg få se på tissen din?" bare fordi jeg hadde visst at jeg var rik og følt meg urørlig. Spandert ferier på familie jeg er glad i, fått økonomisk rådgivning og satt av halvparten + + så jeg kunne fått inn noen fine renter. Hadde kjøpt meg et stort hus eller en stor toppleilighet i Oslo, og et lite palass i Spania. Hadde laget en Youtube-channel som skulle hatt navnet JustGotRichWTF som jeg hadde brukt til videoblogging. Nå fikk jeg nettopp kjeft av min lærer og må avslutte denne historient om mitt potensielle liv som rik før jeg rakk å bli ferdig.

 

I overkant friskt for meg!

 

Jeg ville vel heller gått for noe litt mer jordnært! :) Men men, hver sin smak tydeligvis!

 

Er det noen som har tenkt på hytte? Jeg har alltid ønsket meg en hytte ved sjøen, slik at jeg kan nyte lange sommerdager rett i skjærgården!

 

Det går ikke an å ha en tusenkrone i "pengeboken" med mindre en annen har -1000 kr + renter i sin "pengebok". Den som har -1000 kr får ikke kjøpt mat og kommer bare lenger ned siden han heller ikke får betalt gjelden + og rentene som løper løpsk.

Det samme er det når du skal kjøpe noe billig i butikken så er ikke dette mulig uten at det går på helsen løs for noen som jobber for under 50 øre timen i en annen del av verden.

Uretten som oppstår når enkelte skal ha mer på bekostning av andre forsvinner ikke selv om man lukker øynene og later som den er borte. Det går an å ha det fint i livet uten å forsøke å urinere mest mulig på andre mennesker i samfunnet/verden.

 

 

Litt i overkant sosialistisk for min smak dette her altså! Det må da gå an å unne andre mennesker suksess!

Lenke til kommentar

Det er money mechanics, ikke politikk. Måten penger generes ved å skape gjeld. Det er ikke nok timer i døgnet til å fylle opp med allverdens luksusartikler. Å ha fine gjenstander som det ikke er tid til å bruke er sjanseløst.

 

Få det inn i hodet at pga det morbide pengesystemet som benyttes i samtlige land underlagt sentralbank går det ut over andre dersom folk får for seg at de skal leve i sus og dus.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

I overkant friskt for meg!

 

Jeg ville vel heller gått for noe litt mer jordnært! :) Men men, hver sin smak tydeligvis!

 

Er det noen som har tenkt på hytte? Jeg har alltid ønsket meg en hytte ved sjøen, slik at jeg kan nyte lange sommerdager rett i skjærgården!

 

Jo, hytte hadde jeg helt klart kjøpt meg. Hører med at man har en koselig hytte med så mye penger som gir deg så mye tid å slappe av på og klarne hodet. :)

Lenke til kommentar

Det er money mechanics, ikke politikk. Måten penger generes ved å skape gjeld. Det er ikke nok timer i døgnet til å fylle opp med allverdens luksusartikler. Å ha fine gjenstander som det ikke er tid til å bruke er sjanseløst.

 

Få det inn i hodet at pga det morbide pengesystemet som benyttes i samtlige land underlagt sentralbank går det ut over andre dersom folk får for seg at de skal leve i sus og dus.

 

Så du mener at ved at en vinner en million på lotto, så får en annen person 1 million i gjeld? Kan du vennligst vise til kilde for dine utsagn?

 

For meg virker dette som nok en konspirasjonsteori, som ikke har bunn i sannheten. Hvis jeg tar feil så blir jeg overrasket!

 

Prøv gjerne å vis til en sikker kilde, jeg er lutter øre!

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde valgt å "låse" store deler av premien, slik at ikke alt ble sløst bort hvis man hadde tiltet.

Fått til en avtale som utbetalte en viss sum per år fra banken/investeringsfondet.

 

Så jo en sak fra England der en mann som vant rundt 100 millioner kroner, og klarte å kvitte seg med alt.

 

"Pengene ble brukt på festing, gambling og kvinnfolk. Resten sløste han bort...."

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde valgt å "låse" store deler av premien, slik at ikke alt ble sløst bort hvis man hadde tiltet.

Fått til en avtale som utbetalte en viss sum per år fra banken/investeringsfondet.

 

Så jo en sak fra England der en mann som vant rundt 100 millioner kroner, og klarte å kvitte seg med alt.

 

"Pengene ble brukt på festing, gambling og kvinnfolk. Resten sløste han bort...."

 

Bra quote det da! Pengene ble brukt på festing, gambling og kvinner! Resten sløste han bort!

 

Likte den!

 

Men det er nok bra som du sier å låse av et visst beløp ja, det kan nok gå veldig fort!

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke en teori at samtlige land bortsett fra tre er underlagt sentralbank og modern money mechanics. Du får lære deg betydningen av ord. Å konspirere betyr ikke noe mer enn at flere parter går sammen om et felles utkomme. Folk flest i dag vet ikke ordenes riktige betydning og da er de heller ikke istand til å tenke. Spør du folk hva anerki er så vil de svare alt fra kaos til våpen i gatene mens den riktige betydningen er fravær av politisk autoritær makt. Ingen ledere eller mestere (mester slaveforhold) og derfor frihet. Noe så enkelt som at alle er likestilt. Det som ikke er riktig å gjøre for et menneske kan ikke gjøres av noen.

 

Du mener altså at penger og gjeld ikke har noen sammenheng og eksisterer ut av det blå? Isåfall bør du bryte ut av inndoktrineringen. "Ting bare er slik og jeg trenger ikke å forstå årsak og konsekvens."

 

Menneskeheten er slaver mentalt, språklig og økonomisk men så lenge vi ikke har fysiske lenker er dette kun teorier og fantasi ikke sant? På tide å bli voksen og lese noen flere bøker isteden for å fantaserer om å vinne millioner.

Lenke til kommentar

Spør du folk hva anerki er så vil de svare alt fra kaos til våpen i gatene mens den riktige betydningen er fravær av politisk autoritær makt.

Nå spesifiserer du aldri om man spør etter definisjonen av anarki eller konsekvensen. Begge svar du oppgir er isåfall korrekt, avhengig av hvilket spørsmål man spør.

Lenke til kommentar

Nei, det er så absolutt ikke konsekvensen. Er du ikke istand til å være likestilt med andre og leve i balanse med mindre noen pisker deg på ryggen og forteller deg hva du skal tenke, mene og gjøre? Dagens samfunn er basert på trusler om vold fra autoritære maktorgan og frivillig tvang. Anerki er det motsatte.

 

Naturens lov vil sørge for orden. Ingen fri tanke eller handling kan overprøve naturens lov. Mange har prøvd og ingen har greid det.

 

"Natural law, or the law of nature (Latin: lex naturalis), is a system of law that is purportedly determined by nature, and thus universal."

 

Mennesker som forsvarer systemet som holder dem som slaver har stor selvforakt og ute av stand til å se seg selv som noe annet enn slaver.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...