Gå til innhold

Skyrim glitcher så mye at der er uspillelig


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte just skyrim til PC da dette virket som et bra spill.

Innstallerte det og begynte å spille, alt gikk fint!

 

Men så etter å ha spilt litt så har jeg funnet ut at spillet lagger og glitcher på enkelte plasser i spillet. Når jeg går opp i fjellene begynner det oftest å fucke seg. Lyden begynner å lagge og omgivelsene begynner å blinke. Det blir så galt til tider at det er uspillelig! Jeg gikk inn i en hule i fjellet og der i den hulen glitcher det hele tiden og jeg kan ikke svinge sverdet en gang så jeg blir drept med en gang. Et annet tilfelle var da jeg ridde på en hest, og så plutselig ble jeg og hesten kastet opp i været, da vi landet døde hesten.

 

PCen er helt nybygd! med GTX 670 skjermkort. God PC!

Har average FPS 100-110 i skyrim med alt på ULTRA! og høyeste oppløsning for min 22" skjerm.

 

Har også prøvd å skru grafikken helt ned, men det er fortsatt den samme glitchinga!

 

Noen som vet hva dette kan være? Utrolig irriterende!

Alle andre spill jeg har spilt på denne PCen funker! FarCry 3, assassins creed, crysis, GTA 4 osv....

 

Har prøvd å laste ned spillet fra tpb og cracke det, men da er det bare enda mer glitcha!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppdatert spillet med nyeste patch, samt oppdatert til nyeste skjermkortdrivere?

 

Jeg har nyeste skjermkortdriver. Men patch vet jeg ikke.

Dette går jo gjennom steam, så når det er ferdig innstallert ser jeg at noe lastes ned med en gang, men om det er en oppdatering/patch vet jeg ikke. Skal ikke slikt gå automatisk i steam?

 

Er jo et helsikke når spillet skal gå gjennom steam!

Lenke til kommentar

Skyrim er en bugfest uten like, om framerate overstiger 60 fps går for eksempel fysikkmotoren bananas.

Er ikke helt enig. Spilt til level 26 og ikke opplevd en eneste bug i piratversjon av Skyrim med nyeste patch. Bortsett fra at jeg ikke kommer meg gjennom enkelte steder som Vampire Lord fordi jeg er tilsynelatende fysisk for stor, ganske irriterende. Men jeg har mid range fps, så jeg tror ikke jeg har oversteget 60 fps noe særlig.

 

(Jeg har forresten kjøpt det på Xbox før og har kjøpt både Morrowind og Oblivon på Steam så jeg har nå betalt litt)

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar

Er ikke helt enig. Spilt til level 26 og ikke opplevd en eneste bug i piratversjon av Skyrim med nyeste patch. Bortsett fra at jeg ikke kommer meg gjennom enkelte steder som Vampire Lord fordi jeg er tilsynelatende fysisk for stor, ganske irriterende. Men jeg har mid range fps, så jeg tror ikke jeg har oversteget 60 fps noe særlig.

 

(Jeg har forresten kjøpt det på Xbox før og har kjøpt både Morrowind og Oblivon på Steam så jeg har nå betalt litt)

Man må inn i config-filene for å skru av framerate-capen på 60 fps i Skyrim, altså må man aktivt prøve å ødelegge for seg selv for å oppleve at fysikkmotoren går bananas. Dessuten er spillmotoren elendig generelt sett, og det er knapt spillbart siden Bethesda mener størrelse trumfer spilleglede og spillbarhet.

 

Du skjønner kanskje at jeg ikke er en stor fan av Skyrim her.

Lenke til kommentar

Takker for info; jeg driver å bygger ny PC nå med GTX 670 for nettopp å spille bla.a. Skyrim.

 

Feil som dette er skuffende å høre om - virker som jeg bør undersøke mer om hvilke andre alvorlige feil Skyrim har, og så kanskje revurdere spillet.

 

Jeg tror det er ganske få som får så mye tull som jeg hadde! Så å investere 250 kr i et ellers utrolig bra spill er ikke så galt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...