Gå til innhold

Kan man sykemeldes fra en av to jobber?


halaa

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om det går an å sykmelde seg på en arbeidsplass og ikke den andre når man har to jobber. Grunnen at jeg spør er at på den ene arbeidsplassen min, sjefen er ikke i nærheten av å være en sjef. Hver gang vi har et møte enten sier hun eller gjør noe som så irriterende. Hun gir blanke blaffen hva noen av ansatte tenker, mener eller sier. Føles rett og slett at man verken blir hørt eller sett. Jeg har blitt så lei av det at tenker å sykmeld meg en stund kun på den ene jobben og ikke på den andre. Jeg kan vel snakke med sjefen over sjefen, men hun er ganske flink i kjeften mens jeg i motsetning til henne veldig dårlig i kjeften.

 

Så er det mulig å få sykmelding fra lege kun på den ene jobben når man har to jobber?

Takker om noen kommer med tips og veiledning.

 

Litt usikker om det riktig forum/sted. Beklager hvis...

Endret av halaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriver under på den over. Det må gå tydelig fram hvorfor det er rimelig at du sykmeldes i den ene men ikke den andre. Et av de eldste triksene i boka er å ha to jobber, sykmelde seg i en og jobbe mer i den andre, og så tjene dobbelt opp.

 

Men det går ikke frem av posten din hvilken sykdom du har. Å være misfornøyd med sjefen er ikke en sykmeldingsgrunn - det skulle være opplagt nok. Det høres mer ut som du burde slutte i den ene jobben.

Lenke til kommentar

takk folkens.Noen har endret tittlen på mitt innlegg og det takker jeg for.

 

The Avatar:"Typisk eksempel er at personer med dårlig rygg ikkje skal utføre tunge løft, men kan gjere dei fleste mindre tunge arbeidsoppgåvene." Jeg har nesten ingen fysiskoppgaver på jobben, men man kan bli ganske sliten i hodet.

Spartapus: "Et av de eldste triksene i boka er å ha to jobber, sykmelde seg i en og jobbe mer i den andre, og så tjene dobbelt opp." Det er akkurat det jeg snakker om og er redd for. At det misforståes/virke som om jeg sykmelder meg på den ene for å kunne jobbe mye på den andre jobben og tjene dobbelt.

Hanske: "Du kan bli sykemeldt av psykiske grunner pga sjefen" Det tenker jeg på og. for at måten sjefen snakker/svarer når man kommer med innspill eller spørsmål føles/virker som å si til noen at "du er en idiot og forstår ingenting" eller virker som om hun ikke liker at man tar opp utfordringer som man har på jobb, og vil gjerne høre at alt går som planlagt, vi er så fornøyde, selv om realiteten er noe annet. Det virker som om hun vil gjerne at vi dytter problemer under teppe isteden for å ta dem opp for å finne løsning. Og jeg har blitt så lei av alt dette her. Heldigvis møtes vi ikke daglig ellers ville jeg ikke orket.

Endret av halaa
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva med å være litt mer ansvarlig. Du har meninger om hvor god eller dårlig sjefen er ... Hva med å tenke seg til at man får den sjefen man fortjener ...? Altså, hvis man ikke er helt fornøyd med lederen sin, så gjør man sitt beste for å hjelpe sjefen med å bli bedre, og det gjør man gjerne med å være konstruktive og oppriktige i tilbakemeldingene - og hvis man ikke kommer til målet på den måten, har man likvel den verdien at man har oppført seg bra, og kanskje fått mer informasjon, slik at problemet kan løftes opp på nivået over din nærmeste foresatte.

 

Skriver dette som et forslag, siden ingen har beskrvet det her i tråden.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hva med å være litt mer ansvarlig. Du har meninger om hvor god eller dårlig sjefen er ... Hva med å tenke seg til at man får den sjefen man fortjener ...? Altså, hvis man ikke er helt fornøyd med lederen sin, så gjør man sitt beste for å hjelpe sjefen med å bli bedre, og det gjør man gjerne med å være konstruktive og oppriktige i tilbakemeldingene - og hvis man ikke kommer til målet på den måten, har man likvel den verdien at man har oppført seg bra, og kanskje fått mer informasjon, slik at problemet kan løftes opp på nivået over din nærmeste foresatte.

 

Skriver dette som et forslag, siden ingen har beskrvet det her i tråden.

 

Lykke til!

Helt enig med deg. Og det er det jeg har prøvd nå i 3 år. vi sitter på et møte glad om at sjefen kommer nå, så skal vi sammen finne løsning på problemer og utfordringer som vil sliter med daglig, men så fort man tar opp en sak, så ser/forstår man klart og tydlig fra ansiktuttrykk og svaret hennes at hun ikke liker å ta opp sånt, så prøver hun å bagatellisere den. God forbidd om du kommer med et forslag som ikke er verdens beste, så kommer svaret hennes som et slag i ansikt, slik at neste gang tørr man verken eller gidder å komme med forslag og innspill. 3 stykker har allerde sagt opp jobben på grunn av hennes oppførsel og ledelse, og svaret hennes er at ja. sjefer er nødt til å ta noen bestemmelser som ikke alle liker det kanskje, men sån er det. Når jeg sammenlikner henne med sjefen som jeg har på den andre jobben, har denne damen ikke peiling på åsen en leder skal være. Endret av halaa
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når jeg sammenlikner henne med sjefen som jeg har på den andre jobben, har denne damen ikke peiling på åsen en leder skal være.

 

Mennesker er så forskjellige, og det bruker å vises uannsett om man har spesielle roller

 

Er det når kritiske tilbakemeldinger kommer fra spesielle personer, hun så reagerer litt negativt, eller gjelder det kritiske tilbakemeldinger generelt? Og hvordan reagerer hun på positive tilbakemeldinger?

 

:)

Lenke til kommentar

Mennesker er så forskjellige, og det bruker å vises uannsett om man har spesielle roller

 

Er det når kritiske tilbakemeldinger kommer fra spesielle personer, hun så reagerer litt negativt, eller gjelder det kritiske tilbakemeldinger generelt? Og hvordan reagerer hun på positive tilbakemeldinger?

 

:)

Nei generelt liker hun ikke å høre at ting ikke går sånn som er planlagt, vil gjerne at vi pynter på ting og later som om alt er orden. Ellers er måten hun snakker/svarer er ganske nedlatende og man føler seg ydmyked. Hun vil høre kun positive tilbakemelding, men man kan ikke se bort og glemme realiteten helt.

tenker å ta det opp med tillitsvalgt først sånn som the_last_nick_left sier, uten å ha noe særlig tro at det kan hjelpe, siden hun har full kontroll over tillitsvalgt.

Lenke til kommentar

Det går fint. Når du går til legen forteller du hvilket arbeidsforhold du ikke kan jobbe i. Han skriver så navnet på arbeidsgiveren og yrke/stilling som du er sykmeldt fra i den øverste delen av sykmeldingen din.

 

0 problem. I den andre jobben kan du bare jobbe som normalt.

Du kan også gå til legen og få en avventende sykmelding. Det er en slags trussel til arbeidsgiver om at hvis de ikke tilrettelegger arbeidet ditt så kommer legen til å gi deg en normal 100% sykmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...