Gå til innhold

Anbefaling: Hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde være flere anbefalinger i Z77 serien.

Dette er vel der hoveddelen av alle hovedkort av brukere på hw.no vil kjøpe.

 

z77-v pro er et kjempebra kort for all del, men det er mange gode kort rett under tusenlappen også, burde absolutt være en annbefaling av dette!!

 

Litt synd hardware bare testet 7 hovedkort i hele 2012, dere har jo fått klemt inn nesten alle i anbefalingene, så det er tydelig de som har lånt bort utstyr til hw.no har fått valutta for pengene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har i juni d.å. kjøpt et ASUS P8Z77-V, og den eneste forskjellen jeg kan finne mellom dette og P8Z77-V PRO er at sistnevnte har headdere på kotet for fire istedefor to USB 3.0 porter for front/brankettmontering.

 

OK, så er forskjellen teoretisk ca. kr. 150,- ifg. prisjakt. Men en krone er vel en krone, og disse pengene kan brukes på andre komponenter. Man får jo en kurrant DVD brenner for disse pengene!

 

Man kan jo spørre seg om man trenger w-lan også, men rimeligere modeller fra ASUS enn P8Z77-V, ser ut til å ha rimeligere transistorer og spenningsregulatorer og simplere kjøleløsning.

 

Kortet, P8Z77-V, er forøvrig veldig bra!

Lenke til kommentar

på AMD siden er jeg ikkje helt med på Gigabyte UD3... en kamerat hadde dette hovedkortet, og opplevde masse bluescreens. HAn hadde oppdatert firmware på SSD-en, og han hadde prøvd å oppdatere BIOS, men @BIOS ville ikkje oppdatere, og manuelt gikk heller ikke. Han kunne maks spille i 20 min før PC-en bluescreenet igjen. Så prøvde han å installere Win7 på nytt: fremdeles like ille. så gikk han over til en 3570K og et Asus z77 -something hovedkort, null problemer nå.. og hvorfor er ikke ASUS Sabertooth anbefalt? definitivt beste hovedkortet jeg har brukt..

Lenke til kommentar

Burde være flere anbefalinger i Z77 serien.

Dette er vel der hoveddelen av alle hovedkort av brukere på hw.no vil kjøpe.

 

z77-v pro er et kjempebra kort for all del, men det er mange gode kort rett under tusenlappen også, burde absolutt være en annbefaling av dette!!

 

Litt synd hardware bare testet 7 hovedkort i hele 2012, dere har jo fått klemt inn nesten alle i anbefalingene, så det er tydelig de som har lånt bort utstyr til hw.no har fått valutta for pengene.

helt enig her! 7hovudkort i løpet av 2012 er ikkje akkurat noe å skryte av....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å få bluetooth 4 DLNA, og wi-Fi direct må du nok kjøpe noe å feste til hovedkortet som jeg ikke aner om fins engang :p

 

Oppløsning på 4K får du gjennom Intel HD graphics 4000. Det har hvertfall dette kortet integrert MSI Z77A-GD55. (nå vet jeg hvorfor det har HD graphics, når prossesoren og har det, takk for det HW)

God lyd får du ved å kjøpe et lydkort, som et Asus Xonar og feste det i det ledige PCI 2 sporet. Så alt untatt DLNA og Wi-Fi Direct fins allerede :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Det er merkelig at EATX ikke nevnes.

Noen av de beste kortene har dette formatet.

 

Definition of: EATX

 

(Extended ATX) An ATX motherboard with an extended length of 13" instead of 9.6".

Lenke til kommentar

Det er merkverdig at dere anbefaler Asus P9X79 Pro, et kort som ikke har PS/2 en gang.

 

Jeg vil anbefale Asus P9X79 WS varmt, som er toppmodellen til Asus som er rettet mot entusiaster og arbeidsstasjoner, og kombinerer dermed den beste kvaliteten med den beste funksjonaliteten. 8x minnespor, 6x PCIe 16x(ikke alle samtidig), 8x SATA, IEEE1394, 2x Intel Gigabit LAN(ikke Realtek-dritt!!!), PS/2, 13+4 USB2/3. Jeg har ikke overklokket mitt eksemplar ennå, men det skal visstnok være det beste, eller blant de beste til overklokking. WS-serien er også den neste med offisiell Linux-støtte fra Asus.

Lenke til kommentar

på AMD siden er jeg ikkje helt med på Gigabyte UD3... en kamerat hadde dette hovedkortet, og opplevde masse bluescreens. HAn hadde oppdatert firmware på SSD-en, og han hadde prøvd å oppdatere BIOS, men @BIOS ville ikkje oppdatere, og manuelt gikk heller ikke. Han kunne maks spille i 20 min før PC-en bluescreenet igjen. Så prøvde han å installere Win7 på nytt: fremdeles like ille. så gikk han over til en 3570K og et Asus z77 -something hovedkort, null problemer nå.. og hvorfor er ikke ASUS Sabertooth anbefalt? definitivt beste hovedkortet jeg har brukt..

 

Nå er jeg Asus-tilhenger når det kommer til HK og GPU, så burde ikke være uenig med deg. Men feil i BIOS kan forekomme, og det kan forekomme inkompatibilitet med både CPU og minnebrikkene du har. Har selv vært med på å måtte låne andre minnebrikker og svakere CPU, for å få til å oppdatere BIOS, og først etter dette ville hovedkort fungere med det minnet og den CPU'en som var tiltenkt å bruke.

 

På den andre siden, dette kunne sannsynligvis produsenten ha funnet ut av på forhånd, med mindre det er helt ny CPU og minne, altså like nytt og nyere enn hovedkortet.

 

Det er merkverdig at dere anbefaler Asus P9X79 Pro, et kort som ikke har PS/2 en gang.

 

Jeg vil anbefale Asus P9X79 WS varmt, som er toppmodellen til Asus som er rettet mot entusiaster og arbeidsstasjoner, og kombinerer dermed den beste kvaliteten med den beste funksjonaliteten. 8x minnespor, 6x PCIe 16x(ikke alle samtidig), 8x SATA, IEEE1394, 2x Intel Gigabit LAN(ikke Realtek-dritt!!!), PS/2, 13+4 USB2/3. Jeg har ikke overklokket mitt eksemplar ennå, men det skal visstnok være det beste, eller blant de beste til overklokking. WS-serien er også den neste med offisiell Linux-støtte fra Asus.

 

Er ikke merkelig i det hele tatt. PS2 er døende, så at det i det hele tatt fremdeles støttes, er dog mer merkelig. Det er ingenting negativt med at den støtter x16 i alle PCIe-portene. Tvert i mot, det er en stor fordel. Muligheter blir ikke begrenset av hastighetsbegrensninger. Begge kjører Intel Gb-lan, så skjønner ikke hva du roter med ved å blande inn anti Realtek-svada her (Har aldri slitt med realtek, fungert fjell til alt jeg har brukt det til, men ser at Intel kanskje støtter noen sære funksjoner som kanskje så mange som 10% trenger). Og, idag er flere USB3 absolutt bedre enn stor overflod av utgående USB2. Ellers lurer jeg på hva slags begrensninger dette HK'et har mot Linux? Er vel ikke mange HK som gjør at ikke Linux fungerer 100%.

 

Litt ønske utenom. Skulle ønske det kom HK for AMD med onboard mSata. Ypperlig med onboard på et kort til HTPC... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...