Gå til innhold

Sperrer GET superbredbånd torrent nedlasting?


Anbefalte innlegg

Har fått installert GET superbredbånd 120/120Mbit for ca 2 mnd siden. Er veldig stabilt på hastigheten når man tester på Nettfart.no og Speedtest.net. Ping fra 9-12 ms, og varierer fra 100-120Mbps inn og 80-130Mbps ut.

 

Når jeg laster ned filer fra internett så går det kjempefort, kan komme opp i 11-12Mbit nedlastingshastighet.

 

Men uansett hvilket torrent program jeg bruker så kommer jeg ALDRI over 3Mbit?

Struper GET torrent porten?

Er det noe jeg kan stille inn på modemet?

Modemet fra GET er et Huawei HG8247

 

Finner ikke noe info på nett om dette problemet?

Endret av ADSL768/128
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du åpnet for port på ruter og klient brannmur ?

Nei? Har ikke peiling på hvordan det gjøres. Er det helt nødvendig for å få høyere hastighet? Hadde en mistanke om at det var der feilen lå men finner ikke noe guide på nettet til hvordan jeg skal gå frem. Men får prøve igjen.

 

jeg har selv 70Mbit og får utnyttet hele ned linjen min når jeg bruker torrents, og har prøvd flere forskjellige clienter.

Har du endret instillinger i router som "Knopfix" sier?

Kan du legge ut bilder av oppsettet hvis du har gjort det? Har du samme modem som meg?

Lenke til kommentar

En guide her.http://www.seeita.com/tf/BTCPortSetup.shtml

Du bør sette statisk IP adresse på maskinen du laster ned torrents i fra. Du må åpne en valgt TCP port mot den statiske adressen. Skriv gjerne inn den adressen du har fått automatisk som en statisk IP(ipconfig /all ser du den med). Velg en statisk port på torrentklienten du bruker, feks port 55555. Hvis du bruker porten i eksemplet så må TCP port 55555 åpnes i brannumuren på PC og på Router. Denne TCP porten må være åpnet mot den statiske IP adressen du har på maskinen.

Har ikke ruteren din, men google modellen så finner du IP for å logge inn og default passord.

Lenke til kommentar

JADDA :-)

 

Tusen takk for alle gode tips. Jeg sitter med en Mac, men bruker en Netgear ReadyNas med innebygd torrent. Så oppsettet ble noe annerledes. Fant denne utrolig bra nettsiden http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Huawei/HG8245/Utorrent.htm som beskrev portforward på min router helt på "Dummy" nivå.

 

Fant så denne siden: http://www.utorrent.com/help/guides/connection-setup og prøvde meg på nedlasting av disc1 på denne linken http://www.slackware.com/getslack/torrents.php

 

Kom da opp i 12Mb/sek rett før den var ferdig.

Det gikk så raskt at den rakk nesten ikke å komme til topps før filen var ferdig :-)

 

Så når det nå ikke går fortere enn 2-3Mb/sek så er det rett og slett pga ikke nok som deler filen i høy nok hastighet.

 

Igjen tuuusen takk for hjelpen :-)

 

I

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått installert GET superbredbånd 120/120Mbit for ca 2 mnd siden. Er veldig stabilt på hastigheten når man tester på Nettfart.no og Speedtest.net. Ping fra 9-12 ms, og varierer fra 100-120Mbps inn og 80-130Mbps ut.

 

Når jeg laster ned filer fra internett så går det kjempefort, kan komme opp i 11-12Mbit nedlastingshastighet.

 

Men uansett hvilket torrent program jeg bruker så kommer jeg ALDRI over 3Mbit?

Struper GET torrent porten?

Er det noe jeg kan stille inn på modemet?

Modemet fra GET er et Huawei HG8247

 

Finner ikke noe info på nett om dette problemet?

120/120, har Get begynt med fiber nå da?

Lenke til kommentar

120/120, har Get begynt med fiber nå da?

 

Nesten, men ikke i de grader TS beskriver nei.

De har XL 120, men det har en opphastighet på 10Mb, ikke 120 som TS skriver.

Det koster også mer enn det smaker, imo.

 

Om jeg ikke tar feil så bruker de coaxial`n med "fiberhastighet", men opphastighet blir selvsagt ikke like høy. TrønderEnergi/Loqal kaller det hybridfiber :)

Endret av - Slaktarn -
Lenke til kommentar

det stemmer dette....du får lik upload speed men bare i boretslag med fiber

 

jeg kan også få 120/120 eller 200/200 men det er dyrt

 

Rart de ikke opplyser om det på nettsidene sine.

Synes det står generelt lite om hva de bruker av teknologi også, men kan godt hende jeg ikke har letet godt nok, dog. Har Tv-dekoder fra Get, men "hybridfiber" fra Loqal, som er samme tilbyder her i trøndelag. Har "bare" 90/10, men det holder lenge.

 

2370832955.png

Lenke til kommentar

Hei

 

Det er TelAg som har lagt fiber helt inn i huset, vi var andre byggefelt i Lillesand hvor de i forbindelse med bytte av vannrør også la ned fiber. Hos oss fikk vi kun tilbud om GET, mens første område som ble bygget ut fikk tilbud om GET og Telenor fiber.

Første året skulle jeg kun betale kr 659,- for 100/100Mb men da GET har oppgradert til 120MB så skal jeg få det til samme pris. Problemet er bare det at GET suger på kundebehandling. Har vært i dialog med de 7 ganger nå og fortsatt så klarer de ikke å gi meg rett pris. De tar kr 899,- for 120MB inn og et tillegg på kr 489,- for 120MB ut. Fryktelig irriterende. Når jeg endelig får de til å endre prisen så struper de ut til 10Mb. Og straks de setter opp farten igjen så legger de på kr 489,- igjen. Holder på å bli tullete, men jeg har skriftlig tilbud fra TelAg så nå har jeg bedt de om å krangle seg i mellom, jeg gidder i hvertfall ikke å betale mer enn avtalt :-)

post-21636-0-89133500-1355671637_thumb.png

Endret av ADSL768/128
Lenke til kommentar

Ifølge Tel-Ag, så koster 120/120: 1338kr(899+489). Så hvis du fikk skriftlig beskjed om at du skulle få linjen til 659kr, så har de trolig lovet deg noe de ikke kunne holde :(

1338kr er en syk pris, selv ikke jeg hadde punget ut det, selv om jeg er meget fiber hungrig. Jeg får klare meg med 120/10, 899kr er dyrt nok :p

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Ifølge Tel-Ag, så koster 120/120: 1338kr(899+489). Så hvis du fikk skriftlig beskjed om at du skulle få linjen til 659kr, så har de trolig lovet deg noe de ikke kunne holde :(

1338kr er en syk pris, selv ikke jeg hadde punget ut det, selv om jeg er meget fiber hungrig. Jeg får klare meg med 120/10, 899kr er dyrt nok :p

Fikk endelig svar fra GET i dag. De har endelig godkjent prisen. De sier også at det kommer nye opplasting priser over nyåret. Det skal da bli mye billigere å øke opphastigheten for de som har fiber.

 

Slow internet

Har noen venner som har det akkurat som deg. De bor for langt fra sentralen og har samme pris/hastighet. Her i Lillesand har Netcom bygd ut 4G med bra dekning. Har anbefalt de å bytte til Netcom Hjemmebredbånd 100 GB til kr 599,- pr mnd. 100GB holder en god stund om man ikke laster ned for mye filmer. Absolutt et alternativ når fast linje ikke gir noe bra resultat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...