Gå til innhold

Nikon D600 vs Canon 6D


Anbefalte innlegg

D600 har en del barnesykdommer ennå,så der kan være lurt å vente litt.

http://www.akam.no/a...debrikke/114647

 

Tror nok ikke at 6D vil bli uten barnesykdommer heller. Ser dessverre ikke ut til at barnesykdommene hos fabrikantene er løst før neste modell er i handelen full av nye sykdommer, så vi er nok en gjeng med betatestere som betaler dyrt for å få lov til å teste nye leker.

Er visst slutt på den tiden da kameraprodusentene tok seg tid til å teste det de skal sende ut i varehandelen. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at en av disse to blir mitt første FF! Begge frister! Mest "lyst" på 6D, men mangler vel noen kvalitetsglass ! D600 kan vel bruke gammel god Nikkor, og de har jeg jo "en del" av, så kostnadsmessig burde det jo være lett match..... :whistle:

Fortsetter "gjerdesittingen" enn så lenge..... :hmm:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Tipper vi snart ser et priskutt for 6D i Norge. Det er ikke lenger sånn at FV/JapanPhoto selger ut de få kameraeen de får på lager. De fikk inn 5-10 om gangen før, men nå har FV over 100 på lager.

 

For min del blir det 6D, har litt for mye godt Canon-glass til å skifte. Og føler ikke forskjellen er stor nok til å forsvare det heller. Prisen er en annen sak. Det er rart å skulle betale mer for 6D enn D600 koster. Får se hvor lang tid det tar før prisen reduseres til et fornuftig nivå. D600 har jo vært nede under 12 000 som har imponert meg på så kort tid i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...