Gå til innhold

Metallica inntar Spotify


Anbefalte innlegg

49kr måneden er ikke en øl på byen engang og er definitivt verdt det! Bare det å slippe å høre Jonathan from Spotify er vel verdt pengene :p

 

Nå som jeg har unlimited datatrafikk i måneden kan jo kanskje ultimate eller hva det heter være verdt det også, spotify på mobilen :)

Husk at du også har offline-modus om du har premium på mobilen, bare synkroniser spillelistene så slipper du å bruke unødvendig datatrafikk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8713

Metallica har ALDRI tjent penger på salg av plater. De tjener til livets opphold ved å spille konserter.

 

For oss som har vært med Metallica i over 20 år, så kan jeg nevne at på 80'tallet så hadde man en bootleg industri. Glupske foretak som dro på konserter og tok opp konsertene og lagde plater som de solgt til en vanvittig pris. Metallica bekjempet denne industrien ved å si til alle at de skulle ta opp konsertene deres og spre de videre så lenge kvaliteten ikke var bedre en radiokvalitet.

 

Metallica er det bandet som har tilpasset seg Internett best. Stort sett alle konsertene deres er å få kjøpt på nettet noen dager etter at selve konserten er ferdig. Dette til en forholdsvis billig ($10) penge og uten noen form for restriksjoner (DRM).

 

Så når du Plozi sier at Metallica har oppført seg grådig, så er der ingen grupper i dag som har gitt så mye til fansen, som tallica. Mange artister har mye å lære av tallica med å spille konserter og ta vare på fansen.. Det er ikke uten grunn til at Metallica har klart å levere musikk på høyeste nivå i over 30 år.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å fortsette med å boikotte Spotify, og det vil jeg oppfordre andre til å gjøre også. Spotify byr på dårlig lydkvalitet, dårlig utvalg og verst av alt; det er mye mer urettferdig for artistene enn platesalg. Med salg er det i det minste en direkte korrelasjon mellom hva som høres på og hvem som får betalt (selv om plateselskapene tar en latterlig stor del av kaken), men med Spotify er det opp til plateselskapene hvordan pengene skal fordeles, og betyr lummerusk selv for relativt store artister.

 

Gi oss musikk i FLAC 192kHz/24-bit (uten komprimering av dynamisk rekkevidde) og god albumart, jeg betaler gledelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Metallica er overrated. Det finnes utrolig mange artister som har mye bedre og variert musikk enn Metallica. Jeg er ingen Metallica fan, men at de skal boikotte spotify i 2 år fordi dem er mot P2P Er teit. Spotify er jo direkte mot P2P. Neeei, maken til bruntunger skal man lete en stund etter.

 

Skulle ønske de kunne få inn flere ukjente artister. Ikke bare stse på listepop. Evt lage en funksjon som du kan finne igjen musikk fra serier og filmer med. Utrolig mange producere som velger ut mye bra musikk til filmene og tv-seriene sine. Få dette inn på spotify! Alchohollica har vel alle hør før enten av et råttent amatørband på u eller vg skole. Det er old. Vi lever i nuet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Metallica er overrated. Det finnes utrolig mange artister som har mye bedre og variert musikk enn Metallica. Jeg er ingen Metallica fan, men at de skal boikotte spotify i 2 år fordi dem er mot P2P Er teit. Spotify er jo direkte mot P2P. Neeei, maken til bruntunger skal man lete en stund etter.

 

Skulle ønske de kunne få inn flere ukjente artister. Ikke bare stse på listepop. Evt lage en funksjon som du kan finne igjen musikk fra serier og filmer med. Utrolig mange producere som velger ut mye bra musikk til filmene og tv-seriene sine. Få dette inn på spotify! Alchohollica har vel alle hør før enten av et råttent amatørband på u eller vg skole. Det er old. Vi lever i nuet.

Det var da synd.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...