Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus K56CM - Ny laptop fungerte 10 min. Sort skjerm, lampe lyser, vifter snurrer.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte en Asus K56CM fra Dustin forrige uke. Fikk den i dag og den fungerte 10 minutter. Jeg har allerede sendt mail til support men vil spørre her også om det er ett kjent problem med en enkel løsning.

 

Problemet oppsto når ett asus program ba meg restarte windows grunnet oppdateringer. Etter BIOS splash screen dukket det opp en feilmelding:

 

Jeg husker ikke feilmeldingen ordrett men dette var essensen:

"PXE-Rom Media test failure, check cable."

 

Prøvde restarte, ta ut batteri osv. Samme feil.

 

Gikk så inn i BIOS og disablet PXE-ROM fra boot menyen. Har jeg forstått det riktig går dette ut på å boote via nettverk.

 

Trykte F10 (Save & Exit)

 

PC restarta og nå er skjermen helt sort. Ikke engang BIOS splash screen dukker opp. Power lyset og andre status lys lyser, vifter spinner, hører ikke noe fra HDD dog så uvisst hvor langt den kommer.

 

Prøvd følgende:

- ekstern monitor.

- holde F2 mens den starter (for å komme inn i bios)

- trykke delete rett etter start (for å komme inn i bios)

- slå av/på skjerm via funksjonstaster på tastaturet

 

Jeg har googlet litt og den mest populære løsningen på det første problemet (PXE-ROM feilmeldingen) var å ta ut hardisken og kakke den lett i bordet ett par ganger, WTF?! xD

Tviler uansett på at det vil løse problem 2, at jeg ikke engang kommer inn i BIOS.

 

Er det mulig å resette BIOS uten å bryte garantien? Vil tro det er neste steg...

Endret av cptCory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...