Gå til innhold

Path of Exile - Lyst til å prøve ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer jo helt an på hvilken klasse man går. Hvis man ikke går intelligence for auraer virker nesten Blood magic som et must.

 

Startet Act 3 på HC tidligere i dag, fikk dc når man slåss mot Piety i crematorium. Er duelist 1h sverd og skjold som bruker Lightning strike og heavy strike. Har allerede investert i de tre keystonene jeg skal ha, blood magic, unwavering stance og iron reflexes. Tror jeg må bortover mot marauder treet for å skaffe meg litt tankyness.

Tror jeg har Dette nå og tenker noe som nr. 1 eller nr. 2.

 

Begge to har sine fordeler, men er mulig nr. 1 har litt for lite dex i forhold til hva jeg sikter på.

Lenke til kommentar
Litt mer Skiftet litt på skill treet. Kan få en 18% increased 1h damage ovenfor health nodesene for to skill points. Kan også eventuelt putte poeng i endurance charge og frenzy charge nodes ved siden av health nodes til dualist. Er ikke så veldig flink med DW builds, men antar du kan bruke Dual Strike (Added physical, life leech, added fire damage, hvis flere gem slots, faster attacks/added accuracy) for single target dps, Leap Slam for escape(Life on hit/Life leech + faster attacks). AoE er vel bare cleave eller lightning strike det du kan bruke (Life on Hit, added physical, resten kommer an på hvilken skill du bruker). I tillegg bør du ha Enduring Cry, Frenzy og Blood Rage. Bruker ikke frenzy noe, bruker bare blood rage for å få charges, men frenzy gir gode frenzy charge passive bonuser.

 

Tusen hjertelig! :D Marauder hadde begynt å bli litt kjedelig, da jeg døde ofte eller måtte ofte flykte. Nå funker det 20 ganger bedre! :D Jeg tok Merveil på første forsøk uten å slite litt engang. Turte ikke å gå inn i caverns of wrath med den gamle builden. Takk! :D

 

Spammer veldig lite, har mye life steal på de to attacksene jeg bruker mest. Deilig og også slippe å tenke på mana :p

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Hvis noen har lyst til å spille etter 17.00 i dag, sleng meg en freind request. Heter Argoniel der også :) Alltid mye bedre å spille med noen. Helst ha Skype, for å skrive og slåss er på trynet! :D

 

Høyeste level er Marauder 43 Cruel Act 2.

Ellers har jeg også en witch (14) Templar (10) og Ranger (21).

Lenke til kommentar

Noen tips til (ice) witch?

 

Er vel 37 nå og sleit big time på Act 3, selv på zoner med mob lvl 29.

Gjør rett og slett ikke nok damage. Har speccet ekstra damage på ice, men har bare 290DPS.

Witch får jo ikke mer damage på våpen, som andre klasser gjør. Så hvordan øke, utenom passives/gems?

Mitt problem er kanskje wandsa jeg bruker, men begge har +1 på fire eller +1 på ice, og dette gir +~50 DPS.

Lenke til kommentar

Har startet endel chars nå (som er døde, r.i.p), men witch er den classen jeg gjorde minst skade med, mulig det løsner litt etterhvert, men opp til lvl 20 gikk ting utrolig sakte hvertfall..

En elendig templar jeg hadde på lvl 14 blåste igjennom mobs som min helt "ok" gearet witch brukte lang tid på @ lvl 17.

 

Snart prøvd alle classer opp til lvl 20+ utenom marauder og shadow, Ranger/Duelist er de jeg liker best hittil.

Lenke til kommentar

Jeg startet akkurat på Merciless act 1 med min Blood Magic 2H marauder, og så langt ser det ut til å fungere strålende.

 

Jeg møtte en liten vegg rundt Act 3 cruel fordi jeg ikke hadde lært meg å bruke Endurance charges skikkelig enda, men enduring cry gjør virkelig en verden av forskjell på høyere levler. Spesielt på merciless når man starter med -60% til alle resists.

 

Kjører med builden under, og nå er målet bare å plukke med flere endurance chages life og litt armour så tror jeg at det skal holde til endgame.

 

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgEABS0OPA_MFCAUcRiRGS4aOBznIPAn1SftKLUt0jIJOlI62ECgQT9E51BHUFBR5lRJVgRXDVhjWfNfP2BLYIhhUmoeajtyqXTteu982YZgjM-QVZHOns2fy6ZkpzCnhKgYrKq0L7ndwBrEWMbYyZjSIdSP2WHfv-dS7DjvDu9O8i_2SPe-

Endret av Gegnar
Lenke til kommentar

Det buildet så merkelig likt ut som det top rata (2H) Marauder buildet på PoE forumet. :wee: Bruker det selv på default league. Er vel kommet til starten av Merciless med den jeg og, har bare ikke spilt den på litt under en uke eller noe.

 

Spiller for det meste på hc nå. Har en LS sverd + skjold dualist som skal inn i sewers på act 3 normal, og har startet en Templar. Skal se hvor langt jeg kommer meg med å bruke staff med sweep og infernal blow. Fokuserer på phys + fire på staff templaren, har riktignok enda ikke kommet til Merveil, så det kan ta litt tid før jeg får ordentlig build. Er så mange supports jeg har lyst på til sweep, synd jeg bare kan ha 5. Tenker å gå added fire, fire penetration, increased aoe, life leech/on hit + 1 til. Er ikke sikker på om jeg skal ha added phys, weapon elemental, elemental proliferation eller muligens stun.

 

Er veldig usikker på hva som vil funke best av life leech eller life on hit. også, vet noen om det funker å ha både increased aoe og consentrated effect? Er jo egentlig waste, men hvis man tenker at man har en lvl 20 20% Increased AoE og en lvl 20 concentrated effect vil det bli +40% area - 30% area + 69% area damage. Noe sånt som det. I tillegg kan man vel som templar lett øke areaen med 20 % fra skill treet, som gjør at du med de to gemsa + 3 passive points får 30% area + 77% area damage. Hvis det fungerer sånn, vil man til sammenligning få 60% area + 49% increased physical damage hvis man bruker added physical i stedet for consentrated effect.

 

Er mulig jeg tar helt feil med det jeg skriver over, men hadde vært interessant å teste det ut. Selv om man muligens får mindre damage med added physical, er jo litt ekstra range ekstremt viktig for melee.

 

Tror det kunne funket bra med cold, men problemet er at man da må specce dexterity for å kunne bruke auraer og cold support gems.

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar

Hvis du ser på min HP pool, så e den på ca 2k, som vil si at 5% life leech overgår 32life pr hit (på mine support gems). life pr hit er instant mens life leech ikke er 100% instant men har en VELDIG høy cap.

 

Har ikke lekt så mye rundt med increased AOE enda, men hadde vært morsomt å vite hvordan den funka med groundslam.

Men jeg blir å gå for added melee dmg og fire dmg i tillegg til life leech som support på heavy strike og groundslam..

 

Funderer også litt på å gå for en blood magic, duelist med bue. Kanskje med iceshot og summon skeletons som buffer.

Endret av Gegnar
Lenke til kommentar

Det har vært mye delay og lag gjennom hele spillet for meg. Men nå ble det for mye. På Marauderen min for hvert 5te slag er det ett som funker. Men alle fiendens slag funker. Ingen AOE gjøre skade, for tydeligvis er karakteren min ett heeeelt annet sted enn der jeg egentlig er. Har hendt flere ganger at jeg dreper en fiende med single target attack, og så popper lootet i hjørnet av skjermen eller ihvertfall alt for langt unna. Jeg får også damage av attacks som ikke er gjort enda av fienden. Så det er ikke lengre mulig for meg å spille på noe høy level :p Skal levle de andre klassene litt så får vi se om delayen blir bedre med tida.

 

Noen andre som har samme problem?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det samme problemet i ny og ne, men ikke så mye at det har plaget meg nevneverdig.

 

hvis jeg skulle satt tall på det så ville jeg sagt at 1 av 200-300 slag lider av det problemet du beskriver.

 

men så spiller jeg mest mellom 18:00 og 22:00. Kanskje problemet er værst på forskjellige tider?

Lenke til kommentar

Det har vært mye delay og lag gjennom hele spillet for meg. Men nå ble det for mye. På Marauderen min for hvert 5te slag er det ett som funker. Men alle fiendens slag funker. Ingen AOE gjøre skade, for tydeligvis er karakteren min ett heeeelt annet sted enn der jeg egentlig er. Har hendt flere ganger at jeg dreper en fiende med single target attack, og så popper lootet i hjørnet av skjermen eller ihvertfall alt for langt unna. Jeg får også damage av attacks som ikke er gjort enda av fienden. Så det er ikke lengre mulig for meg å spille på noe høy level :p Skal levle de andre klassene litt så får vi se om delayen blir bedre med tida.

 

Noen andre som har samme problem?

Jeg har det samme problemet, er helt umulig å fortsette å spille på min shadow og ranger. Kiter mobs rundt, så pluttselig blir jeg drept av melee på flere meters hold. Har sett flere som klager om det samme på forumet så regner med det blir tatt tak i. Kan forøvrig ikke huske å ha hatt samme problem i CB, i hvertfall ikke like ekstremt.

Lenke til kommentar

Life leech har standard 20% av max hp per sec. Si at du har Life Leech lvl 10 eller Life on Hit lvl 10 og har 2000 hp, angriper 15 fiender to ganger i løpet av 1,5 sek og treffer alle for 750 damage begge gangene. Du har da gjort 22500 damage. Med Life leech vil du få tilbake 900 hp, MEN du vil bare få 400 (20% av max HP) hvert sekund, så det vil ta 2,25 sekunder før du får 900 hp fra life leech.

Med life on hit vil du heale 24*15*2, så du vil bare heale for 720 i løpet av de to angrepene, men du vil få livene tilbake med en gang.

 

Life on hit healer deg mye mer hvis du har høy attack speed, så man trenger ikke stort health pool og mye damage for å heale mye. Med life leech har man potensiale til å heale mye mer, men for at det skal være effektivt i kamp må man ha stort health pool og høy dps.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet, er helt umulig å fortsette å spille på min shadow og ranger. Kiter mobs rundt, så pluttselig blir jeg drept av melee på flere meters hold. Har sett flere som klager om det samme på forumet så regner med det blir tatt tak i. Kan forøvrig ikke huske å ha hatt samme problem i CB, i hvertfall ikke like ekstremt.

 

Takk og lov, da er det hvertfall ikke bare meg :p Har flere andre venner som ikke sliter. Men nå begynte jeg å merke det på act 3 og neste vanskelighetsgrad. Ikke at det trenger å ha noe med det å gjøre. Tar opp Marauderen min igjen når det er noen andre rundt samme sted. Så kanskje det blir litt bedre med en til å løpe rundt med. :) Håper de fikser det snart!

Lenke til kommentar

Du kan hente frem char'en din fra kontoen, og så kopiere url'en fra passive treet. Eller lage det selv i passive treet og kopiere url'en. Stort sett to sider av samme sak.

 

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgMAAuMEBwdjB6URUBbzF1QfAiKBJjwnqSycLR8vnTvhRKtJskyzVa5XK20Zc1N-WX_GghCCHot6jjyOvo-mksGeoaKjpyuvm7vWwfPfsOL38XY=

 

men får jo ikke linka til selve charen og inventory

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...