Gå til innhold

Path of Exile - Lyst til å prøve ?


Anbefalte innlegg

Life leech har standard 20% av max hp per sec. Si at du har Life Leech lvl 10 eller Life on Hit lvl 10 og har 2000 hp, angriper 15 fiender to ganger i løpet av 1,5 sek og treffer alle for 750 damage begge gangene. Du har da gjort 22500 damage. Med Life leech vil du få tilbake 900 hp, MEN du vil bare få 400 (20% av max HP) hvert sekund, så det vil ta 2,25 sekunder før du får 900 hp fra life leech.

Med life on hit vil du heale 24*15*2, så du vil bare heale for 720 i løpet av de to angrepene, men du vil få livene tilbake med en gang.

 

Life on hit healer deg mye mer hvis du har høy attack speed, så man trenger ikke stort health pool og mye damage for å heale mye. Med life leech har man potensiale til å heale mye mer, men for at det skal være effektivt i kamp må man ha stort health pool og høy dps.

Også kjekt å merke seg at double strike (vet ikke om det gjelder flere skills) hitter 2 ganger per "bruk" så life on hit healer 2 ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå rundet Normal vanskelighetsgraden i PoE, så her er mine synspunkter om spillet så langt:

 

Vanskelighetsgraden på spillet var noe høy i forhold til hva jeg er vandt til, så veien fra siste Waypoint i Act 3 til siste boss var litt vel lang og hard. Generelt ble vanskelighetsgraden etter min mening litt vel drøy i Act 3, og områdene der var til tider overdrevne store. Skal dette spillet appelere til hvermannsen, bør muligens vanskelighetsgraden i Normal difficulty nerfes litt. De fiendene som fyrte med en form for prosjektiler var etter min mening overdrevne farlige (men jeg håper ikke at det blir for lett, slik som Diablo 3 er på Normal difficulty).

 

En del av in-game musikken kunne nok hatt litt mer krydder, men var ikke på noen måter dårlig. Soundtracket ble litt kjedelig og tamt til tider.

 

Grafikken var for det meste imponerende, spesielt i dungeons og i hele Act 3. Samtidig synes jeg at grafikken var litt "meh" på en del av uteområdene i Act 1 og Act 2.

 

Kampsystemet i Path of Exile var til tider kronglete og noe tregt, sammenlignet med hvor dynamisk og raskt der er i Diablo 3 spesielt. Mange av slagene mine traff ikke, men dette kan også være fordi serverene ikke alltid reagerte like raskt.

 

Passive skill treet og måten gems fungerer på digger jeg i dette spillet. Jeg var ikke en så stor fan av skilltreet i Diablo 2, hvor jeg husker at jeg bygget en ubrukelig Paladin tidligere, og deretter leste en guide om hvordan man bygget en såkalt "Hammerdin". Diablo 3 sitt system var sikkert og trygt, men i Diablo 3 var det ingen grunn til å starte en ny Barbarian hvis man allerede hadde en i max level. I dette tilfellet liker jeg PoE sitt system best.

 

Jeg digget grafikkstilen og den mørke stemningen til spillet, selv om slutten av Act 3 ble litt vel dyster. I tillegg savner jeg litt mer story; kanskje ikke i form av CGI som er svært kostbart, men bilder i tegneserie-stil eller en form for narrator hadde vært bra for min del.

 

Jeg vet ikke helt om jeg likte de små hjembyene i Act 1 og Act 2. Jeg synes at Diablo 2 byene hadde mer stemning og karisma, og jeg legger ikke skjul på at det er Diablo 2 jeg liker best å sammenligne dette spillet med.

 

 

Nå er dette spillet bare i en åpen beta fase, så potensialet til dette spillet i å bli en solid og gjennomført konkurent til Diablo 2 og 3 er nok til stede. Slik spillet er i dag har det fortsatt en liten vei å gå før det når kvaliteten til et tradisjonelt Blizzard/Valve spill, men den grunleggende mekanismen virker til å være til stede. Alt i alt virker dette spillet svært lovende :)

Lenke til kommentar

Det er ganske hardt på normal sammenlignet med normal på Diablo 2/3 ja! Mistet 5-6 hc karakterer imellom lvl 20 og 30 nå, på rein uflaks/idioti..

Man har lite å stille opp med om man rusher inn i et rom hvor man blir stengt inne i en ring av fiender som ikke dør så fort som man håper på.

 

Det å spille default league kunne ikke falt meg inn nå som jeg er vandt med hc, så da får jeg heller rerolle nye chars i ny og ned. Selv om man går rimelig lei av å dø på tulleting i act 2/3 :tease:

Kom faktisk lengst med min første char, etter det så har jeg driti meg ut alt for mye, har også brukt alt for mange timer på og finne ut hva jeg vil satse på av våpen/skills.

 

Tviler faktisk på om noen andre spill vil toppe dette for meg i 2013 :)

Lenke til kommentar

Jeg fant raskt ut at så lenge jeg spillte solo med Marauderen min, nyttet det ikke for meg med one hand weapon + skjold kombinasjonen i og med at fiendene har en lei tendens til å sirkle seg rundt characteren din. Da var det two hand mace og sweep som ble redningen ;)

 

Jeg beundrer samtidig de som som er villig til å spille hardcore i slike spill generelt, men heldigvis i PoE blir characteren din bare overført til softcore mode når du dør. Ble en helt annen penalty i Diablo hvor 10-talls med spilltimer ble visket vekk hvis characterer din dødde (ingen kjære mor der).

 

Mener å ha lest at det skal komme traps i spillet senere, som var å finne i blant annet Diablo 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske hardt på normal sammenlignet med normal på Diablo 2/3 ja! Mistet 5-6 hc karakterer imellom lvl 20 og 30 nå, på rein uflaks/idioti..

Man har lite å stille opp med om man rusher inn i et rom hvor man blir stengt inne i en ring av fiender som ikke dør så fort som man håper på.

 

 

Jeg synes faktisk diablo 3 var mye mer "urettferdig" når det gjelder akkurat den biten.

Når du hadde fiender med både "wall" og "vortex" f.eks. mye lettere å bli dratt inn i en situasjon du virkelig ikke ville være i. Så jeg syns du har mye bedre kontroll over din egen karakter i path of exile.

Du klarer å løse de fleste situasjonene med å bare trekke tilbake litt.

Lenke til kommentar

-iL- bruker du Freezing Pulse som hovedangrep? Lesser Multiple Projectiles? Frostbite curse?

Har selv levelet en Witch til 60 nå som brukte Freezing Pulse + LMP, uten å plassere noen poeng i cold damage. Synes det har gått greit nok, grei skade om man sikter langt unna fienden(e) slik at FPene overlapper. Mot Rares/Blues benyttet jeg ofte Granite flask og tok de med FP i melee range.

Lenke til kommentar
-iL- bruker du Freezing Pulse som hovedangrep? Lesser Multiple Projectiles? Frostbite curse? Har selv levelet en Witch til 60 nå som brukte Freezing Pulse + LMP, uten å plassere noen poeng i cold damage. Synes det har gått greit nok, grei skade om man sikter langt unna fienden(e) slik at FPene overlapper. Mot Rares/Blues benyttet jeg ofte Granite flask og tok de med FP i melee range.

 

Jepp gjør det, og gjør svært lite damage føler jeg.

 

I kveld er det Solo HC 3H race! tror jeg skal prøve meg.

Lenke til kommentar

Resultat:

 

kjørte duelist, med skjold helt til jeg fant ett bra nok 2 våpen.

Cleave mest mulig.

 

1 forsøk: lvl 11, døde etter litt over 1 time i caverns of anger. de exploding larva greiene tok meg.

2 forsøk: lvl 5, prøvde meg på tidal island, men ice spear til bossen der gjør escape umulig

3 forsøk lvl 9, husker ikke helt hvorfor, tror det var i lower prison på noen ice mages.

 

Kult og følge med på hvor kjapt folk kom seg til neste level.

 

nytt race i kveld tror jeg.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal prøve meg i kveld jeg og. Tror jeg skal gå marauder, har ganske trygg start og kan gjøre grei damage. Hvis man dør under eventen blir characteren flyttet til HC rundt 1 time etter eventen har sluttet? Mener å ha lest det i en ggg post.

 

Hvordan gikk det?

 

noen tips du vil dele?

Lenke til kommentar

Døde på level 10 første gangen, høyeste level var da 12 mener jeg. Klarte aldri å ta noe særlig innpå etter det, kom meg til level 20 med en ny, men ble disconnecta, og fikk ikke spilt de siste 90ish minuttene. Slåss mens jeg ble disconnecta, har ikke sjekka om charactern døde eller ikke.

 

Man må jo bare rushe main questlinen for det meste, jo lenger man kommer, jo fortere får man xp, siden det scaler med levels. Vil anbefale å se Kripp sine tips om races, vil nok gi bedre forståelse enn om jeg forklarer det.

 

Har egentlig problemer med rushing pga. dårlig pc, framedrops kan straffe seg enormt.

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar

Tviler på at jeg kommer til å starte på default igjen, så en lvl 81 fikk nettopp en meget god handel, sundance med 30% iir for 2 gcp's.

 

Hadde gode mods i tillegg og tror jeg. Har sett mye dårligere sundances gå for 4 gcps, de har vært på 21 - 23 % iir og fortsatt ikke hatt bedre stats enn de jeg hadde.

 

Hadde ikke posta de i trade chat på 2 uker eller noe, så jeg tipper personen brukte PoE Goods.

Har brukt siden litt selv, ganske bra, om enn noe uferdig.

http://poe.xyz.is/

Lenke til kommentar

Prøvde meg selv på speedracing i går.

 

Var fremme hos Merveil etter litt over 1 time, men gjorde general tabben og bare ha 1 TP.

Brukte opp den, og så ikke at jeg var tom før jeg trengte mer pots.

 

på 2 HPs, og ute av TP ble jeg desp. Flykte? hvordan!

 

Lukket spillet i rein desperasjon, logget inn igjen med frykt om og være død.

 

men neida, toonen var i byen!

 

oh lykke! kjøpte fler TP, og måtte da navigere 2 levels før man kom til Merveil igjen.

 

Hun datt fort nå, og kom meg til akt 2 byen på 1:28.

 

ok speed tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...