Gå til innhold

Test: Så god maskinvare må du ha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om AMD Radeon 7970 med samme komponenter som Nvidia GTX 680. Hvor mye mer juice hadde man fått fra GTXen? Har det vanskelig for å tro at det er snakk om mer enn 5 FPS, ikke 16, slik som dere fremstiller det.

Noen som kan gi meg et mer konkret svar på hvor mye "dårligere" 7970en er?

Skrevet

Om AMD Radeon 7970 med samme komponenter som Nvidia GTX 680. Hvor mye mer juice hadde man fått fra GTXen? Har det vanskelig for å tro at det er snakk om mer enn 5 FPS, ikke 16, slik som dere fremstiller det.

Noen som kan gi meg et mer konkret svar på hvor mye "dårligere" 7970en er?

http://www.guru3d.com/articles_pages/call_of_duty_black_ops_ii_graphics_vga_performance_review,6.html

Her er det ca 20% svakere, merkelig nok får Guru3D nesten dobbelt så høy framerate som HW.no gjør også...

Skrevet

Hei og takk for alle tilbakemeldinger!

Vi tar det viktigste først, nemlig alt snakket om at AMD kommer i dårlig lys, Nvidia-fanboy osv.

Fra saken: "Intensjonen var å mikse litt, men samtlige AMD-kort sviktet i Black Ops II på Intel-maskinen, uansett hvilken driver vi benyttet."

Når ting krasjer gang på gang er det lite vi kan gjøre, vi har ikke mulighet til å vente på ny driver akkurat. Når neste spill skal ut blir det å mikse AMd og Nvidia igjen. :)

Ellers diskuterte vi også hvorvidt vi skulle teste skjermkort i alle prisklasser på begge maskinene, eller om vi skulle ha en overvekt av rimelige kort på den billige maskinen og en overvekt av dyre skjermkort på den andre.

Selv ser jeg for meg å bruke HD 7770, GTX 650, HD 7950 og GTX 660 Ti på AMD-maskinen, og HD 7950, GTX 660 Ti, HD 7970 og GTX 680 på Intel-maskinen. Høres det ut som en grei endring? Vi hadde dessverre ikke tilgang til GTX 650 denne gangen, men skal få ordnet snart.

• Liker 1
Skrevet

Selv ser jeg for meg å bruke HD 7770, GTX 650, HD 7950 og GTX 660 Ti på AMD-maskinen, og HD 7950, GTX 660 Ti, HD 7970 og GTX 680 på Intel-maskinen. Høres det ut som en grei endring? Vi hadde dessverre ikke tilgang til GTX 650 denne gangen, men skal få ordnet snart.

Hva med å droppe 7950 og heller benytte 7850/7870 på den rimelige maskinen?

• Liker 1
Skrevet

Rolf: Det høres ut som en bra plan. Dere kan kanskje også smelle grafene for de to kortene som brukes på begge maskinene inn i samme graf og med samme oppløsning for å vise i hvilken grad prosessoren/systemet påvirker ytelsen.

Formann: Det bør være minst et kort fra AMD og et fra Nvidia som er det samme på begge maskinene. For meg høres HD 7950 og GTX 660 Ti ut som et godt valg til akkurat det.

Skrevet

Selv om AMD kortene ikke gikk å bruke på Intel maskinen kunne man godt testet Nvidia kortene på AMD maskinen, så hadde man i alle fall fått etablert en referanse. Denne testen er jo helt ubrukelig slik den er nå.

• Liker 2
Skrevet

Selv om AMD kortene ikke gikk å bruke på Intel maskinen kunne man godt testet Nvidia kortene på AMD maskinen, så hadde man i alle fall fått etablert en referanse. Denne testen er jo helt ubrukelig slik den er nå.

Ordet er mangelfullt, ikke ubrukelig. Får absolutt nytte av informasjonen som artikkelen gir.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...