Gå til innhold

Test: Baby Monitor & Alarm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres det ikke ut som en svindyr babycall-løsning? Du dedikerer jo en telefon til en begrenset funksjon store deler av tiden...

Eller tilnærmet gratis?

 

Er ikke uvanlig å ha en ekstra telefon du ikke bruker. Kanskje den bare støver ned, eller bare blir brukt på fest?

 

Eller så trenger du ikke å bruke telefonen når du sover i det minste, så på natta så gjør det jo ingenting. :)

Lenke til kommentar

Eller tilnærmet gratis?

 

Er ikke uvanlig å ha en ekstra telefon du ikke bruker. Kanskje den bare støver ned, eller bare blir brukt på fest?

 

Eller så trenger du ikke å bruke telefonen når du sover i det minste, så på natta så gjør det jo ingenting. :)

Jeg vet ikke med deg, men når jeg bruker babycall'en har jeg også bruk for mobiltelefonen. Selvfølgelig kjekt hvis man har en ekstra telefon, men det er det vel ikke alle som har. Og så må man ha et ekstra abonnement.

 

Et poeng er jo også at man må ha en mobiltelefin i umiddelbar nærhet til sin minste. Vet ikke om det heller er ideelt.

 

Wifi hadde muligens vært bedre? Men det finnes sikkert en app for det også... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med deg, men når jeg bruker babycall'en har jeg også bruk for mobiltelefonen. Selvfølgelig kjekt hvis man har en ekstra telefon, men det er det vel ikke alle som har. Og så må man ha et ekstra abonnement.

Jeg har enda ikke forplantet meg, og det blir dermed kun et hypotetisk problem for min del i alle fall. ^^

Vel, nå var vel litt av poenget som ble presentert i artikkelen at man har en ekstra telefon. Har du ikke det, så er det selvsagt noe begrenset bruk. :p

 

Men helt enig i at en slik app som går via WiFi hadde vært mer praktisk ja. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det merkes at artikkelforfatter ikke har barn. Det essensielle med en babycall er jo at den virker, og at du hører barnet når det trenger omsorg. Ikke etter at den skal gjennom et tidvis ustabilt telenett. Nei, takke meg til radiokommunikasjon på PMR-båndet til denne bruken...

Lenke til kommentar

Finnes det en "wheres my baby?" app?

 

Fordelen med å bruke smartelefon og mobilnettet er jo at man kan stikke ned på puben, mens ungene sover på hotelrommet med åpent vindu. Er bare så kjedelig å måtte sette igang en stor kampanje over landegrensene og bli mistenkt selv, når du kommer hjem til tomt rom.

Lenke til kommentar

Det er flere på Android market som gir deg live oppdatering med lyd og video og webside

En til babyen også mottaker app og webapp.

Kan enten brukes med wifi eller 3g.

 

Men de fleste er dårlig laget, har enda ikke funnet noe som fungerer bra nok

 

Har nok av gamle telefoner som kan brukes :-)

 

Lenke til kommentar

Finnes det en "wheres my baby?" app?

 

Fordelen med å bruke smartelefon og mobilnettet er jo at man kan stikke ned på puben, mens ungene sover på hotelrommet med åpent vindu. Er bare så kjedelig å måtte sette igang en stor kampanje over landegrensene og bli mistenkt selv, når du kommer hjem til tomt rom.

Dette burde finnes. Regner også med at appen sender en bekymringsmelding til Barnevernet om den finner deg på pub'en. ;)

 

Det merkes at artikkelforfatter ikke har barn. Det essensielle med en babycall er jo at den virker, og at du hører barnet når det trenger omsorg. Ikke etter at den skal gjennom et tidvis ustabilt telenett. Nei, takke meg til radiokommunikasjon på PMR-båndet til denne bruken...

Enig.

 

Om noen finner en som fungerer over TCP/IP, gjerne kablet, så si i fra. :)

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

Vi opplever ikke telenettet generelt som ustabilt, og det er vel flere samfunnskritiske funksjoner enn babycall som baserer seg på at mobilnettet skal virke. Når det er sagt så kan selvsagt all teknologi svikte, det være seg en mobil, en app eller telenettet, men det kan til gjengjelg en tradisjonell babycall også:-)

 

I våre øyne kan denne appen være like aktuell dersom man ikke er hjemme og kanskje ikke har med seg eller vil slippe å drasse på babycallen. Hvis både mor og far er tilstede har man da sannsynligvis to telefoner tilgjengelig uansett.

Lenke til kommentar

Vi opplever ikke telenettet generelt som ustabilt, og det er vel flere samfunnskritiske funksjoner enn babycall som baserer seg på at mobilnettet skal virke. Når det er sagt så kan selvsagt all teknologi svikte, det være seg en mobil, en app eller telenettet, men det kan til gjengjelg en tradisjonell babycall også :-)

Klart en tradisjonell babycall kan svikte, men en god babycall vil da fortelle deg om problemer som f.eks. at den ikke har dekning lenger eller at senderen har tatt kvelden.Det er en god forsikring å ha. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...