Gå til innhold

Guide: Julegavetips til gameren


Anbefalte innlegg

Det var et latterlig tynt og dårlig utvalg av mus, hvor er Steelseries- og Logitech-valgene?
Hvem har råd til å gi noen en Alienware til 50.000? :p
Flere enn du tror.
Hvor.... hvor er Intelli 3.0 D:?

 

Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 er dessverre temmelig foreldet i forhold til nyere mus. Har brukt den i noen titusen timer og har den fremdeles i bruk på noen av sekundærPCene. I dag sverger jeg til Razer DeathAdder som er raskere, mer presis, har mindre forsinkelse, er bedre å holde i, føles mindre plastic fantastic og virker i motsetning til MsIE 3.0 ut av boksen på medfølgende driver. Fikk en DeathAdder som bundle med et grafikkort. Hadde den liggende i år og dagonefør jeg prøvde den ut. Har kjøpt en ekstra DeathAdder til den bærbare gamingPCen.

 

Brukte Roccat Kone en stund og var godt fornøyd, men gav den opp etter at mus nr 2 gikk istykker etter et par måneder.

 

Å ha riktig mus og innstillinger er den faktoren som spiller mest inn på ferdighetene i raske FPS-spill. Mens skjerm, hodesett og tastatur utgjør marginale forskjeller er musen kritisk. Helst ønsker man å perfeksjonere alt spillutstyret, men musen og en dugelig PC er det første man må ha på plass.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem har råd til å gi noen en Alienware til 50.000? :p

 

er ganske mange men er dessvere ikkje hardware på verdi over 20k i den verstingen..så du har minst 30k bare på design og merke.

 

ville heller bestilt delene og lat den som fekk den bygge den selv, halve moroa med nye pcer med bra utstyr er jo og bygge den selv <3

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 er dessverre temmelig foreldet i forhold til nyere mus. Har brukt den i noen titusen timer og har den fremdeles i bruk på noen av sekundærPCene. I dag sverger jeg til Razer DeathAdder som er raskere, mer presis, har mindre forsinkelse, er bedre å holde i, føles mindre plastic fantastic og virker i motsetning til MsIE 3.0 ut av boksen på medfølgende driver. Fikk en DeathAdder som bundle med et grafikkort. Hadde den liggende i år og dagonefør jeg prøvde den ut. Har kjøpt en ekstra DeathAdder til den bærbare gamingPCen.

 

Brukte Roccat Kone en stund og var godt fornøyd, men gav den opp etter at mus nr 2 gikk istykker etter et par måneder.

 

Å ha riktig mus og innstillinger er den faktoren som spiller mest inn på ferdighetene i raske FPS-spill. Mens skjerm, hodesett og tastatur utgjør marginale forskjeller er musen kritisk. Helst ønsker man å perfeksjonere alt spillutstyret, men musen og en dugelig PC er det første man må ha på plass.

 

Har deathadder, ja den er ganske så presis etc. Men gud hvor mye bedre det føles å holde 3.0'n.

Har hatt deathadder i 3 uker nå og ble egentlig litt misfornøyd, bruker min ødelagte Sensei hver gang jeg gamer 1.6

Lenke til kommentar

Dette var slett arbeid HW!

 

Dere har kun valgt dyrest og billigst i klassen, og utelukker veldig mange gode alternativer her.

 

Noen punkter dere kunne vurdert å ta med/se på:

 

- Intelli 3.0 - Mus

- Nye MX serien - Mus

- Flere musematter

- Andre maskiner (F.eks asus g55vw) - større/mindre skjerm?

- Headsettene dere valgte ut er kanskje de minst appellerende headsetene jeg har sett i mitt liv

- Småting som skates, usb lydkort etc har dere bare ignorert

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

DeathAdder parkerer de fleste mus. Om den er best får den enkelte avgjøre, men den er definitivt blant de beste gamingmus.

Som jeg sier Deathadder burde vært der, om man ikke liker deathadder ville jeg nok ha sagt at G400 er jevngod, spørs bare hvilken form du liker, og hva grep.

Lenke til kommentar

Når man snakker om mus er også størrelsen på hendene veldig viktig. Jeg har hatt MX518, prøvd MS IntelliMouse (husker ikke revisjon) et år, Roccat Kone, og nå Roccat Kone+. Jeg har prøvd andres mus når jeg har vært på besøk eller på LAN, og jeg må si at om størrelsen er feil har det ikke noe å si hvor bra musa er, du blir sliten i handa og det bare føles feil. Jeg har kanske store hender (som valget av mus reflekterer), så det føles som jeg sitter og halvveis lukker hånden når jeg bruker mindre mus.

Jeg vet også det er folk med større hender som liker å bruke mindre mus, siden de bruker teknikken hvor de styrer musa med fingertuppene og ikke håndflaten. Jeg bruker en kombinasjon, avhengig av om jeg trenger ekstra kjappe og presise reaksjoner (reaksjonsskudd med sniper i FPS spill, fingertupper) eller om jeg navigerer og bruker flere enn 2 museknapper (håndflaten, som også er mindre slitsomt). Siden større mus gjerne kan klikke selv om du trykker nærmere toppen av musa er det ikke noe problem å bruke en blanding av teknikkene.

Lenke til kommentar

Kan anbefale de som ønsker nytt headsett Corsair Vengeance 2000. Har hatt det selv i rundt 2-3 måneder nå og er veldig fornøyd! God komfort, lyd og mikrofonen fungerer også veldig bra. Og det beste er at det er trådløst, rekkevidden syntes jeg også er overraskende bra.

 

Det jeg også er veldig fornøyd med er hvis det går tomt for strøm, er det bare å koble det til med USB så fungerer det helt normalt igjen, tar maks 5 sekunder hvis man har kabelen lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Endre linken til "Bestill Alienware M18X fra Dells hjemmesider" til http://www.dell.com/...-r2/pd?~ck=anavEndre teksten "Finn best pris på Multicom Kunshan P170E" til "Bestill Multicom Kunshan P170E fra Multicoms hjemmesider" og linken til http://www.multicom....4;c:100560;fl:0Poengter gjerne at prisforskjellen på laptopene er ca. 6000 kroner med noenlunde lik prosessor, 8 GB RAM og GTX 680M.

 

Lol Jawohl, herr redaktør..?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...