Gå til innhold

Skal kjøpe Canon 650D i dag. Hvilket minnekort?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et 650D, etter at mitt 350D har gjort jobben (og vel så det) i 7 år. Nå er det på tide å fornye seg, og kanskje begynne å ta mer video av barna...

 

Spørsmålet er da hvilket minnekort jeg burde kjøpe. Jeg har lyst til å fleske til med minimum 32GB med det samme, men er usikker på hvilken hastighetsklasse jeg skal kjøpe. Jeg leste en plass at 650D ikke er i stand til å utnytte hastighetsklasse 10, så det var ingen vits i å bruke penger på noe bedre enn 6. Er dette fakta eller sludder? Er det mulig å få tak i klasse 6?

 

Setter pris på dine synspunkter, og gjerne anbefalinger til gode minnekort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 2stk SanDisk Secure Digital Extreme® HD 64GB og disse funker utrolig bra.

 

Får ekstreme hastigheter med USB 3.0 kortleser og filmer med 100 megabit pr sekund med mitt GH2 uten problemer, selv over 2 timer, altså til det fylles opp :) Tror det er ca 2 timer film pr 64GB lagring og har ingen problemer med kontinuerlig filming i 2 timer :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Jeg har 2stk SanDisk Secure Digital Extreme® HD 64GB og disse funker utrolig bra.

 

Får ekstreme hastigheter med USB 3.0 kortleser og filmer med 100 megabit pr sekund med mitt GH2 uten problemer, selv over 2 timer, altså til det fylles opp :) Tror det er ca 2 timer film pr 64GB lagring og har ingen problemer med kontinuerlig filming i 2 timer :)

Det minnekortet var jo greit priset... Skal vurdere å kjøpe et slikt, sammen med et ekstra batteri.

 

Jeg endte opp med å kjøpe dette kortet sammen med kameraet: http://www.lefdal.com/product/foto-video/minnekort-til-kamera/SAN32GBSDHD/sandisk-32-gb-extreme-hd-video-sdhc-minnekort

 

Ellers er jeg skikkelig fornøyd med kameraet! En skikkelig fornyelse i forhold til det gamle 350D :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...