Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Voldtektsetterforskning


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Denne hadde jeg tenkt å legge i politikk-forumet, men siden det ikke gikk an å poste anonymt, legger jeg den her.

Ble voldtatt for en tilbake av ukjent gjerningsmann. Anmeldte det 2-3 dager etterpå. Ble avhørt innen et par dager. De fant raskt ut hvem gjerningsmannen er. Dvs. de har fullt navn, bosted osv.

Men nå har det altså gått 5 måneder. De har ikke avhørt han enda. Vet egentlig ikke helt hva politiet har gjort. Snakket med min bistandsadvokat for et par mnder siden, og hun skulle purre på politiet. Hun hadde heller ikke hørt noe. Har vel egentlig helt siden starten skjønt at saken vil bli henlagt, siden jeg var dum nok til å ikke oppsøke noe overgrepsmottak. Men hadde vel egentlig forventet at de i det minste kom til å avhøre gjerningsmannen. Burde vel egentlig ringt politiet/advokaten igjen, men syns hele greia er så ubehagelig at jeg blir skjelven av å i det hele tatt tenke på saken. Er det vanlig at det tar så lang tid før det skjer noe?? Føler at jeg ikke blir tatt seriøst i det hele tatt, og denne saken har blitt en mye større belastning enn hva jeg hadde trodd. Tenker stadig vekk på hvor mange han kan ha rukket å voldta i løpet av disse 5 månedene :/

Har ingen tekniske bevis, så det blir vel egentlig bare ord mot ord.....om de i det hele tatt gidder å avhøre han. Har jeg noen sjanse? Har jeg noen rettigheter i det hele tatt? Har ikke politiet noen frist for etterforskning av slike saker?

Angrer vel egentlig veldig på at jeg anmeldte. Tenkte at hvis de får avhørt vedkommende, så kanskje det ville skremme han fra å gjøre det samme mot noen andre. Men neida.... Anonym poster: 44638f5b17fdfbaefd885f4e62efdfb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...