Gå til innhold

Rykte: Canon roadmap 2013


Anbefalte innlegg

Jeg tror 100D blir en hybridløsning som bruker EOS-M objektiver.

Faren for noe slikt er nok dessverre tilstede - men får håpe de i det minste finner det verdt å stappe i en fungerende autofokusmodul denne gangen (og ikke en trekkoppgreie som i eos-m eller etpunkts som i 6D).

 

Tor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faren for noe slikt er nok dessverre tilstede

Jeg ser egentlig ikke noen fare uansett hva Canon lanserer, muligens med unntak av hvis det er dyrt og passer perfekt til det jeg ønsker meg. Jeg har slått meg til ro med at jeg ikke har lyst på mesteparten av kameraene som lanseres uansett merke og ser egentlig bare fordeler med det.

Lenke til kommentar

Jeg har slått meg til ro med at jeg ikke har lyst på mesteparten av kameraene som lanseres uansett merke og ser egentlig bare fordeler med det.

Forsåvidt likt her og - eneste som kan bli interessant er 7Dmk2 for egen del. Det er vel mer som et lite sukk over hvor lite reelt nytt det egentlig har kommet fra Canon etter 7D - det meste er småmekka gammel vare - og i stort sett samme pakning til og med.

 

Jeg forstår heller ikke endel av den nye strategien med f.eks å kjipe inn på autofokusen så til de grader at man er mange år bakover i tid. Mulig de nå har lært seg en lekse med eos-m som har fått slakt nettopp pga autofokusen. 6D er forsåvidt i samme gruppe mer eller mindre etter min mening, få forstår strategien (og dumskapen) deres. Greit nok at man med f.eks 6D ønsker en avstand til 5Dmk3, men det får da være måte på å barbere seg med øks.

 

Når det gjelder 7Dmk2 er jeg redd for at det motsatte skjer, nemlig at de bruker 1D-X som mal (men med cropsensor) og en derpå vanvittig pris. Håper jeg tar feil, men føler at ting liksom ikke henger mye på greip hos Canon for tiden når det gjelder systemkamera.

 

Men som sagt, ingen prekære behov for å kvitte meg med tusinger for noe jeg egentlig har fra før.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har på ingen måte fasiten ,men jeg tror at kameraprodusentene faktisk ikke klarer å finne opp noe revolusjonerende eller noe annet som gir oss et stort fremskritt. Eller at de ikke har råd.

Likevel vil de levere nye kameraer med smånytt for å tekke kjøpekåte fotofolk.

 

Vi liker likevel å vente i spenning til fotolanseringene hvert år og håper på noe helt nytt , men ser at det ikke skjer år etter år.

 

Jeg for min del har innsett at slik er det , men jeg bytter gjerne hus hvert 3 år. Akkurat nå kan jeg ikke se at jeg har behov for noe som ikke mitt kamera kan gi meg og føler at jeg har noe av det beste kameraverden kan gi meg ,men man vet aldri hva jeg synes om tre år.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har på ingen måte fasiten ,men jeg tror at kameraprodusentene faktisk ikke klarer å finne opp noe revolusjonerende eller noe annet som gir oss et stort fremskritt.

 

Vi liker likevel å vente i spenning til fotolanseringene hvert år og håper på noe helt nytt , men ser at det ikke skjer år etter år.

 

 

Canon er nok i den gruppen, de har nok en utviklingsavdeling som er meget langt frem i tiden og Canon eller en av de andre produsentene for den skyll kunne sikkert lansert noe som vil revolusjonere hele bransjen.

 

Men dette er et "spill" for å tjene mest mulig ved og bruke minst mulig penger, så det er nok en pågående strategisk planlegging for å kjenne på markedet og finne ut hva konkurrentene har i gjære så Canon kan lansere noe som er bittelitt bedre, men har følelsen at strategien ikke har vært bra de siste par årene og grunnen kan nok være at de kun har sett på Nikon som en virkelig konkurrent og ikke fulgt med på hva de andre produsentene har kokt sammen.

 

Når det gjelder kompaktkameraer er nok alle produsentene klar over at telefonene vil ta over denne point/shoot delen av fotografering og de må finne på nye områder for å selge kameraer, så jeg tror vi vil se forskjellige merkelige løsninger og kanskje til og med revolusjonerende nye måter og behandle fotograferingen på i løpe av de neste årene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lanseres sammen med 7D mkII, ja.

Spørs vel når det blir tilgjengelig uansett ;) Kanskje det blir en tidlig jul.. til neste år?

 

Har ventet to år* på 200-400 x1.4 så kan nok vente en stund på 100-400 siden det sannsynligvis er et mer fornuftig kjøp :)

 

Solgte min 100-400 skyvezoom når 200-400 ble introdusert siden jeg hadde et håp om at 200-400 skulle komme relativ fort og i begynnelsen ble det sagt at prisen ville ligge i prisleiet 30K.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er spesifikasjonene til 7D mkII, skal være et såkalt betakamera som noen har fått fatt i "CR1"

 

Canon rumors

  • 21MP APS C
  • ISO 100-25600 (L: 50, H1 51200, H2 102400)
  • 10fps
  • Video ‘stills burst’ mode 30/60 fps
  • Full HD video with manual control
  • Single CF Card Slot
  • 19 AF Points all Cross
  • On chip phase detect pixels for liveview and AF tracking
  • 100% Viewfinder
  • Viewfinder LCD Higher Resolution Than 7D
  • 3.2″ LCD
  • GPS, WiFi
  • Alloy body with better weather sealing over 7D

 

Personlig synes jeg dette er litt suspekt, men tiden vil nok vise hva Canon dytter inn i mkII

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor seriøs den er , men

 

http://www.cameraegg...-6-usb-3-0-gps/

 

Kan det være like seriøs som canonrumor sin kamerapresentasjon på en dag som i dag ?

 

Canon EOS 7D L Features:

  • Reversed ergonomics tailored to left-handed photographers
  • 18-megapixel Canon CMOS sensor with Dual DIGIC 4 Imaging Processors
  • Advanced 19-point customizable Autofocus system
  • iFCL Metering System
  • 8 frames per second (fps) burst rate
  • Full HD video recording (24p/25p/30p)
  • Manual adjustment of audio levels
  • ISO levels 100-6400 (expandable to 12,800)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor seriøs den er , men

 

http://www.cameraegg...-6-usb-3-0-gps/

Tja, artikler/nyheter servert 1. april vil som regel ha et troverdighetsproblem enten det er fortjent eller ikke, men jeg ser ikke noe i farten i lista som skulle ha en bombefaktor, det meste er vel som forventet (dog ser det ut til her og at den nye sensorengenerasjonen er manglende, muligens blir det 7Dmk2 som får "æren" av å være først som 7Dmk1 fikk med dagens cropsensor).

 

Tor

Lenke til kommentar

Denne setningen burde ha tipset folk om hvor seriøst dette er:

Det er ikke en dum idé - dagens kameraer er laget for høyrehendte - selv om dette til de grader var en aprilspøk. :)

Og ellers, for både venstrehendte og de med venstredominant øye, så hadde det vært interessant med batterigrep med utløserknappen på andre siden av grepet.. :)

Lenke til kommentar

Canon har vist innkalt til en pressekonferanse den 23 April, sannsynligvis er det 70D som er på gang, får håpe det blir med en nyutviklet sensor.

 

Canonrumor "CR2"

 

Jeg snakket nettopp med Craig om dette. Kilden er pålitelig og har aldri tatt feil før, sa han, men han hadde ikke sett noen invitasjoner ennå.

 

Akam har heller ikke fått noen invitasjoner fra Canon til dette, men det pleier vi heller ikke å gjøre før 7-10 dager på forhånd, av og til mindre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...