Gå til innhold

Bhatti i grenseområdene Afghanistan/Pakistan


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Men hvis det nå er slik at en av poengene han har ved å dra dit, er for å drepe en av våre soldater - kan vi da straffe ham? Tenke seg til hvilke kredibilitet han kan skaffe seg innad i ekstremismiljøer ved å gjøre en slik udåd.

 

Det er et godt spørsmål. Jeg er ingen jusekspert. Det beste jeg kan gjøre er å henvise til straffeloven:

 

§ 84. Den, som retsstridig bevirker eller medvirker til, at Norge eller nogen med Norge under en udbrudt Krig forbunden Stat paaføres Krig eller Fiendtligheter, straffes med Hefte i mindst 5 Aar eller med Fængsel fra 5 Aar indtil 21 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Summa summarum når vi ser det rampelyset disse klovnene er under, samt søkelyset til etterretningstjenesten skal det vel mye til for at de skulle kunne operere i skjul her til lands hvis de kommer tilbake. Den største trusselen er mer hvordan de kan påvirke andre til å utføre ugjerninger.

Lenke til kommentar

Summa summarum når vi ser det rampelyset disse klovnene er under, samt søkelyset til etterretningstjenesten skal det vel mye til for at de skulle kunne operere i skjul her til lands hvis de kommer tilbake. Den største trusselen er mer hvordan de kan påvirke andre til å utføre ugjerninger.

Han har jo vært under konstant overvåkning hele tiden uansett. Tror ikke en gang han kan ha sluppet så masse som en latrinesmyger uten at PST har visst om det.

Lenke til kommentar

Summa summarum når vi ser det rampelyset disse klovnene er under, samt søkelyset til etterretningstjenesten skal det vel mye til for at de skulle kunne operere i skjul her til lands hvis de kommer tilbake. Den største trusselen er mer hvordan de kan påvirke andre til å utføre ugjerninger.

 

E-tjenesten jobber ikke innenlands. De har et par kompiser i PST som gjør det.

Men du skal ikke se bort ifra at E-tjenesten vet akkurat hvor Bhatti sover, driter, og hva han spiser.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes synd i alle de som blir satt i samme bås som Bhatti, bare grunnet opphav, og har liten måte å forsvare seg mot det presset som sikkert føles i det daglige. For dem kan han vel kanskje oppfattes som "deres egen frittgående ABB" ... og ingen får gjort noe med problemet

 

Også komisk å lese om alle de som skulle ønske at han var ute av landet, vel nå har de fått viljen sin og enda så er de ikke fornøyde.

 

Er du fornøyd med utviklingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...