Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Svar: Jeg går ut ifra det er like vanskelig å ta til meg at hele Norge er løgn og egoisme, som det er for deg å legge fra deg tanken!

 

Gjentagelse av sprsm: Hvordan er det demokratisk å på egenhånd beslutte hva folk egentlig vil?

 

Nytt sprsm: Ettersom jeg til nå bare har hørt argumentløse utsagn om at EU er vås og okkupasjon, er jeg interessert i å høre hva du, som tydeligvis vet bedre, mener rundt økonomiske ideologier generelt. Såfremt du og norgespartiet har formeninger om noe annet en EU da, naturligvis...

 

Hele styreformen i Norge er løgn og bedrag. Og jeg ser at du sliter med å lese om den ulovlige Europabevegelsen, likeså at EØS ble vedtatt, enda det manglet to EØS tilhengere før den kunne innføres. Det er pussig at dere ikke tar tak i problemet? Snakke rundt grøten, javisst.

 

Her er dokumentert juks og fanteri- hva mer er det å legge til? Vi kunne som Sveits hatt en egen frihandlesavtale, det er hva saken handler om. Uten globalistenes ønsker. Nazi-eu og enverden.no er det noe å trakte etter? Jeg ser det som et pluss om Norgespartiet fikk mange nok stemmer til å konke ut de etablerte korrupte partiene. Hvorfor skal de holde på med skjulte agendaer. Rotchild osv?

 

 

BmOnline

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser vi begge la til litt i innleggene våre. Poenget jeg la til er at de som endret loven og dermed angivelig åpnet for "frimurerne" dine, var nettopp de som var blitt valgt ved direkte valg. Direkte valg hjalp altså ingenting, og sikret ikke demokratiet.

 

 

Jeg beklager, men når folk kommer trekkende med Sions Vises Protokoller, så melder jeg meg ut av den delen av diskusjonen. Det er greit med litt frimurerkonspirasjoner på en mandags kveld, men litt bakkekontakt må det ha.

 

 

Istedet sa kongen: Jeg er kommunistenes konge også! Fæl fyr, denne Haakon VII, som ville være konge for oss alle...

 

Edit: Hvorfor ville det vært mer demokratisk om kongen overprøvde befolkningens valg?

 

Geir :)

Du er ikke mye opplest om emnet skjønner jeg? Les dette her:

 

Frimurerorden.

Heller ikke er det alminnelig kjent at arbeiderbevegelsen har fått

retningslinjene for sitt politiske arbeide fastlagt av Sions vises

Protokoller, et omdiskutert skrift som ble opplest for hundre år siden på

på et møte for 300 stormestere, som ble avholdt i forbindelse med frimurernes kongress i Basel i 1897, hvis de opplysninger som følger skriftet er riktige.

Ingen vil vedkjenne seg forfatterskapet til dette skrift, men

skriftet ligger der. Det forteller på en brutal, skremmende måte hvordan

stormesteren i den sionistiske B'nai, B'riht losjen vil gå frem for å erobre

all makt i verden, økonomisk så vel som militært.

Er det virkelig så at Arbeiderpartiet, som har tatt skriftet i bruk er

ute etter å skaffe seg verdensmakt sammen med de mange internasjonale

organisasjonene som partiet samarbeider med?

De vedvarende lønns og prisforhøyelser vi har hatt de siste femti

årene, spekulasjonsøkonomien som ved årtusenskiftet overtok etter noen ti-år med sosialdemokratisk politikk og aksjespekulasjonen som regelmessig tapper oss for verdier, er ikke konstruert på Arbeiderpartiets

tenkeloft som støtter seg til ECON Analyse A/S, eller til forskningssenteret FAFO, som man skulle tro, men er i detalj beskrevet for mer enn hundre år siden i Sions Vises protokoller.

I tiden mellom 1. og 2. verdenskrig var politikken i forandring, mange politiske retninger så dagens lys uten at noen kunne gi det nødvendige stabile styret...

 

Det er en kopi fra Erik Rudstrøms bøker Frimueriet og de skjulte makteliter.

Kast skylappene- her er mer snusk enn du aner, Geir!

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Jeg ser vi begge la til litt i innleggene våre. Poenget jeg la til er at de som endret loven og dermed angivelig åpnet for "frimurerne" dine, var nettopp de som var blitt valgt ved direkte valg. Direkte valg hjalp altså ingenting, og sikret ikke demokratiet.

 

 

Jeg beklager, men når folk kommer trekkende med Sions Vises Protokoller, så melder jeg meg ut av den delen av diskusjonen. Det er greit med litt frimurerkonspirasjoner på en mandags kveld, men litt bakkekontakt må det ha.

 

 

Istedet sa kongen: Jeg er kommunistenes konge også! Fæl fyr, denne Haakon VII, som ville være konge for oss alle...

 

Edit: Hvorfor ville det vært mer demokratisk om kongen overprøvde befolkningens valg?

 

Geir :)

En kan vel undre seg over hva hensikten var? Om det var så liketil og riktig?

Det heter å kjøpe, eller la seg selge, sin lojalitet til en fremmed makt. Altså meget kritikkverdig.

 

BmOnline

 

Hele styreformen i Norge inkluderer Grunnloven, så hvorfor bygger dine standpunkter på løgn og bedrag (ie Grunnloven)?

Grunnloven er blitt endret til det ugjenkjennelige, slik at globalistene nå har meldt Norge inn i EU via Eøs-avtalen. Vi innfører flere direktiver og eu regler enn Sverige- til eks.

Det er ikke lenger den Grunnloven vi hadde. Mange ting er forandret, jfr denne linken:

http://bmonline.no/html/grunnl.html

 

BmOnline

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du forsøkte å bli en smule mer moderat (til tross for at du fortsatt har ganske provoserende språkbruk).

Kan du svare på mitt sprsm. nr. 2? Hvilken økonomisk ideologi står du ved? Er ganske interessert på om du har innsikt i andre aspekter av Norge enn EU.

Du må slutte med dine avsporinger, kom heller og forklar hvorfor du ikke kommenterer den ulovlig innførte Eøs-avtalen? Vi kunne fått en vanlig frihandelsavtale med EU på linje med Sveits. Nå er det også pussig at fhv stm GHB snakker om 4 friheter. Det er jo bare tøv og støv. USA og Canada har da bare fri flyt av varer. Ikke personer og kapital.

 

Alternativet til medlemsskap er frihandel

Statsminister Harlem Brundtland forsøkte i Stortingsdebatten 12/3 1990 å hevde at det ikke finnes annet alternativ til medlemsskap enn en EØS-avtale. Det samme sier hun i et intervju som NTB sender ut ved årskiftet 1991.

Dette er ikke riktig. I et intervju med bladet Øk. Rapport (nr 21- 1987) påviste daværende generalsekretær i EFTA, Per Kleppe, at frihandelsavtalen med visse tilpassninger kunne opprettholde den frie adgang til EF-markedet som vi har i dag.

Vi trenger IKKE fri flyt av kapital og personer, bare varer.

USA, Canada og Mexico ordnet sitt økonomiske samkvem nettopp ved en utvidet handelsavtale. Frihandel har aldri i historien omfattet personer og kapital.

Mange muligheter i stedet for en Eøs avtale.

 

http://www.nationen.no/2012/03/15/naring/alternativer_til_eos-avtalen/eu/eos-avtalen/sigbjorn_gjelsvik/7310625/

 

BmOnline

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du lurer på, da er det vel kanskje bedre å kalle det noe annet en et demokrati?

Kanskje vi kan kalle det ønskedemokrati, eller liksomdemokrai?

 

Men den rette styreformen, for å få luket bort frimurerne:

Ja, vi kan gjerne kalle det realdemokrati? Så man slipper å dra inn pol pot hele tiden?

 

BmOnline

det er en grunn til at de rød grønne sitter på stortinget og ikke ''Norgespartiet''. ja, det er demokrati når folket kan velge mellom flere partier som de mener støtter deres syn. og mener du at vi skal kutte ut alle avtaler med EU/EØS? ''Istedet for rettigheter får vi aller nådigst utdelt privilegier.'' Er det en dum ting mener du? at vi får privilegier som gratis helsevesen og utdanning? for vi kan jo bare drite i de som ikke har råd til slik! de er jo sikkert ikke mennesker!

Neppe.

 

Joda, jeg er enig i at direkte demokrati ville bli en stor bedring, og om du kvalifiserte det med Direkte Konsensus Demokrati, kunne du ført meg opp på Stortingslista di.

 

Det jeg finner merkelig er at du legger mye vekt på å "forsvare" grunnloven siden den er alt annet enn Demokratisk. Personlig ville jeg heller byttet den ut med Kardemommebyloven.

som Skatteflyktning sier her så er jo grunnprinsippet til det sippepartiet ditt lagd av et fåtall personer. noe som jeg ikke ser på som veldig ''demokratisk''

 

''Stalinistene i den norske regjeringen skulle vært kastet i kasjotten!'' ja, det er jo mye bedre med de griske, egosentriske kapitalistene som bare tenker på seg selv

Endret av thepill
Lenke til kommentar

Tror jeg melder meg av denne diskusjonen, blir jo bare tåkesvar.... Og det blir ikke bedre etter å ha lest litt på TS sin nettsider... Tror TS burde være glad for å bo i Norge. Med de meningene / påstandene / beskyldningene hadde han nok blitt bura inn i en del fjernere land.

 

 

Fant også noen PC-/antivirustips på BmOnline som er nesten like "festlige" som det politiske budskapet.

 

 

Takk for meg og god kveld.

Lenke til kommentar

Neppe.

 

Joda, jeg er enig i at direkte demokrati ville bli en stor bedring, og om du kvalifiserte det med Direkte Konsensus Demokrati, kunne du ført meg opp på Stortingslista di.

 

Det jeg finner merkelig er at du legger mye vekt på å "forsvare" grunnloven siden den er alt annet enn Demokratisk. Personlig ville jeg heller byttet den ut med Kardemommebyloven.

Kom med noen gode grunner til at Fedrenes Grunnlov var så ille? :w00t:

 

BmOnline

Lenke til kommentar

@BmOnline Aha så motivet ditt for tråden er at ingen vil ha EØS, og derfor er det ikke demokrati? Og så ber du meg om hvorfor JEG vil ha EØS? Det er selvfølgelig fordi jeg mener det er en fordel for den norske økonomien med fri flyt av både kapital og arbeidskraft! Og det er akkurat den samme grunnen til at resten av det norske folk vil ha EØS.

Lenke til kommentar

Tror jeg melder meg av denne diskusjonen, blir jo bare tåkesvar.... Og det blir ikke bedre etter å ha lest litt på TS sin nettsider... Tror TS burde være glad for å bo i Norge. Med de meningene / påstandene / beskyldningene hadde han nok blitt bura inn i en del fjernere land.

 

 

Fant også noen PC-/antivirustips på BmOnline som er nesten like "festlige" som det politiske budskapet.

 

 

Takk for meg og god kveld.

Ja, du kan da skjønne det- det er lov å lese sannheten om globalistene uten å bli fornøyd. :w00t:

Dette er meget ille, og han som var med i Europabevegelsen og viste meg dokumentet, han var rystet og lei seg for at han deltok i dette mytteriet mot Norge og nordmenn.

Dette dokumentet:

http://bmonline.no/html/eu_69.html Som er et origninaldokument fra den ulovlige Europabevegelsen.

Det er nok mange som skulle vært tilsnakket, you bet.

 

BmOnline

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@BmOnline Aha så motivet ditt for tråden er at ingen vil ha EØS, og derfor er det ikke demokrati? Og så ber du meg om hvorfor JEG vil ha EØS? Det er selvfølgelig fordi jeg mener det er en fordel for den norske økonomien med fri flyt av både kapital og arbeidskraft! Og det er akkurat den samme grunnen til at resten av det norske folk vil ha EØS.

Så du tror du var lur? Nei, les det enda en gang. Vi har personer, kapital, varer og tjenester. Ikke varer, slik USA og Canada har. Er vi blitt så priviligerte at vi må ha på oss håndjern fra EU hele tiden hele dagen og hvor som helst? :hmm: Hva var det GRO sa den kvelden hu tapte så det suste? Wie habe andere metoden? Joda, nå vettu det og.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Hæ? Som sagt sa jeg at jeg ser på fri flyt av arbeidskraft og kapital som en fordel for økonomien! Varer og tjenester er jo en selfølgelighet. Husk at utgangspunktet for denne tråden var at du mente at folket ikke fikk viljen sin, men den økte oppslutningen hos de borgerlige partiene tyder jo på at flere ønsker EU-medlemsskap? Da er da i hvertfall EØS folkets vilje? Personlig ønsker jeg ikke fullt medlemsskap, men er fornøyd med EØS.

 

Men du får uansett kose deg med de folka som gidder å diskutere, for jeg melder meg ut!

Lenke til kommentar

Du er ikke mye opplest om emnet skjønner jeg?

Tvert imot, tvert imot. Jeg har deltatt i nettdebatten siden 1988 (den gang var det riktig nok ikke internett, men oppringte BBS'er) og på dette forumet i 8 år. I 5 av dem var jeg moderator og senere administrator med særlig ansvar for denne kategorien. Du er langt fra den første som har lansert frimurerkonspirasjoner her, det har vært diskutert side opp og side ned flerfoldige ganger.

 

Forfatterskapet til Sions Vises Protokoller er ikke ukjent, store deler ble knabbet ordrett fra "Dialogue aux enfers entre Machiavel et Montesquieu" av Maurice Joly, pluss den antisemittiske boka Biarritz av Hermann Goedsche som la til de antisemittiske kapitlene. En sannsynlig opphavsmann til protokollmyten var Matvei Golovinski som hadde jobbet sammen med Joly's sønn i Paris. Det er mulig at det ble gjort i samarbeid med eller på oppdrag fra den russiske sikkerhetstjenesten, nærmere bestemt Piotr Rachkovskij som var sjef i Paris. (Med forbehold om skrivemåten på navnene.)

 

Kast skylappene- her er mer snusk enn du aner, Geir!

Jeg liker å tro at det var da jeg kastet skylappene at jeg oppdaget at verden ikke er en stor konspirasjon...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

En kan vel undre seg over hva hensikten var? Om det var så liketil og riktig?

Det heter å kjøpe, eller la seg selge, sin lojalitet til en fremmed makt. Altså meget kritikkverdig.

Bevares, undre seg kan man alltid. Hvem mener du solgte sin lojalitet? Kongen når han ikke stoppet Arbeiderpartiet (hvordan skulle han strengt tatt det) eller Stortinget når de endret Grunnloven?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Skjulte medlemmer av Europabevegelsen

 

Progr.sekr. Halle Jørn Hanssen

Progr.sekr. Lars Jacob Krogh

 

Så det var slik de opererte :)

 

Hvis du kaller dette et orginaldokument så driver du med dokumentfalsk. Dette er en html-side (sansynligvis laget av deg) med "Noen spredte utdrag". Forøvrig er kvaliteten på html-en like dårlig som alt annet du driver med

 

Et historisk dokument regnes som ekte inntil det er motbevist, ikke omvendt

 

Det samme gjelder Sions vise ...

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hæ? Som sagt sa jeg at jeg ser på fri flyt av arbeidskraft og kapital som en fordel for økonomien! Varer og tjenester er jo en selfølgelighet. Husk at utgangspunktet for denne tråden var at du mente at folket ikke fikk viljen sin, men den økte oppslutningen hos de borgerlige partiene tyder jo på at flere ønsker EU-medlemsskap? Da er da i hvertfall EØS folkets vilje? Personlig ønsker jeg ikke fullt medlemsskap, men er fornøyd med EØS.

 

Men du får uansett kose deg med de folka som gidder å diskutere, for jeg melder meg ut!

Du får kose deg videre, jeg vil at man setter fokus på det faktum at Eøs ble innført imot både folkeviljen og Grunnlovens bestemmelser, da det var to Eøs tilhengere for lite ved voteringen.

Både Karl Sørmo og Vidar Kleppe, begge i Frp den gang stemte ikke for Eøs avtalen. Følgelig var det også et brudd på demokratiet. Var da svært så tungenem du er? :nei2:

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Bevares, undre seg kan man alltid. Hvem mener du solgte sin lojalitet? Kongen når han ikke stoppet Arbeiderpartiet (hvordan skulle han strengt tatt det) eller Stortinget når de endret Grunnloven?

 

Geir :)

Du kan så si, Geir- fremmede penger fra Moskva til et parti i Norge, hva tror du var hensikten?

Tror det var 500.000 kr det var snakk om. Var vel litt gryn den gangen?

 

BmOnline

 

Hvis du kaller dette et orginaldokument så driver du med dokumentfalsk. Dette er en html-side (sansynligvis laget av deg) med "Noen spredte utdrag". Forøvrig er kvaliteten på html-en like dårlig som alt annet du driver med :tease:

Du får da ta til takke med slik det er, da teksten er den samme.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Tvert imot, tvert imot. Jeg har deltatt i nettdebatten siden 1988 (den gang var det riktig nok ikke internett, men oppringte BBS'er) og på dette forumet i 8 år. I 5 av dem var jeg moderator og senere administrator med særlig ansvar for denne kategorien. Du er langt fra den første som har lansert frimurerkonspirasjoner her, det har vært diskutert side opp og side ned flerfoldige ganger.

 

Forfatterskapet til Sions Vises Protokoller er ikke ukjent, store deler ble knabbet ordrett fra "Dialogue aux enfers entre Machiavel et Montesquieu" av Maurice Joly, pluss den antisemittiske boka Biarritz av Hermann Goedsche som la til de antisemittiske kapitlene. En sannsynlig opphavsmann til protokollmyten var Matvei Golovinski som hadde jobbet sammen med Joly's sønn i Paris. Det er mulig at det ble gjort i samarbeid med eller på oppdrag fra den russiske sikkerhetstjenesten, nærmere bestemt Piotr Rachkovskij som var sjef i Paris. (Med forbehold om skrivemåten på navnene.)

 

 

Jeg liker å tro at det var da jeg kastet skylappene at jeg oppdaget at verden ikke er en stor konspirasjon...

 

Geir :)

Joda, men globalistene er jo ingen konspirasjon, ekte nok- og flinke til å oppføre seg som om de stod nært når det smalt. Hvorfor benekte at EØS ble innført imot demokratiske prinsipper?

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...