Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

"Fhv Forsvarsminister Bart Eide"

 

Ok, la oss starte med han

 

 

 

"Seniorforsker Asbjørn Eide" oppgis som rådsmedlem i En Verden

 

 

 

Det ser ikke bra ut, en globalist, som mente at krigen i Libya var en "god" sak :(

 

 

 

Du formulere gode spørsmål, men hvem har svar på hva som helst?

 

Jeg tror Bart Eide (og alle disse direktørene jeg nevnte innledningsvis) tar beslutninger, at de definerer premissene for debatten (for eller imot humanitær hjelp?). Bart Eide har posisjon og kompetanse i massevis. Men det synes som at han kom til disse maktposisjonene fordi han hadde de rette forbindelsene. Familiebakgrunn er viktig. Da stusser jeg ... er det slik at man må være fra de rette familiene for å få maktposisjon i Norge, og/eller hvem er de rette familiene?

 

Per Olaf Lundteigen vil være en med feil bakgrunn? Han blir aldri direktør.

Det er helt riktig som du påpeker, alt virker altfor tilfeldig til at det kan være demokratisk det som skjer i vårt land, jfr de såkallte byråkratene og myndigheter. Vi har flere ganger sett at de har andre bi-roller.

 

Om vi tar et utganspunkt i Vises protkoller eller Stasiarkivet, hvor flatterende opplysninger fins om Arbeiderpartiet. Så galt at det truer rikets sikkerhet.

Vi hadde tilbake i tid en slik sak, da CC (Chr Christensen) skrev en avhandling om Stay behind. Da kom det opp mye grums om politikerne og de hemmelige tjenestene. Stay behind var et nettverk som ikke hadde noe demokratisk over seg, det var utnevnt av J C Hauge selv. Topp hemmelig. Hvor også CC ble anmeldt av hensyn til rikets sikkerhet.

 

Men nå vet vi meget bedre hva dette dreier seg om, da kan det lønne seg å lese oppslaget i Dagbladet.

http://www.dagbladet...rtiet/17206163/

 

Nå kan man lese de små bokstavene også!

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del mener jeg det er klart at Stortinget er øverste myndighet, formelt og reelt. At de blir påvirket av krefter utenfra er vel åpenbart. Men ikke i en slik grad at det ikke er Stortinget som styrer.

 

At lobbyvirksomhet skjer og har påvirkning er det heller ingen tvil om, men ikke utover at det er en begrenset påvirkning. Alle har jo påvirkningsmuligheter i forhold til den politiske makt.

Du snakker om blindbukk- hvorfor sier du utenfra???

 

Det er jo inne på stortinget denne kreftsvulsten befinner seg, og fhv formann i europabevegelsen på stortinget, Sveir Roald Hansen bekreftet overfor kameraet til Visjon Norge at de fantes inne på Stortinget.

http://grunnlovens-vektere.com/html/FME_009.html

 

Men hvorfor vil ikke du, TV2 og Nrk fortelle oss dette, Antatra- som er så "snakkesalig" om dette "demokratiet"?

 

Hvis det ikke er så farlig å få vite om denne ulovlige gruppen på stortinget, hvorfor vet ikke den vanlige mann i gata om disse lyst-løgnerne?

 

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Jeg har særdeles store vanskeligheter med å følge deg i dine resonnement.

 

Hva er det som er så farlig med Europabevegelsen? Hva gjør at akkurat de er så annerledes enn andre mennesker med et annet syn på saken?

 

Dere må da skjønne at folk har forskjellige meninger, og at du ikke er ekskludert fra å sitte på Stortinget bare fordi du har slike meninger. Så lenge du er valgt inn kan du mene akkurat det du vil. Det er jo det som er så fint med demokratiet og rettstaten.

 

Hvorfor det ikke snakkes om? Fordi det ikke er et problem må skjønne. Gruppen er verken ulovlig eller hemmelig. De lyver ikke, de står for sine meninger. Det er ikke noe farlig her.

Lenke til kommentar

Er jo flere eksempler på at regjeringen ikke har utført forskjellige reformer som både folket ønsker og Stortinget enstemmig også ønsker (eller har "vedtatt").

 

Men til topic: Ja vi har demokrati, spørsmålet er vel heller hvor "demokratisk" vi er, og om vi skal bli mer "demokratisk" og sist men ikke minst om det er ønskelig.

 

Nå er det jo slik at vi en gang hadde noe som liknet mer på et demokrati årene før 1920. Årsaken til at jeg mener vi hadde det, jo fordi da var det en stund mulig å velge på personer ved stortingsvalget.

 

Hvis man tror at "kuppmakerne" er fornøyd med at folk skal få styre sitt eget land, så er det jo galskap å sende bombefly for å drepe alle sammen, slik Norge var med på i Libya. Det er overhodet ikke akseptabelt at norske soldater deltar i en krig nordmenn ikke har godkjent. Da var det at kuppmakere tok makten i et land med hjelp fra norske jagerfly.

 

Nå beskriver jeg et eksempel som viser hvor galt det er i verden. VI har som sagt ikke noe demokrati, slik jeg ser det. Og jeg mener at et folkestyre som de skryter av fins i Norge, det er jo bare et eventyr.

 

Hvor langt skal vi la oss tøye med å tillate fremmede losjer eller lobbyister til å påvirker vårt demokrati mot noe annet, teokrati. Slik Europabevegelsens stortingsgruppe er, som i dag er etablert inne på Stortinget mot folkets vitende. Dette kan da umulig være demokratisk?

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Det er helt riktig som du påpeker, alt virker altfor tilfeldig til at det kan være demokratisk det som skjer i vårt land, jfr de såkallte byråkratene og myndigheter.

 

Forøvrig et elendig argument. At ting ikke virker tilfeldig taler ikke for at du har rett, det taler ikke for noen verdens ting.

Lenke til kommentar

Men nå vet vi meget bedre hva dette dreier seg om, da kan det lønne seg å lese oppslaget i Dagbladet.

http://www.dagbladet...rtiet/17206163/

 

fra kilden om KGB

Alle vi som har arbeidet noen årtier med KGBs infiltrering i det norske samfunnet under den kalde krigen, vet at sovjetrusserne hadde tilgang til det aller meste - fra intrigene på toppen av AP til soveværelsene i regjeringskvartalet.

 

Jeg stoler ikke på Alf R. Jacobsen og VG (Schibsted). Om Schibsted:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Schibsted

In 1839 Christian Michael Schibsted founded the publishing company Schibsteds Forlag and in 1860 he started publishing Christiania Adresseblad, from 1885 known as Aftenposten. In 1966 Schibsted acquired VG.... In 1989, under the leadership of Tinius Nagell-Erichsen, Schibsted went from being a family-owned company to a corporation, and was listed on Oslo Stock Exchange in 1992. Kjell Aamot has been CEO since 1989. In the 1990s and 2000s Schibsted bought a number of international newspapers.

 

http://www.ancientfa...history/1355903

Schibsted family members have migrated across various regions all throughout history. It was not uncommon for a last name to change as it enters a new country or language. As Schibsted families moved between countries, the Schibsted name may have changed with them.

 

Virker som det er globalister det også.

 

http://tb.no/nyheter...-mill-1.6347481

Schibsted-arving Nagell-Erichsen har bodd på eiendommen i en årrekke og sier han har flere grunner til å selge. Han forteller blant annet at han har lagt hestevirksomheten til utlandet, og at han kan bedrive jakt andre steder.

 

Er han norsk? Synes mere å være brite for meg. Han er stor på finansoperasjoner .. gjerne med innslag av innsidehandel.

--

 

Og da begynner jeg å lure, vil AP og Høyre det samme i EU-saken, Libya-krigen, Afghanistan-krigen .. slik at velgerne får "globalisme" uansett?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg har særdeles store vanskeligheter med å følge deg i dine resonnement.

 

Hva er det som er så farlig med Europabevegelsen? Hva gjør at akkurat de er så annerledes enn andre mennesker med et annet syn på saken?

 

Dere må da skjønne at folk har forskjellige meninger, og at du ikke er ekskludert fra å sitte på Stortinget bare fordi du har slike meninger. Så lenge du er valgt inn kan du mene akkurat det du vil. Det er jo det som er så fint med demokratiet og rettstaten.

 

Hvorfor det ikke snakkes om? Fordi det ikke er et problem må skjønne. Gruppen er verken ulovlig eller hemmelig. De lyver ikke, de står for sine meninger. Det er ikke noe farlig her.

Jeg kan ikke fatte at det er lovlig å ha denne Europabevegelsen inne på Stortinget. Det kan ikke være et ønske fra det norske folket. De har ikke stemt dem inn på Stortinget, det finnes ikke fnugg av info på Stortingets hjemmeside om dem. Bare så det er nevnt.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

fra kilden om KGB

 

 

Jeg stoler ikke på Alf R. Jacobsen og VG (Schibsted). Om Schibsted:

 

 

 

 

 

Virker som det er globalister det også. Norsk?

 

Og da begynner jeg å lure, vil AP og Høyre det samme i EU-saken, Libya-krigen, Afghanistan-krigen .. slik at velgerne får "globalisme" uansett?

 

Det er samme ullla hele bingen ser du. Det er helt korrekt hva du fant ut.

Norulv Øvrebotten har skrevet en god del om dobbelt spillet. Det utgjør Ca 2 promille i forskjell på "fiken og sjitt" på statsbudsjettet- om hvem som regjerer. Det er riktig.

 

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=88&t=1332&p=1610&hilit=%C3%98vrebotten#p1610

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva dette "folkets vilje" er.

Det er at bombene fra norske fly faller i hodene på alle uskyldige barn og foreldre ute i verden, uansett hvor de bor. Hilsen globalistene i Norge. :nei: Når de gjør dette, så sier de at det norske folk gjennom demokratiet har ønsket seg dette.

La oss spørre folket om de er enige i dette?

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Hva er "folkets vilje"?

 

http://www.abcnyhete...s-i-ettermiddag

Stortingets kontroll- og konstitusjonskomité offentliggjør sin mening om færre stemmer skal være nok til å melde Norge inn i EU.

- Vi mener det er riktig å lage en indre logikk i Grunnloven, sier en av forslagsstillerne, Svein Roald Hansen (Ap) til ABC Nyheter.

 

Færre stemmer trengs

Ifølge forslaget skal det bli nok at 67 prosent av stortingsrepresentantene (2/3) stemmer for EU-medlemskap, mot dagens krav på 75 prosent (3/4). Men dette skal gjelde bare dersom det på forhånd har blitt flertall for EU i en folkeavstemning.

 

Svein Roald Hansen

http://no.wikipedia....in_Roald_Hansen

Hansen startet sin politiske karriere som politisk rådgiver for Gro Harlem Brundtland i 1993. Han ble innvalgt på Stortinget fra Østfold i 2001 og gjenvalgt i 2005 og 2009. Fra 2003 har han også vært leder for Europabevegelsen.

 

Hvis det ikke går på den ene måten så får man bruke en annen måte

(Europabevegelsen har nok stortingsrepresentanter som medlemmer?)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hva er "folkets vilje"?

 

 

 

Svein Roald Hansen

 

 

Hvis det ikke går på den ene måten så får man bruke en annen måte

(Europabevegelsen har nok stortingsrepresentanter som medlemmer?)

Joda, landsforræderne fornekter seg ikke. Du vet vi hadde en slik situasjon i 2008,

da de forsøkte å endre fra 3/4 til 2/3 flertall. Merk deg en liten detalj her. I det samme parti program for hhv AP, H, SV, SP, KRF og FrP- så forlanger de 3/4 flertall for å unngå kupp av partiet. Mens vår Grunnlov er det ikke så nøye med.

 

En aldri så liten nesestyver? Du ser at landsforræderne og globalistene er ute på dato. Bort med døm! Her kan du lese om landsforræderne den gangen:

http://bmonline.no/html/10_ja.html

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Tja, men det svarer ikke på hvem dette "folket" er eller hvordan du mener å kunne vite noe om "folkets vilje" eller hva nå det er. Mao, du svarer ikke på spørsmålet.

 

Det er svart på for lenge siden, har du briller? Folket sa Nei til EU. Når man hevder at et Folkestyre fungerer, s å skulle jo det bety at 70% av de folkevalgte var imot EU på tinget. Men sannheten er jo det motsatte. Derav et gedigent avvik i forhold til folkets vilje. Vi har i folket på flere meningsmålinger i 20 år hatt flertall mot EU. Nå i det siste over 70% på NEI siden. DET er folkeviljen. Når fler-tallet er imot EU, så skal et folkestyre vise det ved å telle antall representanter som er imot EU inne på tinget- å stemme med oppunionen i folket.

Folkets vilje skjer ikke, fordi det ikke er det rette forhold lagt til rette inne på Stortinget. Der skulle jo være 70% av de tilstedeværende 190 representanter, så skulle jo 166 være NEI til EU tilhengere og 3 stk for EU. MEN det er motsatt. Hvor er det påståtte demokratiet, atter en gang. Tungenem er bare forbokstaven?

 

 

http://bmonline.no/f...php?f=42&t=1005

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Så.... folkets vilje = en meningsmåling?

 

Dog, hva skjer når folket (i meningsmålingen) ser ut til å ha to (eller flere) forskjellige og motstridende viljer?Skal vi "late som" om "folket" kun har EN vilje, som om vi var små barn?

 

Kan ikke helt se hvordan noe annet enn ett individ kan sies å ha en vilje jeg.

 

Altså, det KAN sies at om jeg og dama begge vil gå på Kino så er vi enige, eller har sammenfallende viljer. Men kan det sies at"parets" vilje er å gå på Kino? Hva skjer når en vil på Kino og den antre på Teater? Hva er "parets vilje" da?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Så.... folkets vilje = en meningsmåling?

 

Dog, hva skjer når folket (i meningsmålingen) ser ut til å ha to (eller flere) forskjellige og motstridende viljer?Skal vi "late som" om "folket" kun har EN vilje, som om vi var små barn?

 

Kan ikke helt se hvordan noe annet enn ett individ kan sies å ha en vilje jeg.

 

Altså, det KAN sies at om jeg og dama begge vil gå på Kino så er vi enige, eller har sammenfallende viljer. Men kan det sies at"parets" vilje er å gå på Kino? Hva skjer når en vil på Kino og den antre på Teater? Hva er "parets vilje" da?

Du har vel hørt at man har såkalla gallup vedrørende valg? Joda, da kommer folkets vilje til uttrykk. Om ikke på millimeteren, så er det en god "pekepinne."

 

Om du ikke skjønte at folkets vilje i EU saken var alle som var imot, nemlig flertallet- var folkets vilje. Folkets vilje var da NEI til EU. Bare spør om igjen om du ikke fikk tak i det.

Det koster ingen penger.

 

Ja, tungenem er også et ord som benyttes når man ikke skjønner at en stein er en stein.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...