Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er tilhenger av at Kristendom skal være statsreligion. At Kristendom er obligatorisk på skolen, og at Kristendom er sentral i samfunnet som før.

Andre religioner bør på ingen måte ha samme status.

 

Og dette synspunktet har jeg uten å være personlig Kristen. Men tror likevel Kristendom har noe rett ved seg som ikke andre religioner helt har, og er bra for folk og samfunn.

 

Jeg føler at Åsatro burde være en sentral del av norsk skolegang. Er tross alt Nordmenns opprinnelige tro, og ikke en pervertert ørkenreligion.

 

 

Edit: Sånn, nå er vel rasshøla fornøyd.

Endret av Northern
Lenke til kommentar

Alle religioner bør undervises på lik linje, spør du meg. Skulle egentlig bare mangle.

 

Da jeg gikk på barneskolen hadde vi ikke KRL. Vi hadde kun faget kristendom. Dette protesterte mine foreldre imot, og jeg ble fritatt fra kristendomundervisning.

 

Dette har heldigvis forbedret seg, og i dag lærer man også om andre religioner.

Lenke til kommentar

Haha, du vet godt hva fyren mener - kverrulant! :roll:

Nei, det er faktisk et veldig godt poeng, fordi folk er dumme, indoktrinerte, og ser på seg selv som noe annet enn en selvstendig organisme, meg eget ansvar for å skape egen lykke. Hvorfor skulle det spille en dritt av rolle hvorvidt var noen vikingnisser eller whatever som trodde på noe annet i landet her før? Skulle tyskere begynne med heksebrenning igjen, fordi man holdt på med det, for evigheter siden? Fordi det er kultur?

 

Upopulært synspunkt: Kulturer har ikke noen bevaringsverdi utover hva hver og en finner bevaringsverdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, sånn som jeg ser det er de fleste "for" innvandring, for å bruke det ordet, mens mindretallet er imot. De som mener innvandring er forferdelig, de som vil ha feltprester og ikke feltimamer, osv. er nok i flertall ¨på nettet fordi de der har et sted hvor de kan uttrykke sine meninger i anonymitet.

 

Jo men det var vel ikke det det gikk på. Det var at fritt innslipp av muslimer er velkomment, at de skal slippe forholde seg til noe av det Norske, og kun holde på sin egen kultur fordi "intergrering er bare tull". Det var jo det som sto skrevet.

 

Å bare være "for innvandring" blir noe annet. Det er jo langt i fra bare muslimer som innvandrer. Da er jeg enig at et flertall synes en fornuftig innvandring er greit. Jeg er også for innvandring.

Men det blir som sagt noe annet enn det han skrev.

Lenke til kommentar

Haha, du vet godt hva fyren mener - kverrulant! :roll:

 

Jeg vet hva som menes. Poenget er at det er en feilaktig sammensetning av ord, som gir inntrykk av at man snakker om en enhetlig gruppe. Det gjør man ikke.

 

Upopulært: jeg ønsker muslimer velkommen til norge, og mener integrering bare er tull. Så lenge de ikke bryter den norske loven, så mener jeg de bør holde på sin egen kultur.

 

Om det innføres Sharialov så er det altså helt greit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...