Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Har hatt min Nexus 4 i tre dager nå, og jeg må si det er en helt fantastisk telefon. Vet ikke helt hva det er, men Google har gjort noe spesielt med telefonen som gir en utrolig luksusfølelse. Og alt glir helt utrolig smooth. Har flere ganger tatt med selv i å sitte og bare sveipe mellom hjemmeskjermer, fordi det går så glatt, og følelsen på skjermen er så deilig. Merker jeg blir i litt godt humør hver gang jeg tar opp telefonen, og det er et godt tegn. Hadde aldri helt den samme følelsen på Galaxy Nexus. Alt i alt, utrolig fornøyd. Og selv om software er det samme, må jeg si at Android begynner å bli helt vanvittig bra. Har hatt vanila siden 2.1 med Nexus One, og utviklingen som har skjedd har vært helt utrolig! Tror aldri jeg kunne klart meg med Touch wiz etc når jeg vet hvor fantastisk vanila faktisk er! For alle som er i tvil, kan jeg anbefale denne telefonen på det varmeste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min rett før helgen. Kjempefornøyd. Utrolig kjapp telefon, og for ikke å nevne prisen, $350 er jo knapt 2000kr.

 

Savner at det står på lockscreen om du har tapt anrop eller sms. Du må liksom opp på notifikasjonslinjen å sjekke det. Småpirk, men sikkert lett å fikse med en og annen app.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Jeg fikk min rett før helgen. Kjempefornøyd. Utrolig kjapp telefon, og for ikke å nevne prisen, $350 er jo knapt 2000kr.

 

Savner at det står på lockscreen om du har tapt anrop eller sms. Du må liksom opp på notifikasjonslinjen å sjekke det. Småpirk, men sikkert lett å fikse med en og annen app.

 

Prøv Dashclock!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk min rett før helgen. Kjempefornøyd. Utrolig kjapp telefon, og for ikke å nevne prisen, $350 er jo knapt 2000kr.

 

Savner at det står på lockscreen om du har tapt anrop eller sms. Du må liksom opp på notifikasjonslinjen å sjekke det. Småpirk, men sikkert lett å fikse med en og annen app.

 

Hvor kjøpte du den til den prisen?

Lenke til kommentar

Det med upålitelig MMS er noe dritt som jeg har erfart med alle mine Android-telefoner. Både stock og ulike custom ROM. Må alltid ha datatrafikk helt påslått for å kunne motta MMS med noen grad av pålitelighet. Slik var det ikke med mine «gammeldagse» mobiltelefoner. Dette er veldig upraktisk for dem som ikke har inkludert noe datatrafikk i abonnementet sitt, men som ønsker å kunne bruke MMS.

 

Andre ulemper med Nexus 4:

  • WIFI er buggy sammen med enkelte access points. Se http://code.google.com/p/android/issues/detail?can=2&start=0&num=100&q=&colspec=ID%20Type%20Status%20Owner%20Summary%20Stars&groupby=&sort=&id=40065 Jeg hadde store problemer med WIFI på både min Nexus 7 og Nexus 4, men etter å ha endret litt på ruter-konfigurasjonen ordnet det seg. Det skal dog ikke være nødvendig! En WIFI-klient bør fungere med alle WIFI-rutere.
  • Bakside av glass er idiotisk. Her har LG kopiert Apple sin dårligste idé noensinne. Ja, det ser kanskje penere ut enn andre materialer, men hvem i all verden kjøper en telefon for å bruke den som smykke? (Ja, jeg vet at det antagelig er en del som gjør nettopp det!)
  • Fungerer ikke å koble til USB-enheter med OTG-kabel. Nexus 4 gir ikke 5V spenning på USB-porten, så passive enheter får ikke strøm. Veldig skuffende, da dette er noe jeg hadde forventet av en Nexus og hadde hatt god bruk for!
  • Selv om telefonen er rask, har jeg dårlige erfaringer med multitask-switching (miniatyrene). Det hele går tregt, og ofte når jeg trykker på en miniatyr sendes jeg ut til hjem-skjermen i stedet for appen jeg trykket på.

Lenke til kommentar

Kvakse, det at MMS ikke fungerer uten datatrafikk er simpelthen et enkelt faktum, ikke et problem. Folk som ikke vil ha datatrafikk kan heller kjøpe seg en iPod Touch. De har ikke behov for en smarttelefon, og ikke har de lyst på en smarttelefon. Å kjøpe smarttelefon for deretter å furte over det er en smarttelefon er bare idiotisk.

 

For min del har jeg forresten aldri opplevd problemene dine med multitasking.

Lenke til kommentar

Det må kunne gå an å ha datatrafikk påslått for å kunne nyttiggjøre seg av MMS. Det bruker jo tilnærmet ingenting av nedlastning. Og de aller fleste mobilabonnementer i dag leveres jo med pakker på f.eks. 600MB data pr. mnd inkludert, eller f.eks. 1GB data pr. mnd. Da ser jeg ikke helt det store problemet som noen skisserer med MMS; at datatrafikk må være påslått på mobilen. Enig med han over her.

 

Og når det gjelder WIFI, kvakse: har aldri opplevd WIFI-problemer på noen av Android-smarttelefonene jeg har hatt, heller ikke Nexus 4, uansett hvilket nett jeg er koblet til.

Lenke til kommentar
Å kjøpe smarttelefon for deretter å furte over det er en smarttelefon er bare idiotisk.

 

Arrogant og tullete. Ikke alle har samme behovene som deg. Og er det «smartere» å ikke kunne klare å skille mellom MMS-datatrafikk og annen datatrafikk, og dummere å klare dette, slik andre OS enn Android gjør? Annet nytt i bakvendtland du vil fortelle om?

 

Forøvrig har telefonen min WIFI-tilkobling 99% av tiden jeg bruker den. Med appen Tasker kan jeg sørge for at datatrafikk er påslått når WIFI er tilkoblet (slik at den kun brukes til MMS og ikke til annen datatrafikk), men datatrafikk avslått når WIFI ikke er tilkoblet (slik at det ikke brukes til internett-trafikk). Det er en løsning som fungerer greit for meg, men det er jo bare en måte å snike seg rundt Androids feildesignede MMS-system.

Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Lurte på en ting. Er det noe vits å laste ned adobe flash egentlig på denne mobilen? Chrome støtter det ikke så.

 

Chrome støtter det ikke, men andre nettlesere, deriblant den tidligere Stock-nettleseren til Android gjør det. Hvis du kun bruker Chrome, så er det ikke særlig poeng i å laste ned Adobe Flash nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...