Gå til innhold

Er Nexus ment å være "billigmodeller"?


Ayabara

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny telefon. Har sett på SGSIII, men er lut lei av å vente på oppgraderinger fra Samsung. Kjører CM10 på min SGSII, men det irriterer meg at jeg er nødt til det :)

 

Tenkte jeg skulle vente på Nexus 4 for å få noe som kjører ren Android og får oppdateringer raskt, men lekkasjer tyder på at denne får 8GB og ingen støtte for eksternt uSD. Hvis dette stemmer tror jeg det er en no-go. Er meningen med disse Nexus'ene at de ikke skal bli for dyre, eller er det en annen grunn til slike offer mon tro. Galaxy Nexus var vel litt mindre hvass enn SGSII, og nå ser det ut til at Nexus 4 kanskje blir mindre hvass enn LGs egen Optimus? Nexus 7 ser jo også ut til å være lagd for at mange skal ha råd til den.

 

Eventuelt dårlig språk ovenfor kommer av at jeg er opprørt over at jeg kanskje kommer til å kjøpe meg en brukt iPhone 4s mens jeg venter på at det kommer en Android-telefon jeg virkelig har lyst på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus enhetene er vel myntet på utviklere i förste omgang, greit å få tak i en billig model med god CPU og siste OS for å få testet apps man skriver og da trenger man nödvendigvis ikke mer enn 8GB.

Uansett ser det ut til atflere mobilprodusenter önsker å spare på lagring og slenge mest mulig i skyen. Det er sikkert fantastisk sålenge man har god 3G/4G eller wifi tilgjengelig, men er man på plasser uten dekning eller utenlands å roamer så er man begrenset til det lille man får plass til på mindre enn 8/16GB.

Lenke til kommentar

Jeg tror rett og slett ikke disse ryktene innebærer riktighet.

8GB er lite..

Men helt klart, Nexus-telefonene er ikke ment å være det feteste på markedet, de skal ha moderne hardware, men gjerne ikke det heftigste.

 

Selv håper jeg det kommer en ålreit Nexus-modell i høst, da tenker jeg det blir den, Galaxy Nexusen min begynner å bli sliten etter 10 mnd.

Lenke til kommentar

Har en mistanke om at Nexus modellene har begrenset minne fordi Google pusher Sky Drive. Nexus er ikke billimodeller, men det er litt variasjon på hvor avanserte de er. Mandag presenteres Nexus 10 by Samsung med 1.7GHz A15 basert prosessor, 2GB RAM og 2560x1600 skjermoppløsning,

 

Synes ikke Samsung er spesielt ille når det gjelder softwareoppdateringer, har kjørt original Samsung JB en måneds tid på min S3, for et par dager siden kom den offisielt til Norge, S2 skal få JB i november. Jeg har en LG Optimus 2x liggende, den er fortsatt på 2.3.4.

 

Hvis telefonen din fortsatt funker kan det vel være like greit å vente på S4,S2 med JB skal etter hva jeg har hørt fungere rimelig bra.

Lenke til kommentar

Den kommer i 16GB også:-)

 

http://www.engadget.com/2012/10/26/lg-nexus-4-manual-8gb-16gb/

 

Og den for trådløs lading:

 

http://www.techradar.com/us/news/phone-and-communications/mobile-phones/lg-nexus-4s-wireless-charging-pad-looks-futuristic-in-leaked-image-1107769?attr=all&src=rss

 

Og når det gjelder hardware messig vil jo den være det kraftigste som er på markedet i det den blir lansert..

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...