Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan skolen gi karakter uten og informere om det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Vi hadde orientering i går men ble ikke informert at vi fikk karakter i gym og samfunnsfag etter hvordan vi gjorde det. Kan skolen gjøre dette?

 

 

Ikke sikker på om eg skjønner hva du snakker om. Men lurer du på om skolen kan sette karakter på deg etter hvordan du pristerer på orienteringen?

Lenke til kommentar

Hei! Vi hadde orientering i går men ble ikke informert at vi fikk karakter i gym og samfunnsfag etter hvordan vi gjorde det. Kan skolen gjøre dette?

 

 

Ikke sikker på om eg skjønner hva du snakker om. Men lurer du på om skolen kan sette karakter på deg etter hvordan du pristerer på orienteringen?

 

 

Det jeg mente er om de kan sette en karakter uten og si at det er en "prøve"

Lenke til kommentar

Hei! Vi hadde orientering i går men ble ikke informert at vi fikk karakter i gym og samfunnsfag etter hvordan vi gjorde det. Kan skolen gjøre dette?

 

 

Ikke sikker på om eg skjønner hva du snakker om. Men lurer du på om skolen kan sette karakter på deg etter hvordan du pristerer på orienteringen?

 

 

Det jeg mente er om de kan sette en karakter uten og si at det er en "prøve"

 

Ville sagt både ja og nei. Vist det var eit prosjekt, innlevering eller noe lignene. Og alt du gjør tar de med i når de setter karakteren din til jul..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil si de kan det med eksempel, du skriver mange labbraporter som alle til sammen blir en egen karakter, men man burde bli informert om det. Å ha en prøve er det jo egentlig en selvfølge å få karakter.

I en gymtime hadde man ikke fått en karakter uten videre å bli informert over det, men en samlet karakter på slutten av året. Skolen kan gjøre det, tror ikke finnes en regel som sier nei til det, men det er ikke bra om de gjør det. Eneste fordel er at de da ser om man gir sitt beste uansett eller bare ved prøver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...