Gå til innhold

[Løst] Budget: Beste zoom linse og film look linse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Kan noen gi meg tips på beste zoom linse til ikke stort sett mer enn 1500kr, tenker på en 75-300. Og beste Film look linse, har hørt mye bra om Canon EF 50mm f/1.8 II, billig og bra! :) Er på budget. Bruker Canon 550D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de to er det 50mm f1.8 som er den eneste som er verdt å bruke. Sjekk ut foto.no/finn.no, der ligger den innimellom til ca. 500kr.

De billigste zoomobjektivene jeg vil anbefale å legge penger i, er Tamron 17-50mm f2.8 (ca. 2000kr brukt) og Canon 70-200mm f4 L (ca. 3000-3500kr brukt).

Skrevet

Hvis budsjettrammen er viktig ville jeg tittet på noen av de rimelige telezoom-objektivene fra Tamron eller Sigma. http://www.fotovideo.no/Produkter/Objektiver/Tamron/Telezoom/Tamron-AF-70-300-F4-56-LD-MACRO-1-2-Viktig--Nordisk-Utgave,-Nordisk-Garanti-123386-p0000133297.aspx

Med «film-look»-objektiv mener du kanskje et smalt fokusplan? Dvs. en stor blenderåpning. Isåfall skulle en Canon EF 50mm f/1.8 II passe utmerket.

Skrevet (endret)

Som billig telezoom vil jeg anbefale EF-S 55-250 IS - er markant bedre enn EF 75-300.

Helt enig, skulle til og anbefale den selv sammen med 50mm'tern, da får man begge deler.

Endret av Nautica
Skrevet

Som billig telezoom vil jeg anbefale EF-S 55-250 IS - er markant bedre enn EF 75-300.

Helt enig - billigere tele-zoomer enn dette, er det ikke verdt å bruke penger på.

Skrevet

Takk for svar! Kjøpte Canon EF 50mm f/1.8 II linsen nå. Venter heller til jeg får mere penger og legge i en zoom linse !:)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Kjøpte Canon EF 50mm f/1.8 II linsen nå. Venter heller til jeg får mere penger og legge i en zoom linse !:)

Gratulerer! Jeg kan anbefale deg Canon 70-300 4-5,6 IS USM om du senere kjøper en telezoom. Mye for pengene. Veldig effektiv IS.

Skrevet

Skal ta en titt på guiden @Nautica ! :) Og @Rowdy Yates, den linsa så veldig bra ut! Var ikke Altfor dyr heller ! :)

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...