Gå til innhold

Xbox 360 eller PS3 ?


kefirgut

Anbefalte innlegg

Stiller sikkert et håpløst spørsmål, men prøver likevel. Har litt lyst å kjøpe meg en spillkonsoll for å spille FIFA, litt bilspill og kanskje noe skytespill.. Må inrømme at det det er FIFA 13 som frister mest for øyeblikket. Har hatt Xbox tidligere, men denne er kaputt og har ingen spill så sånn sett spiller det ingen rolle om jeg kjøpet PS3 eller Xbox 360 .

 

Hvilken har best grafikk , onlinespilling etc ? Blueray delen etc på PS3 spiller ingen rolle for meg. Rett og slett hvilken av de to er den best spillkonsollen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du liker FIFA, bilspill og skytespill. I så fall ville jeg sjekket hvilken av konsollene som har flest eksklusive titler som interesserer deg innenfor disse sjangerne. PS3 har f.eks. Gran Turismo-serien, mens 360 har Gears of War-trilogien. Det blir tøffe prioriteringer.

 

Ytelsen er for lik til at det skal være noe større element. Noen spill fungerer bedre på den ene enn den andre, men det har mer å gjøre med hvilken av dem utvikleren har optimalisert spillet best for.

Lenke til kommentar

Som du sikkert vet koster online på Xbox penger, så det er vel også noe du må ta hensyn til.

 

Koster drøyt 200kr i året, men er såpass mye bedre enn Ps3 online så det er vedt de kronene. Xbox er jo billigere i innkjøp også.

Var det meg som skulle velge, så hadde jeg valgt en xbox 360 med modifisert dvd-firmware LETT!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Stiller sikkert et håpløst spørsmål, men prøver likevel. Har litt lyst å kjøpe meg en spillkonsoll for å spille FIFA, litt bilspill og kanskje noe skytespill.. Må inrømme at det det er FIFA 13 som frister mest for øyeblikket. Har hatt Xbox tidligere, men denne er kaputt og har ingen spill så sånn sett spiller det ingen rolle om jeg kjøpet PS3 eller Xbox 360 .

 

Hvilken har best grafikk , onlinespilling etc ? Blueray delen etc på PS3 spiller ingen rolle for meg. Rett og slett hvilken av de to er den best spillkonsollen ?

 

Som eier av både ps3,wii og xbox360 (min innkjøpsrekkefølge) så vil jeg anbefale deg xbox360.

Grunnene er mange:

 

1. Online funksjonen er milevis foran ps3 sin på både ytelse, utseende og brukervennlighet.

 

2. Multiplatformspillene er bedre på xbox i 95% av tilfellene for de titlene jeg har gått til anskaffelse for og som jeg har undersøkt.

Gears of War, halo og forza motorsport spillene er kanonartige! (foretrekker gears/halo fremfor killzone, eier kz 2 og 3 - har dog enda ikke kjøpt gears3 eller de to nyeste halo spillene)

 

3. Avtrekker knappene og kontrolleren generelt er bedre på xbox360. Liker at de spakene ikke sitter rett ved siden av hverandre, men dette er høyst subjektivt (i større grad enn alt det andre jeg skrev.)

PS3 har på ingen måte en dårlig kontroller heller - er "shotgun surgeon" på bf3, selv om jeg ikke har spilt det på ps3 etter at pcen min kunne takle spillet. Men her er det snakk om å velge en av dem.

 

Håper dette er til hjelp, lykke til med konsollen du velger! ^_^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...