Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Morsom og kjapp test av personligheten din.


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Heisann. Denne testen var meget treffende for egen del. Kanskje du også får lignende resultat. Jeg brukte ca 1 min på selve spørsmålene, og gjorde ingen forsøk på å tenke over hva jeg skulle svare. Altså brukte jeg kun "magefølelsen"

 

 

Read the following questions, imagining the scenes in your mind, and write down the FIRST thing that you visualize. Do not think about the questions excessively.

 

1. You are walking in the woods. Who are you walking with?

2. You are walking in the woods. You see an animal. What kind of animal is it?

3. What interaction takes place between you and the animal?

4. You walk deeper into the woods. You enter a clearing and before you is your dream house. Describe its size.

5. Is your dream house open, or surrounded by a fence?

6. You enter the house. You walk to the dining area and see the dining room table. Describe what you see on and around the table.

7. You exit the house through the back door. Lying in the grass is a cup. What material is the cup made of (ceramic, glass, paper, etc.)?

8. What do you do with the cup?

9. You walk to the edge of the property, where you find yourself standing at the edge of a body of water. What type of body of water is it ?

10. How will you cross the water?

 

Fasit:

 

This has been a relational psychology test. The answers given to the questions have been shown to have a relevance to values and ideals that we hold in our personal lives. The analysis follows.

1. The person who you are walking with is the most important person in your life.

2. The size of the animal is representative of your perception of the size of your problems.

3. The severity of the interaction you have with the animal is representative of how you deal with your problems (passive, aggressive).

4. The size of your dream home is representative of the size of your ambition to resolve your problems.

5. No fence is indicative of an open personality. People are welcome at all times. The presence of a fence is more indicative of a closed personality. You'd prefer people to not drop by unannounced.

6. If your answer did not include food, people, or flowers then you are generally unhappy.

7. The durability of the material with which the cup is made is representative of the perceived durability of your relationship with the person from number 1. For example, Styrofoam, plastic, and paper are disposable; Styrofoam, paper, and glass (ceramics) are not durable; and metal and plastic are durable.

8. Your disposition of the cup is representative of your attitude toward the person in number 1.

9. The size of the body of water is representative of the size of your sexual desire.

10. How wet you get in crossing the water is indicative of the relative importance of your sex life.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Aleine

2. Hund

3. Ingen

4. Svært - en etasje

5. Gjerde

6. Stoler rundt, en enkel vase med blomster på bordet

7. Keramikk

8. Ingenting

9. Elv

10. Går over broen som selvfølgelig er der

 

Edit:

Stemte relativt bra, men ser ikke helt hvordan en elv og en bro beskriver sexlivet mitt.

 

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

1 - Hunden min

2 - En hund (går jo med hunden min!)

3 - Jeg koser jo med hunden min selvfølgelig

4 - Veldig stort

5 - Ikke gjerde

6 - Stoler rundt, telys på bordet

7 - Keramikk

8 - Ingenting

9 - Liten dam

10 - Svømmer over.

 

Og dette var 2 minutter av livet mitt som jeg aldri får tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

9. Elv

10. Går over broen som selvfølgelig er der

 

Edit:

Stemte relativt bra, men ser ikke helt hvordan en elv og en bro beskriver sexlivet mitt.

 

 

Elven er målestokken for hvor stor lysten eller begjæret etter sex er - og det at du visualiserte at du kunne unngå vannet (sexen) ved å lage en bro, er et bilde på hvor relativt viktig sex er for deg.

 

Tror jeg ...

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

1. Med hunden

2. Elg

3. Ingen

4. Stort

5. Gjerde

6. Stoler, duk

7. Glass

8. Lar den være

9. Innsjø

10. Svømme

 

Fant du ut at resultatet stemmer godt med det du selv synes?

Lenke til kommentar

1. Ingen

2. En hjort/rådyr eller noe lignende

3. Ser på hverandre

4. Lite laftet hus (1 etasje, om lag 50-60 m2)

5. Ikke noe gjerde (det er jo midt i skogen, er det dyrene jeg skal holde unna?)

6. Noen kart og andre papirer på bordet, samt skrivemateriell. Litt for mørkt til å se noe annet rundt.

7. Gull

8. Ser nærmere på den der den ligger i gresset

9. En liten innsjø evt. et tjern

10. Benytter meg av robåten jeg naturligvis har liggende i nærheten.

 

 

 

 

Om jeg nå har forstått dette riktig viser testen at:

1. Jeg er den viktigste personen i livet mitt (på grunn av fravær av noen andre)

2. Jeg anser mine problemer som middels store

3. Jeg forholder meg passivt til problemer

4. Er ikke sikker på hvordan denne skal tolkes (for meg er dette en god størrelse for et hus i skogen)

5. Åpen personlighet

6. Jeg er generelt ulykkelig

7. Jeg har et veldig godt forhold med meg selv

8. Jeg er veldig glad i å se på meg selv

9. Størrelse er relativt, så denne er åpen for tolkning, dog vet jeg svaret

10. Sex er overhodet ikke viktig i mitt liv

 

 

Vel, det er da ting som stemmer her, og andre som ikke stemmer, og noen jeg er usikre på.

Alt i alt en interessant undersøkelse, og om ikke annet ga den meg en god tur i skogen :)

 

 

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

1. Ingen

2. En hjort/rådyr eller noe lignende

3. Ser på hverandre

4. Lite laftet hus (1 etasje, om lag 50-60 m2)

5. Ikke noe gjerde (det er jo midt i skogen, er det dyrene jeg skal holde unna?)

6. Noen kart og andre papirer på bordet, samt skrivemateriell. Litt for mørkt til å se noe annet rundt.

7. Gull

8. Ser nærmere på den der den ligger i gresset

9. En liten innsjø evt. et tjern

10. Benytter meg av robåten jeg naturligvis har liggende i nærheten.

 

 

 

 

Om jeg nå har forstått dette riktig viser testen at:

1. Jeg er den viktigste personen i livet mitt (på grunn av fravær av noen andre)

2. Jeg anser mine problemer som middels store

3. Jeg forholder meg passivt til problemer

4. Er ikke sikker på hvordan denne skal tolkes (for meg er dette en god størrelse for et hus i skogen)

5. Åpen personlighet

6. Jeg er generelt ulykkelig

7. Jeg har et veldig godt forhold med meg selv

8. Jeg er veldig glad i å se på meg selv

9. Størrelse er relativt, så denne er åpen for tolkning, dog vet jeg svaret

10. Sex er overhodet ikke viktig i mitt liv

 

 

Vel, det er da ting som stemmer her, og andre som ikke stemmer, og noen jeg er usikre på.

Alt i alt en interessant undersøkelse, og om ikke annet ga den meg en god tur i skogen :)

 

 

 

 

-Deluze

 

Jeg er enig i at den er morsom og kan gi ganske presise indikasjoner.

 

Når jeg ser på resultatene dine, så får jeg lyst til å spørre deg om du anser deg selv eller blir oppfattet av andre som "ekstrovert" eller "introvert"?

 

Jeg tipper at du er relativt introvert, basert på resultatene

 

:)

 

1. Noone.

2. A bird.

3. It lands next to me.

4. A large cottage.

5. Open.

6. I see comfy chairs and a lamp on the table.

7. Glass.

8. Pick it up, and take it inside.

9. Clear water, a lake.

10. By boat.

 

Det kaller jeg et "balansert" reultat - stemmer det - er du virkelig så harmonisk og "lykkelig"?

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at den er morsom og kan gi ganske presise indikasjoner.

 

Når jeg ser på resultatene dine, så får jeg lyst til å spørre deg om du anser deg selv eller blir oppfattet av andre som "ekstrovert" eller "introvert"?

 

Jeg tipper at du er relativt introvert, basert på resultatene

 

:)

 

Du tipper helt rett, verdenen min er veldig mye bedre når det ikke er noe særlig med folk der (dette høres langt bedre ut gitt en definisjon som denne).

 

 

-Deluze

 

 

Edit: Ryddet litt i parentesen for å gjøre meningen klarere.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

1. Noone.

2. A bird.

3. It lands next to me.

4. A large cottage.

5. Open.

6. I see comfy chairs and a lamp on the table.

7. Glass.

8. Pick it up, and take it inside.

9. Clear water, a lake.

10. By boat.

 

Det kaller jeg et "balansert" reultat - stemmer det - er du virkelig så harmonisk og "lykkelig"?

Dessverre så stemmer ikke resultatet helt, jeg er verken harmonisk eller lykkelig. Utfordringene (problemene) mine er større enn det kommer fram utfra testen, punkt nummer 4 stemmer til en viss grad. Punkt nummer 5 stemmer ikke i det hele tatt, da jeg er ganske inneslutta og ønsker ikke at folk kommer på besøk uanmeldt. Punkt nummer 1 stemmer ikke da jeg har personer i livet mitt som betyr mye for meg, familie og venner. Punkt nummer 9 og 10 svarer jeg ikke på om det stemmer eller ikke, for personlig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er enig i at den er morsom og kan gi ganske presise indikasjoner.

 

Når jeg ser på resultatene dine, så får jeg lyst til å spørre deg om du anser deg selv eller blir oppfattet av andre som "ekstrovert" eller "introvert"?

 

Jeg tipper at du er relativt introvert, basert på resultatene

 

:)

 

Du tipper helt rett, verdenen min er veldig mye bedre når det ikke er noe særlig med folk der (dette høres langt bedre ut gitt en definisjon som denne).

 

 

-Deluze

 

 

Edit: Ryddet litt i parentesen for å gjøre meningen klarere.

 

Vi er nok begge ganske happy for å være konstruktivt innesluttede, og jeg tilføyer at det å være utadvendt er ganske oppskrytt og misforstått som en slags "verdi", mens vi som ikke sier så mye bestandig, liksom er misforståtte "surpomper"

 

På nr 7 hadde vi nesten samme resultat (jeg så for meg en trekopp, som jeg lot ligge hvor den lå) Hvordan tolket du 7ern?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Punkt nummer 9 og 10 svarer jeg ikke på om det stemmer eller ikke, for personlig.

 

Det er jo helt greit at du ikke utleverer mer enn du selv synes er ok. Og husk nå at testen er veldig kortfattet og slike tester er også kun indikerende

 

Jeg bare stusset litt over det "perfekte" resultatet.

 

Ha en fin ettermiddag!

 

:)

Lenke til kommentar

Det er vi nok absolutt. Jeg har forsøkt å tenke meg til hvordan det er å være ekstrovert, men jeg får det ikke til. Det kan virke som at det er for mange faktorer å ta hensyn til at litt enkel undring ikke er nok til å klare å forestille seg det.

 

Det er noe interessant med denne "verdien" synes jeg. Det er flott å være utadvendt, for all del, men det betyr ikke at å ikke være det ikke er flott.

 

 

Haha! På nr. 7 ble jeg faktisk litt paff over at jeg ikke så en trekopp. Det gullbegeret jeg så passet overhodet ikke inn følte jeg.

 

Tolkningen er jeg litt usikker på.

Fasiten nevner jo kvaliteter som holdbarhet og om det er et engangsmateriale, og da blir det vel å se hvordan forholdet med personen(/hunden) har vært tidligere og hva en tenker om fremtiden.

 

I tillegg til dette la jeg til en annen kvalitet nærmest umiddelbart, og det er hvor "varmt" materialet er.

 

For meg vil en eksempelrekke se slik ut - Metall < Glass < Keramikk < Tre - hvor metall er det kjøligste materialet og treverk er det varmeste.

 

 

Det som slår meg nå er at desto mer jeg funderer på denne testen, desto mer liker jeg den. Hvorvidt den er faglig god, eller i det hele tatt korrekt er uvesentlig for jeg kjenner at jeg liker å gruble på den.

 

 

-Deluze

 

 

Edit: skrivefeil

Endret av Deluze
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

1. James Bond

2. Ulv

3. Brøling

4. Stort

5. Gjerde

6. Masse kylling på bordet og noen glade jævler rundt.

7. Glass

8. Drikker innholdet

9. Innsjø

10. Går rundt.

 

James Bond er visst sykt viktig for meg.

 

Men sexen vil du helst holde deg litt unna!?

 

Jeg mener, siden du går rundt innsjøen.

 

Er du kanskje en ganske ung person?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...