Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Morsom og kjapp test av personligheten din.


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

1. En kamerat

2. Et rådy

3. Fotograferer det

4. 2 etg.

5. Et lite gjerde

6. Rødving of biff, og en jente jeg liker sitter der

7. Keramikk

8. Tar den opp o gser på den (bi.info så for meg at det var en lapp oppi den også)

9. En realtivt stor og koselig innsjø

10. Jeg ror over :)

 

Edit: Vil bare legge til at når jeg ror, så spurter det en del vann på meg , men ikke mye. Bare sånn for å ha sakt det.

Endret av egen9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. James Bond

2. Ulv

3. Brøling

4. Stort

5. Gjerde

6. Masse kylling på bordet og noen glade jævler rundt.

7. Glass

8. Drikker innholdet

9. Innsjø

10. Går rundt.

 

James Bond er visst sykt viktig for meg.

 

Men sexen vil du helst holde deg litt unna!?

 

Jeg mener, siden du går rundt innsjøen.

 

Er du kanskje en ganske ung person?

 

:)

 

Jeg er nok per definisjon ganske ung(20). Jeg visste da ikke hva hvert av spørsmålene representerte, hadde jeg gjort det så hadde jeg svart "svalestup + elegant crawl" når det gjaldt traversering av innsjø.

Lenke til kommentar

1. ei dame jeg er forelsket i.

2. En rev

3. Prøvde å ta på han forsiktig.

4. Mellomstort gammelt trehus, ser ikke ut som det har blitt brukt på en stund :)

5. ikke et gjerde rundt.

6. Middelalderish bestikk og fat, ikke noe mat, drikke eller folk.

7. Stein, eller marmor

8. Drikker fra vasen, den er fylt med vann i mitt hodet.

9. Forsto ikke helt setningen først, men forestilte meg en elv

10. Prøvde å hoppe over, ble blaut og måtte gå i vannet.

 

Huff, veldig artig dette :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

1. James Bond

2. Ulv

3. Brøling

4. Stort

5. Gjerde

6. Masse kylling på bordet og noen glade jævler rundt.

7. Glass

8. Drikker innholdet

9. Innsjø

10. Går rundt.

 

James Bond er visst sykt viktig for meg.

 

Men sexen vil du helst holde deg litt unna!?

 

Jeg mener, siden du går rundt innsjøen.

 

Er du kanskje en ganske ung person?

 

:)

 

Jeg er nok per definisjon ganske ung(20). Jeg visste da ikke hva hvert av spørsmålene representerte, hadde jeg gjort det så hadde jeg svart "svalestup + elegant crawl" når det gjaldt traversering av innsjø.

 

Vil du si at du ble avslørt av deg selv? :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Av og til kan det være at man får mindre presise treff grunnet at man ikke er vant til å tenke i "bilder" - for noen faller det mer naturlig enn for andre, har jeg lest og erfart. Man må koble ut så kalt fornuft, og la fantasien få førsterang i tankeprosessen.

Den evnen er det lett å øve opp, så det er sagt

 

:)

Lenke til kommentar

1) Kompis jeg har kjent lenge, og som jeg i sommer krysset vidda med. Men viktigst i livet mitt? Setter familie høyere.

 

2) KU! (Hvit med svarte "flekker") Er det normalt å gjøre noe med en ku, egentlig? Ganske stort dyr, mao så er jeg en person med store problemer. Slik jeg og andre kjenner meg bør ikke det stemme. Jeg er nok litt mer naiv, kjapp, og uten bekymringer. Bekymringer har jeg lært meg til å ikke ha. Sunn fornuft og planlegging derimot, det er noe annet.

 

3) Jeg ser på den. Dvs ingen interaksjon. Jeg tar mao ikke tak i problemene mine? Det stemmer heller ikke. Ting jeg bekymrer (eller finner det verdt å endre, om jeg kan, jfr punkt nr 2.) meg for gjør jeg noe med.

 

 

4) Helt normal størrelse. En etg. Bor pdd hos modern og fadern, der er det to etasjer, det er et jævla slit :pDet synes jeg heller ikke stemmer. Jeg har en på grensa usunn stor tro på meg selv når det kommer til å løse ting. Som enogtyveåringer flest er jeg verdensmester i alt, og kan få til alt.

 

5) Åpen. Kunne ikke vært mer enig. Jeg er ikke sjy, og ikke lukket. Folk må gjerne vite hva jeg tjener, hva jeg tror på, hva jeg stemmer på, osv. Har kjøpt meg leilighet som jeg flytter inn i snart. Der er selvfølgelig folk velkommen når som helst, så lenge det passer. De må gjerne sove på sofaen og.

 

6) Bordet er mørkebrunt ihvertfall, og av tre. Ved første tanke står det ingenting på bordet, men ved andre tanke er det mulig at det står et lite glass konjakk der. At jeg er generelt ønhæppy stemmer heller ikke. Jeg er en glad dust som kan smile av å se på samme dumme jævla sjøen for tusende gang mens jeg sitter på toget på vei til jobb. Jeg er fornøyd med jobb (selv om den nok har ganske lav status), venner, familie, sted jeg har vokst opp (selv om det ikke er det "fineste stedet"), fornøyd med meg selv osv.

 

7) Plastikk. Det håper jeg da virkelig ikke. Dette er en av mine beste venner, som jeg snakker med alt om, som jeg har hjulpet å pusse opp, som har tilbudt meg 40k i lån slik at jeg slipper å åpne BSU ved kjøp av leilighet, og som jeg har kjent i 11 år.

 

8)Samme som med kua, ser på den men ikke noe mer. Er det normalt å gjøre noe med en kopp man finner på bakken egentlig? Denne skjønte jeg ikke helt må jeg medgi.

 

9) Lite fjellvann. Det kan stemme. Til en viss grad. Jeg har ikke helt det store begjæret. Napper laksen et par ganger i uka, og synes generelt det er stress med kvinnfolk. For lite ull, sammenlignet med skrikene som oppstår (okei, det hørtes kanskje jævla feil ut!). Jomfru er jeg dog ikke, men kanskje litt gammeldags. Innsatsen er kun verdt det om det er en person jeg har følelser for. Har hatt et par ONS dog, men da har det skjedd "lett", og det har liggi i kortene at ingen av partene skal investere noe mer.

 

10) Det må vel bli en båt da (håper jeg har det). Iom at jeg bruker båt har sexlivet mitt ingenting å si for meg? Kan jo til en viss grad stemme, jfr punkt 9. Men at det har så lite å si at jeg ikke blir det minste vår er jeg ikke helt med på.

 

Pencil: Har jeg misforstått noe? Denne testen stemte svært dårlig overens med virkeligheten. Jeg leste fasiten etter å ha løst oppgaven, for å utføre den så korrekt som mulig.

 

Edit: Kan legge til at de fleste av svarene mine er basert på assosiasjoner. Å gå i skogen er å gå med kompisen min. Det er bare oss to som er friluftsinteressert. Kua har vel blitt manipulert inn i landskapet pga reklamene til Freia. Og, hva faen gjør man med en ku? Jeg setter pris på det enkle liv, et normalt stort hus (gjerne litt mindre er nok for meg). Gjerde? Det passet bare ikke inn i bildet (ahaaaaa..!..). Et bord i et hus i skogen? Assosierer ikke folk inn i denne settingen. Det er bare en kopp for meg. Det er en liten blå kopp som jeg drakk kakao av som barn (elsk). Ved nærmere ettertanke (men det var jo ikke lov her) ville jeg kanskje tatt den opp, da den ikke får ligge å slenge ute. Den skal brukes/spares på fordi jeg liker den. Det er i såfall et alternativ som passer bedre. Dette vannet assosierte jeg ikke til sex ihvertfall. Jeg er som sagt glad i friluft når jeg kan, og da spesielt fjellet. Var også over fjellet i sommer. Ergo, ser jeg et fjellvann. Og for meg hadde det vært helt uaktuelt å svømme over et kaldt fjellvann. Eller vasse for sen saks skyld (vasse hadde kanskje passet best i forhold til virkeligheten). Enten hadde jeg brukt en båt om det var der, eller satt meg ned å pønsket ut en lur måte å komme meg tørr over. Det betyr jo ikke at jeg HATER sex.

 

Stemte kanskje ikke helt for meg detta, noen av punktene var direkte feil. Men kanskje ble testen ødelagt av mine assosiasjoner, spess fordi jeg gikk over vidda i sommer?

 

Edit: Hjelpes, for en vegg med tekst! Ble visst litt revet med :blush: Personlighetstester er gøy.

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Tåpelig test. Det er så mye tolkning av svarene at det blir akkurat som et horoskop, der man tilpasser teksten til seg selv. Selv da var det mye som ikke stemte.

 

2. The size of the animal is representative of your perception of the size of your problems.
Slo ikke til i det hele tatt for meg. Helt motsatt!

 

5. No fence is indicative of an open personality. People are welcome at all times. The presence of a fence is more indicative of a closed personality. You'd prefer people to not drop by unannounced.
Denne stemte, men tolkningen er jo så åpenbar at det ikke egentlig er en reell personlighetstest, men mer en banal omskrivning av det man har svart. Man skjønner jo når man svarer på spørsmålet, at det er dette det dreier seg om.

 

10. How wet you get in crossing the water is indicative of the relative importance of your sex life.
Hvordan tolkes "in a submarine"? (Long, hard and full of seamen?)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tåpelig test. Det er så mye tolkning av svarene at det blir akkurat som et horoskop, der man tilpasser teksten til seg selv. Selv da var det mye som ikke stemte.

 

 

5. No fence is indicative of an open personality. People are welcome at all times. The presence of a fence is more indicative of a closed personality. You'd prefer people to not drop by unannounced.
Denne stemte, men tolkningen er jo så åpenbar at det ikke egentlig er en reell personlighetstest, men mer en banal omskrivning av det man har svart. Man skjønner jo når man svarer på spørsmålet, at det er dette det dreier seg om.

 

 

 

Poenget med slike tester er at du ikke skal tenke men føle deg frem til svaret, og hvis du gjør dette grundig nok, er min erfaring med slike tester, at de gir gode indikasjoner - men er som sagt bare "indikasjoner". Men nå finnes det mange forskjellige tester, og noen er ikke verdt bryet i det hele tatt.

 

Jeg begynte med slike tester på profesjonell basis for 13 år siden, og har testet meg selv opp gjennom årene etter hvert som utviklingen og endringer har skjedd, og kan bare si at de har hatt verdi for meg, og det er også håpet for de andre som liker å forsøke å jobbe med sitt eget hode.

 

Den første testen jeg tok var sammen med andre kursdeltakere i et lederutviklingsprogram i forsvaret. Og for å gjøre historien kort, så endte de fleste som hadde "tenkt" seg gjennom testen og dermed "beregnet" falske/uriktige reslutater, endte opp som "taperne" helt til slutt. testen var nemlig grunnlaget for videre granskninger av sinn og sjel og evner osv. Og for mange av disse kunnskapsrike og selvsikre personlighetene ble det en traumatisk opplevelse å til slutt bli helt avkledt, og at den avkledning var det de selv som hadde utført ved å jukse, eller sagt på en annen måte; hold fast på det livslange selvbedraget.

 

Det synes jeg var jævli mye tåpeligere, enn selve testen.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Poenget med slike tester er at du ikke skal tenke men føle deg frem til svaret
Jeg vet det, men som sagt så var spørsmålet så åpenbart at jeg trengte ikke tenke meg frem til noe som helst. På samme måte som at når du leser, så ser du bare ordene istedenfor å stave deg gjennom en og en bokstav, så så jeg bare for meg tolkningen i hodet mitt, helt automatisk. Det var ikke et bevisst forsøk på å jukse, men rett og slett at testen var for dårlig.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

1) Kompis jeg har kjent lenge, og som jeg i sommer krysset vidda med. Men viktigst i livet mitt? Setter familie høyere.

 

Ja, er du nå sikker på at du ikke setter den vennen over din egen familie og slekt - og er det noe feil med å sette et vennskap så høyt eller like høyt som familien. Noen ville sagt ja, fordi i en god familie, er man nesten nødt til å være gode venner også ....? Jeg ser ikke "feilen" !?

 

 

2) KU! (Hvit med svarte "flekker") Er det normalt å gjøre noe med en ku, egentlig? Ganske stort dyr, mao så er jeg en person med store problemer. Slik jeg og andre kjenner meg bør ikke det stemme. Jeg er nok litt mer naiv, kjapp, og uten bekymringer. Bekymringer har jeg lært meg til å ikke ha. Sunn fornuft og planlegging derimot, det er noe annet.

 

 

Sånn jeg forstår fasit, så er det ikke størrelsen på problemet som her beskrives, men hvordan din innstilling til egne problemer er - noen ser jo på det som et megaproblem hvis ikke ipaden virker lynkjapp nok, mens andre blåser av slikt dall og har ingen problemer før huset har brent ned. Hvis du skjønner?

 

Selv har jeg mine problemer, men ser på de som relativt normale og egentlig nyttige saker man må sysle med. Likevel hadde jeg et bilde av en elg når jeg tok testen, men husker såvidt at før elgbildet kom, var det et "lynkjapt" bilde av en rev som viste seg, men det forsvant når jeg brukte "tanken" og ikke følelsen alene. Jeg liker nemlig vesenet "elg", og fasineres av både utseende og oppførselen til det dyret. Derfor tror jeg elgbildet ble "for" tydelig i stedet for revbildet.

 

 

 

3) Jeg ser på den. Dvs ingen interaksjon. Jeg tar mao ikke tak i problemene mine? Det stemmer heller ikke. Ting jeg bekymrer (eller finner det verdt å endre, om jeg kan, jfr punkt nr 2.) meg for gjør jeg noe med.

 

 

 

Jeg hadde samme "bildet" som deg her, og tolket det slik: Jeg aksepterer og gjenkjenner mine problemer. De gjør meg hverken glad eller trist. Jeg vet at jeg må gjøre noe med disse en gang. Men jeg har full kontroll over dem, fordi jeg ser dem og vet om dem og aksepterer dem som mine egne, og de skal jeg løse etter tur og orden.

 

Hvis bildet mitt hadde vært en person som rømte fra elgen, så hadde det bekymret meg litt. For da ville jeg trodd at jeg var på tur til å rømme fra problemet, og det ser jeg lite nytte i.

 

 

4) Helt normal størrelse. En etg. Bor pdd hos modern og fadern, der er det to etasjer, det er et jævla slit Det synes jeg heller ikke stemmer. Jeg har en på grensa usunn stor tro på meg selv når det kommer til å løse ting. Som enogtyveåringer flest er jeg verdensmester i alt, og kan få til alt.

 

 

Vel, nå viser vel slike tester hva som "beveger seg i underbevisstheten" - og selv om du er bevisst å være en selvsikker verdensmester, så er den bevisstheten noe annet, nemlig den "våkne bevisstheten"

Kanskje underbevisstheten egentlig er den som har mest kontakt med den "helhetlige virkeligheten", og at den våknbe bevisstheten er litt påvirket av individuelle drifter og drømmer.

 

 

 

5) Åpen. Kunne ikke vært mer enig. Jeg er ikke sjy, og ikke lukket. Folk må gjerne vite hva jeg tjener, hva jeg tror på, hva jeg stemmer på, osv. Har kjøpt meg leilighet som jeg flytter inn i snart. Der er selvfølgelig folk velkommen når som helst, så lenge det passer. De må gjerne sove på sofaen og.

 

 

 

Det høres fint ut.

:)

 

6) Bordet er mørkebrunt ihvertfall, og av tre. Ved første tanke står det ingenting på bordet, men ved andre tanke er det mulig at det står et lite glass konjakk der. At jeg er generelt ønhæppy stemmer heller ikke. Jeg er en glad dust som kan smile av å se på samme dumme jævla sjøen for tusende gang mens jeg sitter på toget på vei til jobb. Jeg er fornøyd med jobb (selv om den nok har ganske lav status), venner, familie, sted jeg har vokst opp (selv om det ikke er det "fineste stedet"), fornøyd med meg selv osv.

 

Det fasitsvaret er det jeg er minst fornøyd med. Så jeg ville ikke lagt for mye vekt på nr 7, og ordene "generaly unhappy" tyder for meg på at de som lagde testen også vet det.

 

7) Plastikk. Det håper jeg da virkelig ikke. Dette er en av mine beste venner, som jeg snakker med alt om, som jeg har hjulpet å pusse opp, som har tilbudt meg 40k i lån slik at jeg slipper å åpne BSU ved kjøp av leilighet, og som jeg har kjent i 11 år.

 

Dette vet du beste selv

:)

 

8)Samme som med kua, ser på den men ikke noe mer. Er det normalt å gjøre noe med en kopp man finner på bakken egentlig? Denne skjønte jeg ikke helt må jeg medgi.

 

 

Jeg tolker svaret som: live and let live (det synes jeg er en god innstilling) Jeg hadde forøvrig samme bilde som deg, og lot kopppen ligge der den lå.

 

Resten handler om sex og etter min mening har du sikkert kontroll på den biten, så der vil jeg slett ikke blande meg inn, if you see what I mean ... :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fin "psykologisk test" for folk som også liker horoskop ja. :p

 

Jada masa ... Den passer i grunnen for alle som liker å undersøke selvet selv - så får de andre bare stole på hva doktorn sier, for doktorn tar aldri feil, sier mamma ...

 

:p :p

Lenke til kommentar
en passer i grunnen for alle som liker å undersøke selvet selv
Denne testen sier fint lite om selvet.

 

Selvet er ikke det man gjør.

Selvet er ikke det man har.

Selvet er ikke det man vet eller tror.

Selvet er ikke det man føler.

Selvet er ikke hvem man kjenner

... eller hvilke holdninger man har.

Selvet er det man er.

 

Ingen av spørsmålene i testen berører selvet overhodet.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar
en passer i grunnen for alle som liker å undersøke selvet selv
Denne testen sier fint lite om selvet.

 

Selvet er ikke det man gjør.

Selvet er ikke det man har.

Selvet er ikke det man vet eller tror.

Selvet er ikke det man føler.

Selvet er ikke hvem man kjenner

... eller hvilke holdninger man har.

Selvet er det man er.

 

Ingen av spørsmålene i testen berører selvet overhodet.

 

Eller man kan si at en kombinasjon av det man gjør, det man har, det man tror, det man føler, hvem man kjenner og holdninger er det man er. Altså selvet? ^^

Endret av kmatis
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
en passer i grunnen for alle som liker å undersøke selvet selv
Denne testen sier fint lite om selvet.

 

Selvet er ikke det man gjør.

Selvet er ikke det man har.

Selvet er ikke det man vet eller tror.

Selvet er ikke det man føler.

Selvet er ikke hvem man kjenner

... eller hvilke holdninger man har.

Selvet er det man er.

 

Ingen av spørsmålene i testen berører selvet overhodet.

Hvor har jeg skrevet at denne testen retter seg mot "selvet"? Det jeg ville ha frem er at man kan eksprimentere med de testene man selv har lyst til, og finne ut av hva en selv er eller egentlig er. Så er jeg samtidig litt uenig med deg i konklusjonen, men siden du ikke definerer hva du mener er "selvet" avventer jeg mer informasjon.

Lenke til kommentar

Se her ja. Mye som antageligvis stemmer som jeg prøver å unngå å tenke på..

 

1. Den første jeg tenkte på var en jente jeg tidligere hadde følelser for.(Hun har nå kjæreste)

2. Et marsvin (jeg har hatt mange av dem som kjæledyr gjennom årene)

3. Jeg spør hvordan marsvinet har det

4. 500m2++

5. Åpent

6. Mye forskjellig god mat og tomme stoler rundt bordet.

7. Papp

8. Trør på den

9. Liten dam

10. Båt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...