Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Kom borti to buger nettopp.

 

1. Hadde en by og bygde opp en god økonomi på over 1 mill. Så opprettet jeg en naboby og prøvde å gi meg selv 700 000 i gave fra den første byen min. Resulat: Mistet 700 000 fra økonomien i den første byen, og den andre byen ble ikke noe rikere. Ergo mistet jeg 700 000.

 

2. Dersom jeg klikker på et hus hører man lyder som skal simulere det som skjer i huset. Denne lyden henger igjen selv etter at jeg klikker meg ut av huset. Man hører derfor bare huslydene i en evig loop i noen minutter før alt går tilbake til normalt.

 

EA har nettopp oppdatert, men en del bug igjen slik jeg ser det. Online-kravet ødelegger med tanke på den første bugen jeg nevnte!

Mye trafikk ? for da kan det hende bilen bare står i kø

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom borti to buger nettopp.

 

1. Hadde en by og bygde opp en god økonomi på over 1 mill. Så opprettet jeg en naboby og prøvde å gi meg selv 700 000 i gave fra den første byen min. Resulat: Mistet 700 000 fra økonomien i den første byen, og den andre byen ble ikke noe rikere. Ergo mistet jeg 700 000.

 

 

Kjent "bug" det der. Om jeg husker rett så må du være i byen som skal motta pengene.

Lenke til kommentar

Er det nytt med siste patchen? Vil det si at man ikke kan overføre mellom egene byer lengre?

 

Overføringen skjer ikke mens du ser på fra byen som pengene ble sendt fra. Du skal motta pengene neste gang du spiller mottakerbyen, men selv der går det gjerne noen minutter før du får dem – minst. Sett bort ifra forsinkelser og andre serverproblemer, så har det alltid vært slik.

Lenke til kommentar

Og som nevnt tidligere er det en bil som forlater din by med opphav fra rådhuset, til byen pengene sendes. Så fort bilen forsvinner ut av byen din (kan sees på overlay, husker ikke hvilken) skal pengene overføres, men noen ganger tar det timer, andre ganger får du det aldri.

Lenke til kommentar

Spillet blir sakte bedre, men 'sakte' er det operative ordet her... de hiver ut oppdateringer, men det er jo ikke nok. Jeg tror teorien om at EA pushet dem til lansering for å understøtte aksjekursen er temmelig godt belagt.

 

Spillet er ennå fundamentalt "ødelagt" gikk fra 80k inn byggere igår, til 160k. Uten mer skatteinntekt fra folket. Byen "knekker" seg selv etter 80k innbyggere. Der ser ut som kriminalitet, søppel, strømforbruk, vannforbruk og alt stiger. Men det skjer ikke noe med skatteinntektene.

Lenke til kommentar

Spillet er ennå fundamentalt "ødelagt" gikk fra 80k inn byggere igår, til 160k. Uten mer skatteinntekt fra folket. Byen "knekker" seg selv etter 80k innbyggere. Der ser ut som kriminalitet, søppel, strømforbruk, vannforbruk og alt stiger. Men det skjer ikke noe med skatteinntektene.

 

Hovedproblemet jeg har hatt med store byer er at inntektene går i stampe når folk ikke kommer seg på jobb pga. trafikk. Hvis ingen "agenter" møter opp til jobb men sitter i kø hele dagen tror jeg ikke du får noen inntekt av dem. De kan i tur igjen ikke bruker penger på å kjøpe ting og da går inntektene ifra commercial ned også.

Lenke til kommentar

Ser at de har kommet med patch 3.0 for et par dager siden. Noen som har testet det og kan si noe om hvordan spillet er pr dags dato?!

 

Patch note

 

 

 

Update 3.0

• New: Added 24 new Hotel models to increase hotel variety.

• Traffic: Updated routing system to improve traffic. Routing system now understands more information about u-turns, required vehicle stops, and vehicle behavior on certain road types. This should make traffic smarter.

• Traffic: Commercial and industrial buildings stagger their work shifts to start throughout commute hours instead of at the top of the hour. This should reduce traffic.

• Traffic: Fixes one issue where a car won't move causing traffic to back up behind it.

• Traffic: Vehicles can now make right turns on Red. This should improve some cases of traffic.

• Traffic: Trading polish that will improve regional traffic when one city has a lot of jobs and its neighboring city has a lot of workers.

• Air Pollution: Fixed more issues where cities that placed air polluting buildings received large amounts of air pollution from unknown sources.

• Service Vehicles: Fix for disappearing service vehicles on cities that whose vehicles had disappeared before update 2.

• School Buses: Fix for issue where school buses were getting stuck at neighbor's city or arcology.

• Audio: Tuned audio on French Police Station.

• Trading: Fixed issue where fire services were not trading consistently between Brakeman's Folly and Twain in Whitewater Valley.

• Trading: Sewage trading: Sewage will now take a more direct route to regional sewage plant instead of throughout the city.

• Trading: Made gifting more reliable.

• Ferry Terminal: Ferry Terminal can now send its sewage to the output pipe and treatment plant.

• RCI Tuning: Fixed issue where sims going to a park via transit would sometimes lose their money or happiness on the way home.

• RCI Tuning: Bulldozing abandoned or rubble buildings will now prevent new developments for 6-12 hours.

• RCI Tuning: Less Happiness is taken from wealth 2 and 3 buildings when rent is due when no money is present.

• RCI Tuning: Fix for issue some users experienced where buildings would stay abandoned because moving trucks would not be able to move in.

• Trees: Trees now last longer, but also do not eliminate as much ground pollution.

• Radiation: Radiation causes less ground pollution than previously.

• Transit: Changed thought bubble suggestion to add more trains to deal with crowded passenger trains to suggest that you add more train stations.

• Transit: Improvements to lights to make rail look better at night.

• Transit: Streetcar stops can now be placed directly on standalone streetcar tracks, and passengers can walk along the tracks to them.

• Transit: Tuned the chance buses or streetcars will go to high-traffic stops first as a minor traffic improvement.

• Roads: University pedestrian paths can now cross streets.

• Manufacturing Trucks: Fixed issue some users experienced where manufacturing trucks left the city and were lost permanently.

• Delivery Trucks: Fixed issue where some users would experience a loss of resources is their delivery trucks returned to garages without proper storage.

• Sports Parks: Tuned the amount of skateboarders and neighborhood athletes at the sports parks.

• Data Layers: Zones are now visible in heavy data layers.

• Edit Mode: Added more valid snap points in edit mode. This improvement is most noticeable on Parks.

• Buildings: Addressed some cases where buildings would stack on one another.

 

 

Lenke til kommentar

Ser at de har kommet med patch 3.0 for et par dager siden. Noen som har testet det og kan si noe om hvordan spillet er pr dags dato?!

 

Patch note

 

 

 

Update 3.0

• New: Added 24 new Hotel models to increase hotel variety.

• Traffic: Updated routing system to improve traffic. Routing system now understands more information about u-turns, required vehicle stops, and vehicle behavior on certain road types. This should make traffic smarter.

• Traffic: Commercial and industrial buildings stagger their work shifts to start throughout commute hours instead of at the top of the hour. This should reduce traffic.

• Traffic: Fixes one issue where a car won't move causing traffic to back up behind it.

• Traffic: Vehicles can now make right turns on Red. This should improve some cases of traffic.

• Traffic: Trading polish that will improve regional traffic when one city has a lot of jobs and its neighboring city has a lot of workers.

• Air Pollution: Fixed more issues where cities that placed air polluting buildings received large amounts of air pollution from unknown sources.

• Service Vehicles: Fix for disappearing service vehicles on cities that whose vehicles had disappeared before update 2.

• School Buses: Fix for issue where school buses were getting stuck at neighbor's city or arcology.

• Audio: Tuned audio on French Police Station.

• Trading: Fixed issue where fire services were not trading consistently between Brakeman's Folly and Twain in Whitewater Valley.

• Trading: Sewage trading: Sewage will now take a more direct route to regional sewage plant instead of throughout the city.

• Trading: Made gifting more reliable.

• Ferry Terminal: Ferry Terminal can now send its sewage to the output pipe and treatment plant.

• RCI Tuning: Fixed issue where sims going to a park via transit would sometimes lose their money or happiness on the way home.

• RCI Tuning: Bulldozing abandoned or rubble buildings will now prevent new developments for 6-12 hours.

• RCI Tuning: Less Happiness is taken from wealth 2 and 3 buildings when rent is due when no money is present.

• RCI Tuning: Fix for issue some users experienced where buildings would stay abandoned because moving trucks would not be able to move in.

• Trees: Trees now last longer, but also do not eliminate as much ground pollution.

• Radiation: Radiation causes less ground pollution than previously.

• Transit: Changed thought bubble suggestion to add more trains to deal with crowded passenger trains to suggest that you add more train stations.

• Transit: Improvements to lights to make rail look better at night.

• Transit: Streetcar stops can now be placed directly on standalone streetcar tracks, and passengers can walk along the tracks to them.

• Transit: Tuned the chance buses or streetcars will go to high-traffic stops first as a minor traffic improvement.

• Roads: University pedestrian paths can now cross streets.

• Manufacturing Trucks: Fixed issue some users experienced where manufacturing trucks left the city and were lost permanently.

• Delivery Trucks: Fixed issue where some users would experience a loss of resources is their delivery trucks returned to garages without proper storage.

• Sports Parks: Tuned the amount of skateboarders and neighborhood athletes at the sports parks.

• Data Layers: Zones are now visible in heavy data layers.

• Edit Mode: Added more valid snap points in edit mode. This improvement is most noticeable on Parks.

• Buildings: Addressed some cases where buildings would stack on one another.

 

 

 

Jeg har spilt litt. Trafikk fungerer litt bedre, men det er en ny bug hvor den ene gaten som ikke skal gi trafikklys ved interseksjoner gjør det noen ganger allikevel. Jævlig irriterende. Og selvom de hevder å ha fikset bussene så kan jeg skrive under på at det har de ikke. En stor andel av bussene mine kjører fortsatt i kø etter hverrandre for å garantere minst mulig effektivitet.

 

Men casiono-by fungerer faktisk nå!! :D Hade til slutt ca 10 casioner, 100 k innbyggere og gikk 40K pluss i timen i tillegg til at jeg fylte den største pro stadioen på den største eventen hver dag. Om jeg bare hadde hatt plass til å bygge noe for de pengene ;) (har allerede de 3 dyreste turistattraksjonene)

 

Edit: Fikk aldri casionet for de snobbene til å fungere da. Fant ut at jeg uansett tjente mest på sleak casionoene så kjørte bare dem hele tiden.

Endret av aagmed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt litt. Trafikk fungerer litt bedre, men det er en ny bug hvor den ene gaten som ikke skal gi trafikklys ved interseksjoner gjør det noen ganger allikevel. Jævlig irriterende.

 

Dette er ikke en bug. Medium veier gir trafikklys hvis den krysser større veier eller avenyer. Det sa ihvertfall Guilluame Pierre

Lenke til kommentar

Dette er ikke en bug. Medium veier gir trafikklys hvis den krysser større veier eller avenyer. Det sa ihvertfall Guilluame Pierre

 

Åja det burde vært en bug i alle fal, for den eneste måten jeg klarer og holde hovedveien ut av byen noenlunde oppegående og kø fri er ved og MAKS ha en eller to lyskryss og resten av veiene ut fra den må da være av den minste størrelsen. Det ser unaturlig og teit ut når alle 4 felts veier går over i vanlig småvei i 0,5 meter før man kjører ut på hovedveien.

Lenke til kommentar

Åja det burde vært en bug i alle fal, for den eneste måten jeg klarer og holde hovedveien ut av byen noenlunde oppegående og kø fri er ved og MAKS ha en eller to lyskryss og resten av veiene ut fra den må da være av den minste størrelsen. Det ser unaturlig og teit ut når alle 4 felts veier går over i vanlig småvei i 0,5 meter før man kjører ut på hovedveien.

 

Nettopp derfor de må ordne bruer og påkjøringsramper. Nytter ikke å ha så mange lyskryss på store veier, og det er tåpelig at vi skal måtte tvinge fram kryss uten lys på denne måten. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar

På jakt etter et nytt spill å slå ihjel tida med, fant jeg ut at jeg skulle laste ned og spille litt Battlefield 3, siden jeg fikk det gratis gjennom "plaster på såret"-pakken som EA ga til folk på grunn av alle server-problemene med SimCity. Føler helt ærlig at det er BF3 jeg har betalt for, og at SimCity var med på kjøpet. Dette spillet er jo mer valuta for pengene enn SimCity noen gang var. :p

Lenke til kommentar

På jakt etter et nytt spill å slå ihjel tida med, fant jeg ut at jeg skulle laste ned og spille litt Battlefield 3, siden jeg fikk det gratis gjennom "plaster på såret"-pakken som EA ga til folk på grunn av alle server-problemene med SimCity. Føler helt ærlig at det er BF3 jeg har betalt for, og at SimCity var med på kjøpet. Dette spillet er jo mer valuta for pengene enn SimCity noen gang var. :p

 

Samme her :) Har spilt meg opp til lvl 35 på BF, det er kvaliteten jeg forventet av simcity, på tross av en helt annen sjanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...