Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Det kan vel være maksimalt 100k agenter i en by etter som jeg har forstått. Men jeg trodde disse kun var der for å samle stats om trafikkbildet, hvor fornøyd folk er, kriminalitet, hvem som går på skole osv. mens skatt og tilgjengelige arbeidere ble beregnet ut i fra oppgitt innbyggertall.

Hvis det er slik at agentene er de eneste som blir tatt hensyn til i alt av regnestykker er det rimelig meningsløst å ha over 100k innbyggere.

 

Ja. Men jeg tror litt av greien er at man aldri kommer i nærheten av 100k agenter. Sletter man en fattig blokk med høy tetthet synker befolkningstallet med 5200 (eller noe sånt). Men ser man på antall studenter, kunder, arbeidere osv så blir dette bare påvirket med en tiendedel. Det bor altså 5000 mennesker i denne blokken som ikke er med i simuleringen på noen måte, de teller kun på innbyggertallet. Har man en million innbyggere så betuyr ikke det at det er en million mennesker som må hensyntas.

 

Det spekuleres jo i at dette ble gjort pga at det var så mye kritikk mot bystørrelsene. Hadde befolkningstallet vært reelt hadde det jo vært mer realistisk. Jeg mener at de kan kalle en spade for en spade. Når de går for så små byer som de gjør, så får de ha baller nok til å la befolkningstallet gjenspeile det.

Endret av monzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

hei, er det ikke slik at når man setter opp et rådhus, med oppgraderinger så skal det gjelde alle byene i regionen? eller er dette også en av tingene ea har skrudd av for å i det hele tatt få spillet til å gå?

Lenke til kommentar

hei, er det ikke slik at når man setter opp et rådhus, med oppgraderinger så skal det gjelde alle byene i regionen? eller er dette også en av tingene ea har skrudd av for å i det hele tatt få spillet til å gå?

 

Det funker som det skal ja. Kan ta litt tid fra en av de andre byene bygger oppgradering til byen din faktisk får "vite" om det virker det som :)

Lenke til kommentar

hei, er det ikke slik at når man setter opp et rådhus, med oppgraderinger så skal det gjelde alle byene i regionen? eller er dette også en av tingene ea har skrudd av for å i det hele tatt få spillet til å gå?

Oppgraderingene gjelder for alle byene. Så du trenger f.eks. bare en deparpent of education pr. region.

Lenke til kommentar

Noen spørsmål ang arbeidere , Har nå et sted jeg og en annen spiller , Jeg har bygd bussterminal og makset antall busser , Kan jeg da starte en ny by som er omtrent bare boligsoner og da minske antall ledige jobber ? For jeg får stort sett alt til og flyte med tanke på butikker og fabrikker men arbeidere har jeg alltid problem med.

 

Må jeg evt ha bussterminal i den nye regionen som består nesten bare av leiligheter og hus ? Siden jeg trenger verken vann eller strøm der siden det har jeg alt for mye av selv. Eller vil den byen da begynne og klage og mase på at jeg har for lite butikker og industri der ? Siden jeg har lyst og ha en industri/Butikk/olje by mens jeg har en annen rett ved siden av som er et samfunn der folk bor og har parker og bare kos og idyll uten fabrikker og møkk :p

 

med tanke på at jeg har utanning,transport,finans og offentlige tjenester.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

hmm, da er det bugga hos meg, for jeg har et par byer nå som jeg har jobbet en god del med, og der må jeg sette det opp i hver eneste en.

 

Det er fullt mulig man må ha selve rådhuset for å få tilgang på modulene på nabobyen. Det har jeg ikke testet.

 

Noen spørsmål ang arbeidere , Har nå et sted jeg og en annen spiller , Jeg har bygd bussterminal og makset antall busser , Kan jeg da starte en ny by som er omtrent bare boligsoner og da minske antall ledige jobber ? For jeg får stort sett alt til og flyte med tanke på butikker og fabrikker men arbeidere har jeg alltid problem med.

 

Må jeg evt ha bussterminal i den nye regionen som består nesten bare av leiligheter og hus ? Siden jeg trenger verken vann eller strøm der siden det har jeg alt for mye av selv. Eller vil den byen da begynne og klage og mase på at jeg har for lite butikker og industri der ? Siden jeg har lyst og ha en industri/Butikk/olje by mens jeg har en annen rett ved siden av som er et samfunn der folk bor og har parker og bare kos og idyll uten fabrikker og møkk :p

 

med tanke på at jeg har utanning,transport,finans og offentlige tjenester.

 

I prinsippet ja. Men pendling er en av de tingene som er veldig bugget.

Lenke til kommentar

Noen spørsmål ang arbeidere , Har nå et sted jeg og en annen spiller , Jeg har bygd bussterminal og makset antall busser , Kan jeg da starte en ny by som er omtrent bare boligsoner og da minske antall ledige jobber ?

 

Jepp. Den nye byen trenger minst én busstopp for å motta regionale busser.

 

For jeg får stort sett alt til og flyte med tanke på butikker og fabrikker men arbeidere har jeg alltid problem med.

 

Må jeg evt ha bussterminal i den nye regionen som består nesten bare av leiligheter og hus ?

 

Tror det. Ikke sikker på om regionale busser fra en annen by vil plukke opp passasjerer i gjeldende by.

 

Siden jeg trenger verken vann eller strøm der siden det har jeg alt for mye av selv. Eller vil den byen da begynne og klage og mase på at jeg har for lite butikker og industri der ?

 

Finner de ikke det de trenger i den byen, vender de blikket mot andre byer i regionen. Trafikken kan dog bli et problem, hvis veldig mange skal inn og ut av byen. Du vil trenge mye offentlig transport for å ta unna all den trafikken (tog er veldig effektive).

 

Siden jeg har lyst og ha en industri/Butikk/olje by mens jeg har en annen rett ved siden av som er et samfunn der folk bor og har parker og bare kos og idyll uten fabrikker og møkk :p

 

med tanke på at jeg har utanning,transport,finans og offentlige tjenester.

 

I teorien fullt mulig. De har ikke noe imot fabrikker i samme by, så lenge vinden blåser forurensningen vekk fra dem, men det står du jo fritt til å bestemme selv.

Lenke til kommentar

(tilpasse spillet til bugsene)

Noen kan man egentlig ikke tilpasse seg til. Visse store commercial gir så mange arbeidsplasser at trafikken er en dårlig spøk med de underliggende trafikkmønstre. Jeg har bussstopp rett utenfor på hver side av gaten, trikk stopper en rute unna og det er største avenue. Alikevel blir det full stopp morgen og kveld, med et merkverdig lyskryss som slipper frem en bil om gangen og trikken går alltid.(Lite hjørne med utgang til region, ingen bruker den utenom folk som flytter til byen)

Tog er også ganske merkverdige med "trafikkkorker" rundt samme tidspunkt.. Dvs ett tog vil inn, ett tog vil ut og ett tog vil ned til andre stasjonen min. Ingen av de kjører, ingen andre tog i regionen. Vedder på at det er ene toget som venter på kontakt med server eller no, det løser seg etter 5-10 minutter men det ødelegger ventetiden for 20-30k reisende. Trikk er det eneste som fungerer akuratt nå med ventetid på 2 minutter.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Spilte igjen i går, men nå begynner tålmodigheten å ta slutt.

 

Alle kjenner jo til trafikkproblemet. Men det virkelige problemet er når besøkende fra andre byer begynner å komme til byen din. Køyen ut fra byen er endless. Det ødelegger spillet. Hvis brannbiler, søppelbiler, sykebiler eller andre viktige biler setter seg fast i den køen, så er det nesten game over.

 

Og jo, jeg skulle virkelig ønske å kunne ha seksfelts-veier uten å risikere skyskrapere. Skulle ønske jeg kunne styre utbyggingen bedre.

 

Om du har lagt aveny, så har du sikkert lagt merke til at hjelpelinjene er bredere enn på vanlige gater. Jeg lurer på hva dette kommer av, da jeg bare har fått plass til overs, når jeg har benyttet meg av denne. Det virker mer optimalt å bruke hjelpelinjene på vanlig vei, men disse har man jo ikke tilgjengelig når man legger aveny og altså må man bare prøve seg fram.

 

Aha, har ikke tenkt over det. Men har ikke fått noen større bygg på avenyene enn andre steder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Spilte igjen i går, men nå begynner tålmodigheten å ta slutt.

 

Alle kjenner jo til trafikkproblemet. Men det virkelige problemet er når besøkende fra andre byer begynner å komme til byen din. Køyen ut fra byen er endless. Det ødelegger spillet. Hvis brannbiler, søppelbiler, sykebiler eller andre viktige biler setter seg fast i den køen, så er det nesten game over.

 

Og jo, jeg skulle virkelig ønske å kunne ha seksfelts-veier uten å risikere skyskrapere. Skulle ønske jeg kunne styre utbyggingen bedre.

 

skulle ønske jeg kunne styrt enveiskjøring etc. og hvorfor får ikke nødetatene komme frem i trafikken? ser på de største veiene så er det gjerne felt 1 som stappfult, så kommer felt 2 med litt trafikk i mens felt 3 er helt tomt :nei2: kjenner jeg blir mer og mer irritert over spillet og dens dårlige funksjonalitet iforhold til hvordan en ekte by ville fungere.

 

og ja, jeg har bygd byen min opp med trikkeavenuer, og jeg sliter like mye med trafikkkø. prøvde å legge pba i enden av vei stump, men det var bare døfødt. de kom ikke ut av sine respektive bygg engang for jeg tror hele byen kjørte ned dit for å snu og kjøre opp til krysset igjen :wallbash:

Lenke til kommentar

skulle ønske jeg kunne styrt enveiskjøring etc. og hvorfor får ikke nødetatene komme frem i trafikken? ser på de største veiene så er det gjerne felt 1 som stappfult, så kommer felt 2 med litt trafikk i mens felt 3 er helt tomt :nei2:

 

De driver og ser på en fiks for blant annet det der. Utrykningskjøretøy skal i det minste pelle seg ut i tomme felt, samt bedre AI for generell trafikk (de skal mye lettere se etter alternative veier når korteste vei går tett). Får håpe enveiskjøring kommer snart, samt mer kontroll over bruer og tunneler. Håpløst at vi ikke skal ha sånt.

 

kjenner jeg blir mer og mer irritert over spillet og dens dårlige funksjonalitet iforhold til hvordan en ekte by ville fungere.

 

og ja, jeg har bygd byen min opp med trikkeavenuer, og jeg sliter like mye med trafikkkø.

Trikkene er trøblete nok i seg selv. Du må unngå noen feller for at de skal fungere noenlunde. De fungerer visst best når de får gå langs ett spor, uten kryss (kryssende trikkespor altså).

Lenke til kommentar

Og jo, jeg skulle virkelig ønske å kunne ha seksfelts-veier uten å risikere skyskrapere. Skulle ønske jeg kunne styre utbyggingen bedre.

 

Fjern residential sonen etter du har fått ønsket størrelse på bygget, så oppgraderer det ikke lenger og du kan ha så stor vei du vil :thumbup:

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Virker som trikker bare kåler til trafikken, tror det er like lurt å heller bare kjøre på med flere busser istedenfor. Virker også som at man skal være forsiktig med å putte for mange buss stopp (også skolebuss stopp), da det virker mot sin hensikt om disse må stoppe opp hver 50 m og dermed lage trafikkork.

 

Og tog, er det noe vits i å lage tog stasjon og tog linjer bare internt i en by? Den andre byen går det ikke togskinner inn til så da regner jeg med at det ikke er mulig å få tog pendlere mellom disse? Og det blir vel samme med ferge terminal, begge byer må ha dette for at det skal være noe poeng?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...