Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg spiller ein god del Skyrim hver dag, men eg sliter litt med noe. Dei fleste av oppdragene eg får innebærer at eg må gå inn i dungeons. Eg hater å gå inn i dungeons, eg har hoppet i taket gjentatte ganger pga. falmers, skeletons, draugrs og rotter. Eg er ikkje redd for selve monstrene eller hva eg nå skal kalle dei, problemet er at eg blir alltid nervøs som faen når eg går inn i ein dungeon fordi eg aldri veit hva som står bak neste hjørnet. Eg har hoppet i taket fordi eg forsiktig runder eit hjørne, snur meg, også plutselig står det ein falmer og brøler midt oppi trynet mitt. Eg kvepper jo som eit faen. Er det noen andre her som også har dette problemet eller er det bare meg? Noen som har tips til meg slik at eg slipper å fyke i taket hver gang eg går inni ein dungeon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill Amnesia, Silent Hill 2, Fatal Frame, Forbidden Siren, Condemned, Dead Space og FEAR. Etter det bør Skyrim sine grotter bli som en tur i parken.

Har spilt litt Dead Space, akkurat samme problemet der som eg opplever i Skyrim. Heilt i begynnelsen av spillet kom det ein necromorph springende etter meg i gangen. Fytti helvete for noko drit det var, blei jo stresset som eit faen. Eg har Logitech G35, hørte jo at necromorphen kom springende etter meg bakifra. Tror kanskje at eg lever meg litt vel mye inn i spillet.

Lenke til kommentar

Du kan jo løpe så fort og langt du kan gjennom dungeonen første gangen du går inn. Du dør garantert, men du rekker ikke å bli skremt og får en oversikt over hvor monstrene befinner seg?

Takk for tipset, skal prøve det ut.

Spill som Kajhiit, da kan du se i mørket, noe som gjør dungeons 10 ganger mer spillbare :)

Hmm... Eg burde kanskje tenkt på det før eg begynte å spille. Er på level 6 nå, begynte på ein ny savefil fordi den andre har eg bare brukt for å utforske Skyrim før eg begynte å spille skikkelig. Men eg skal ha det i tankene til neste gang eg begynner på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg er også en som kan hoppe litt i stolen hvis fiender plutselig er rett på meg slik som du beskriver. Da synes jeg som regel at spillet er kjempebra, som klarer å dra meg så totalt inn i spillverdenen. Det første spillet som virkelig gjorde det var system shock 2. Jeg ble nesten livredd når jeg hørte apekattene hyle etter å ha bitt drept av en slik første gangen.

 

I Sykrim har jeg spilt som stealth archer. I dungeons er det overpowered. Nesten alt unntatt bosser går ned på 1 skudd, og jeg er den som oppdager hvor mobs er.

Lenke til kommentar

Eg har dette problemet ikkje bare i Skyrim, men også i Minecraft når eg går i smale, trange huler. Dette kan tyde på at eg har klaustrofobi. Når eg går i store åpne deler av hulene i Minecraft eller Skyrim da føler eg meg ikkje utrygg i det hele tatt. Det er kun i sånne smale og trange huler at dette skjer. Da snur eg meg ofte i soverommet mitt for å sjekke om noen står bak meg, selv om eg er klar over at det ikkje er mulig. Eg begynner også å svette. Noen som har tips til hvordan eg kan få dette til å slutte? Er ganske irriterende når eg sitter og spiller Skyrim eller Minecraft og dette skjer.

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...