Gå til innhold

Test: HTC One X+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker for øvrig at denne har fått en skikkelig DAC. Har ikke sett på detaljerte tekniske specs på dacen enda (annet enn at den har 2,5V linjeutgang), men de går i alle fall S3 og S2 i strupen. S2 og S3 har en god DAC. Jeg har hatt både One X og har p.d.d. S3. Jeg har sammenlignet dem side om side, og det er meget stor kvalitetsforskjell på lyden på de to telefonene. One X har begredelig lyd sammelignet med S3.

 

Jeg er fortsatt skuffet over manglende minnekortstøtte. HTC har derimot fått såpass mye pepper for dette, at jeg har en mistanke om at neste generasjons flaggskip (altså, når de blir ferdige med One X chassiet) vil ha minnekortstøtte nok en gang.

Jeg bruker telefonen min som musikkmedium i bilen, og da er jeg avhengig av å synce mye offline playlist i "extreme" quality. Da var 32GB begredelig, spes hvis du skulle ha et par rombackups liggende i tillegg. 64GB derimot, går. Jeg bruker totalt ca. 37GB på min S3 pdd, men har vært oppe i mere.

 

Hadde jeg skulle kjøpt telefon i dag, hadde det blitt denne. Men jeg må nok desverre (!) holde ut med S3 en stund til.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Aldeles ikke. Jeg vil mye heller ha et ikke-utskiftbart batteri med vesentlig høyere kapasitet enn ett utskiftbatteri med mindre kapasitet som i tillegg reduserer kvaliteten på casingen, siden du må legge inn en avtagbar luke.
Så... innebygde batterier har høyere kapasitet?

Selvsagt ikke.. Og som andre nevnte har et li-ion batteri brått halve kapasiteten etter et års tid.

 

Med andre ord er det et stort minus i utgangspunktet at telefonen ikke har et syntetbatteri - da må du kjøpe nye batterier hvis du ikke kjøper en ny telefon. Men når det ikke er mulig å bytte batteriet, så vet du på forhånd at den telefonen ikke kan brukes lenger enn ett, ett og et halvt års tid.

Lenke til kommentar

Selvsagt ikke.. Og som andre nevnte har et li-ion batteri brått halve kapasiteten etter et års tid.

 

Med andre ord er det et stort minus i utgangspunktet at telefonen ikke har et syntetbatteri - da må du kjøpe nye batterier hvis du ikke kjøper en ny telefon. Men når det ikke er mulig å bytte batteriet, så vet du på forhånd at den telefonen ikke kan brukes lenger enn ett, ett og et halvt års tid.

Mulig det er din erfaring. Min iPhone fra 2007 har derimot fortsatt tilnærmet samme batterikapasitet som da den var ny. Med 5 år gammelt, originalt, ikke-utskiftbart batteri klarer den seg minst en uke uten lading, med lite bruk.

 

Dessuten, sitter her med en MacBook Pro, der batteriet holder 98% av opprinnelig kapasitet etter snart 2 års bruk og godt over 200 fulle ladesykluser. Kanskje noen produsenter klarer dette med batteriets varighet over tid bedre enn andre...

Lenke til kommentar

Mulig det er din erfaring. Min iPhone fra 2007 har derimot fortsatt tilnærmet samme batterikapasitet som da den var ny. Med 5 år gammelt, originalt, ikke-utskiftbart batteri klarer den seg minst en uke uten lading, med lite bruk.

 

Dessuten, sitter her med en MacBook Pro, der batteriet holder 98% av opprinnelig kapasitet etter snart 2 års bruk og godt over 200 fulle ladesykluser. Kanskje noen produsenter klarer dette med batteriets varighet over tid bedre enn andre...

Det er fordi Apple i det minste bruker lithium-polymer batterier i (de aller fleste) modellene sine.

 

Som jeg sa. Hvis du har et ikke-utbyttbart batteri, som i tillegg er et lithium ion batteri (et batteri med organisk elektrolytt) - så varer det et år før ytelsen faller ned til det halve.

 

Dette vet HTC, og det vet også Hardware.no redaksjonen, hvis de tenker seg om litt.

Lenke til kommentar

Det er fordi Apple i det minste bruker lithium-polymer batterier i (de aller fleste) modellene sine.

 

Som jeg sa. Hvis du har et ikke-utbyttbart batteri, som i tillegg er et lithium ion batteri (et batteri med organisk elektrolytt) - så varer det et år før ytelsen faller ned til det halve.

 

Dette vet HTC, og det vet også Hardware.no redaksjonen, hvis de tenker seg om litt.

HTC bruker da også li-poly batterier. Dette gjelder både htc one x og x+.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...