Gå til innhold

Test: HTC One X+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan opplyse om skrivefeil i tittelen; det skal hete "steroider", ikke "stereoider". Dessuten er det "anabole steroider" forfatter sannsynligvis refererer til, men "steroider" viser oftest til glukokortikoider som faktisk heller har en nedbrytende effekt på muskulatur og skjellett.

Riktig, det heter Steroider. Rett og slett en slurvefeil:) Men siden dette ikke er ment som noen eksamensoppgave i indremedisin, nøyer vi oss med å skrive steroider i ingressen, og så antar vi at folk flest assosier det med kroppsbygging, snarere enn med aktiviteter i binyrebarken. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor fikk ikke denne minus for Ikke utskiftbart batteri?

Det er jo et åpenbart minus, er det ikke?

Absolutt.

Det vil jo si at telefonen er ubrukelig etter halvannet år om man lader daglig. Da er det vel bare å hive den når batteriet har nådd sine 500 oppladinger.

Derfor lønner det seg å klattlade, da tåler plutselig batteriet tusenvis av ladinger.

 

Når det gjelder testen får man dømme slike ting likt mellom merkene, selv om flere begynner å ta etter Apple på slike ting.

Lenke til kommentar
Hvorfor får iPhone 5 minus for uskiftbart batteri, mens denne får ikke?

At batteriet ikke kan byttes er nevnt som et negativt moment, men det er ikke av så avgjørende betydning at det medfører poengtrekk - heller ikke for iPhone. Om batteriet slutter å virke før telefonens levetid er ute vil du i tillegg kunne hevde en mangel og kreve retting etter forbrukerkjøpsloven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bortsett fra iPhone da.. Da må man vel legge på enda en tusenlapp.

5190 kr stemmer vel godt med rundt 5000 kr?

 

5190 dersom du går for basisversjonen på 16 GB. 6090 kroner dersom du velger 32 GB. Sist men ikke minst (og modellen med like mye lagringsplass som One X+): 64GB lopper kontoen din for 7000 kroner (eller 6990 kroner for å være helt nøyaktig). Med andre ord 2000 kroner skiller iphone 5 med 64GB og One X+ med 64GB...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes at dere bør ta med batteri ytelse i løpet av en dag.

 

Del to av denne testen bør innholde gjerne en test med noen samtaler, tekst meldinger, par mms og la oss si 5-10 timer der mobiltnettverk er påslått med litt internett surfing, og facebook gående.

 

For endel mennesker tror jeg det er litt kjekt å få en pekepinne på batteritid selv om å måle batteritid kan være noe varierende ift tekniske utfordringer og bruk.

Lenke til kommentar

Synes at dere bør ta med batteri ytelse i løpet av en dag.

 

Del to av denne testen bør innholde gjerne en test med noen samtaler, tekst meldinger, par mms og la oss si 5-10 timer der mobiltnettverk er påslått med litt internett surfing, og facebook gående.

 

For endel mennesker tror jeg det er litt kjekt å få en pekepinne på batteritid selv om å måle batteritid kan være noe varierende ift tekniske utfordringer og bruk.

Synes at "Endurance Rating" som gsmarena bruker er helt grei. Den baserer seg en times daglig videoavspilling, surfing, musikkavspilling etc. Regner med at det er samme materialet som benyttes der til hver test for å standardisere. Scoren oppgis rett og slett i antall timer.

 

Ankepunktet er at seigliva beist som Note II bruker 3 døgn på å tømmes slik, og testene tar tilsvarende lang tid å få publisert. Men har man ventet på en modell i noen mnd, så greier man sikkert å vente noen dager ekstra.

Lenke til kommentar

Sitter selv med en One X, må innrømme at jeg ikke akkurat savner noe maskinvare kraft på denne, men men, skader jo ikke med en oppdatering :) Valgte denne over Samsung pga byggekvalitet. Føles fortreffelig! Mista den i bakken et par ganger og, blir hakk i plasten, men de er så godt som usynlige da plasten er "gjennomfarget". Vil anbefale denne på det varmeste ;)

 

Når det er sagt, så begynner jeg å bli litt nervøs for om jeg kommer til å se Jelly Bean på originale One X? Noen som har hørt noe mer om det?

Lenke til kommentar
Hvorfor får iPhone 5 minus for uskiftbart batteri, mens denne får ikke?
Hvorfor får One X+ minus for manglende minnekortstøtte, mens iphone 5 ikke får det?

 

Av samme grunn som at det er nevt for iPhone 5 at denne ikke har utskiftbart batteri. Nå har HTC OneX+ 64 GB minne, i tillegg til 25 GB skylagring. Da blir manglende mulighet for å bruke minnekort for en bagatell å regne, selv om det kan være enkelte som mener dette er av avgjørende betydning ved valg av telefon.

Lenke til kommentar

Når det er sagt, så begynner jeg å bli litt nervøs for om jeg kommer til å se Jelly Bean på originale One X? Noen som har hørt noe mer om det?

Utrulling av Jellybean starter i løpet av måneden: http://www.theverge.com/2012/10/2/3442628/htc-one-x-one-s-jelly-bean-release-date-october

 

Det har allerede lekket ut versjoner som yter meget bra, så det blir spennende :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...