Gå til innhold

Test: HTC One X+


Anbefalte innlegg

Kan opplyse om skrivefeil i tittelen; det skal hete "steroider", ikke "stereoider". Dessuten er det "anabole steroider" forfatter sannsynligvis refererer til, men "steroider" viser oftest til glukokortikoider som faktisk heller har en nedbrytende effekt på muskulatur og skjellett.

 

Jøss. Er dette noe du hadde på forelesningen i dag i ernæringstudiene dine som du attpåtil måtte slå opp i pensumboka for å dobbeltsjekke at det du skrev var korrekt?

 

Er ikke meningen å være teit altså, men 75% av innlegget er helt irrelevant.

Endret av moshpit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er sagt, så begynner jeg å bli litt nervøs for om jeg kommer til å se Jelly Bean på originale One X? Noen som har hørt noe mer om det?

Utrulling av Jellybean starter i løpet av måneden: http://www.theverge....se-date-october

 

Det har allerede lekket ut versjoner som yter meget bra, så det blir spennende :)

Fantastisk :D Da har jeg null å utsette på et HTC kjøp til de som nøler ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor får iPhone 5 minus for uskiftbart batteri, mens denne får ikke?
Hvorfor får One X+ minus for manglende minnekortstøtte, mens iphone 5 ikke får det?

 

Av samme grunn som at det er nevt for iPhone 5 at denne ikke har utskiftbart batteri. Nå har HTC OneX+ 64 GB minne, i tillegg til 25 GB skylagring. Da blir manglende mulighet for å bruke minnekort for en bagatell å regne, selv om det kan være enkelte som mener dette er av avgjørende betydning ved valg av telefon.

 

Ingen fare, var mest ment som et halvsarkastisk innlegg fra meg til de gutta som syntes det var dårlig gjort at iphone 5 fikk minus på ting som HTC ikke fikk minus for, mens de unngikk å sjekke om det var ting som gikk motsatt vei også.

 

Personlig synes jeg det er glimrende at du får 64GB innebygd i One X+ til en pris under prisen for iphone 5 med 16GB. Og det er absolutt et stort pluss i forhold til iphone.

Lenke til kommentar

jeg har htc one x og jeg syns det er en super mobil. nå har de laget en lik mobil, men med dobbelt lagring, raskere prosessor, lenger batteri levetid, byttet høytallere fra 1v til 2.5 v og noen andre småting. for meg så blir dette en perfekt mobil (med jelly bean). tror nok jeg kommer til å bytte gamle htc one x.

 

 

Prøvde quadrant test på mobilen min og fikk ca 6000, så den nye har ikke bare .2 flere ghz men den kommer helt opp i 7500 med bare de extra .2 ghz.

Lenke til kommentar

Jeg savner et moment i testene deres. Hvordan er lyden fra mobilen uten hodetelefoner?

Tenker da på bruk av mobilen til navigering i en støyfull bil. Har HTC Sensation, og på den er lyden for for lav til å brukes til navigering, dersom det er en litt støyete bil.

 

Sammenliknet med min gamle Nokia N95, så har jeg ikke hørt noen av dagens mobiler som kommer i nærheten på dette punktet.

 

Ikke alle dette er viktig for selvfølgelig, men for noen er dette et punkt man ønsker å sjekke før man kjøper ny mobil.

 

Burde også ha med test av signalkvaliteten. Tåler mobilen svake signaler. Svært relevant for min del. Bor midt i et byggefelt, men har så svake signaler at mobilen dropper flere samtaler, om jeg holder hodet feil vei.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det flere bilder av den gamle hvite One X fremfor mobilen som faktis blir testet ?

 

Som sagt "Siden det meste eller er som før, vil denne testen i hovedsak være basert på One X, med de oppdateringer som følger av endringene i One X+ maskinvare og operativsystem. "

 

Dette er grunnen til at vi også har valgt å bruke flere bilder fra saken som er utgangspunkt for denne testen.

 

Ikke så viktig, men et bilde av baksiden hadde jo gjort seg siden X+ har fått en designendring der i form av den røde ringen og Beats logoen i rødt. Identifiserer X+ fra X :)

Lenke til kommentar

Hele artikkelen bærer preg av ukritisk resirkulering og uinspirert drøvtygging. At de fleste bildene ikke er av telefonen som er testet, men av gamle One X, er bare skikkelig pinlig.

 

Slik ser den ut - egentlig ikke så aller verst:

onexplus-f5-1.png

 

 

Gudene vet hvor følgende kommer fra, i "faktaruten" for Multimedia:

Medieformater: MP3, eAAC+, WAV, MP4, H.264, H.263, Divx, Xvid, Mpeg4

 

I virkeligheten er det følgende format som støttes, ifølge HTC:

Lyd: aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma

Video: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv (Windows Media Video 9), .avi

 

Hvorvidt dette kan betegnes som "svært god formatstøtte" er diskutabelt. Ikke FLAC, ikke M-JPEG og ikke .mkv. Jeg mener det ikke kvalifiserer til noen pluss på det området.

 

Hvorfor telefonen ikke får trekk for å mangle 42 Mbps DC-HSDPA og LTE-støtte er også en liten gåte. Men nyttig teknologi som faktisk kan gi bedre datahastighet hver gang man bruker telefonen på nett er visst ikke så viktig sammenlignet med NFC og annet unyttig fjas.

 

En morsom ting med å kaste terninger er at det er helt tilfeldig hvor mange øyne som kommer opp, så sant terningen ikke er "fikset". Dette ser vi også når Espen Irwing Swang tester telefoner...

Endret av Newton
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med den nettkvaliteten vi sliter med i Norge er det forståelig at manglende LTE støtte ikke gir trekk. Jeg bor like utenfor et av tettstedene som har fått 4G fra Telenor, men her jeg bor i et større boligområde 800m fra E18 veksler telefonen hele tiden mellom HSPA, 3G og Edge. Har aldri fått større nedlastingshastighet enn 1,5Mbit/s her. Testet på kontoret nærmere tettstedet i dag og fikk 9,6Mbit/s, skal vel være mulig å få 21Mbit/s med telefonen min hvis jeg er nær basestasjonen og ikke har for mange å dele kapasiteten med, jeg vil nok være fornøyd med 10-20Mbit/s mobil aksess de nærmeste 2 årene.

 

Telenor vil uansett ikke støtte LTE på telefoner før ved slutten av året.

Lenke til kommentar

Hvorfor fikk ikke denne minus for Ikke utskiftbart batteri?Det er jo et åpenbart minus, er det ikke?

 

Aldeles ikke. Jeg vil mye heller ha et ikke-utskiftbart batteri med vesentlig høyere kapasitet enn ett utskiftbatteri med mindre kapasitet som i tillegg reduserer kvaliteten på casingen, siden du må legge inn en avtagbar luke.

 

Lenke til kommentar

jeg har htc one x og jeg syns det er en super mobil. nå har de laget en lik mobil, men med dobbelt lagring, raskere prosessor, lenger batteri levetid, byttet høytallere fra 1v til 2.5 v og noen andre småting. for meg så blir dette en perfekt mobil (med jelly bean). tror nok jeg kommer til å bytte gamle htc one x.

 

 

Prøvde quadrant test på mobilen min og fikk ca 6000, så den nye har ikke bare .2 flere ghz men den kommer helt opp i 7500 med bare de extra .2 ghz.

 

Spørsmålet du burde stille deg er jo selvsagt om du merker noen forskjell i ytelsen... Jeg er ikke så sikker på at svaret er ja. Resultatet av kunstige benchmarktester sier svært lite og at noen velger å bytte en nærmest ny telefon basert på dette går meg hus forbi.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Aldeles ikke. Jeg vil mye heller ha et ikke-utskiftbart batteri med vesentlig høyere kapasitet enn ett utskiftbatteri med mindre kapasitet som i tillegg reduserer kvaliteten på casingen, siden du må legge inn en avtagbar luke.

Det vil jeg også, men det det har vært et salig gnål om at iPhone ikke har utskiftbart batteri, men nå ser vi at andre produsenter dilter etter.

Derav den litt syrlige kommentaren :)

 

Hmm det må da ha vært andre som var før ute med innebygd batteri, eller var virkelig Apple først ute?

Lenke til kommentar

"Er det flere elementer som lyser opp, (...) så vil øyet bli lurt til å oppfatte de mørkeste områdene som helt sorte."

Jeg blir i hvert fall ikke lurt til å tro at det intense lyset er sort. Jeg får vondt i hodet av å se på moderne skjermer, være seg laptoper eller HTC-mobiler, på selv laveste lysstyrke i et mørkt rom. De er så vanvittig lyssterke. Skal helt klart ha AMOLED neste gang, om de ikke klarer å virkelig lage begrensninger på lysstyrken. (Og nei, det finnes ikke apper eller programmer som kan gjøre noe med det; de regulerer i beste fall kontrasten, og ikke selve lysstyrken.)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...