Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg eier verken hofte eller rompe (nedover beinene synes jeg selv den sitter helt ok) og har prøvd hundre og ørten forskjellige bukser (og da tar jeg ikke hardt i), og dette er vel egentlig det beste alternativet. Det er synd, men realiteten. Alternativene er jo å enten få alt sydd inn, noe som etter min erfaring med ei bukse fra Incotex kan ende opp med at buksa rett og slett blir ødelagt (det er jo grenser for hvor mye man kan sy inn uten at det ser dumt ut), å få de skreddersydd (yeah right!) eller å lære å sy selv. Det siste alternativet begynner faktisk å friste.

Vurderer faktisk å kjøpe denne, for den sitter sikkert normalt på meg. :p

Å sy inn og opp bukser er ganske lett med symaskin, men hvis det er rompa og hoftene som er problemet tror jeg vanskelighetsgraden stiger. Nå har jeg ikke prøvd sistnevnte selv (jeg har som regel omvendt problem som deg - bukser som sitter bra i rumpa og hoftene blir for løse lenger nede og ofte for lange etter min smak), så kanskje det er lettere enn jeg tror? Jeg synes du skal se nærmere på det. :)

 

Står det virkelig at den buksa er straight leg? Den kan da ikke være det?

Lenke til kommentar

Jeg eier verken hofte eller rompe (nedover beinene synes jeg selv den sitter helt ok) og har prøvd hundre og ørten forskjellige bukser (og da tar jeg ikke hardt i), og dette er vel egentlig det beste alternativet. Det er synd, men realiteten. Alternativene er jo å enten få alt sydd inn, noe som etter min erfaring med ei bukse fra Incotex kan ende opp med at buksa rett og slett blir ødelagt (det er jo grenser for hvor mye man kan sy inn uten at det ser dumt ut), å få de skreddersydd (yeah right!) eller å lære å sy selv. Det siste alternativet begynner faktisk å friste.

Vurderer faktisk å kjøpe denne, for den sitter sikkert normalt på meg. :p

Å sy inn og opp bukser er ganske lett med symaskin, men hvis det er rompa og hoftene som er problemet tror jeg vanskelighetsgraden stiger. Nå har jeg ikke prøvd sistnevnte selv (jeg har som regel omvendt problem som deg - bukser som sitter bra i rumpa og hoftene blir for løse lenger nede og ofte for lange etter min smak), så kanskje det er lettere enn jeg tror? Jeg synes du skal se nærmere på det. :)

 

Står det virkelig at den buksa er straight leg? Den kan da ikke være det?

 

Det står også at det er den slimmeste modellen de har, og den kunne sikkert vært slimmere nedover beinet.

Angående det å sy inn opplevde jeg problemer da svigermor tok på seg prosjektet med å sy inn en Incotex-bukse. Det gikk helt fint nedover beinet og hele sømmen, helt opp til skrittet, ble tatt inn, i billig til sømmen som går opp bak. Problemet var bare at man ikke få gjort så mye med lommene osv., som igjen gjør at til tross for at det ser bra ut nedover beinene blir det "helt feil" rundt setet fordi det er alt for mye stoff der (pga. lommene) i forhold til på beinene.

For øvrig er det dobbel søm på de fra Acne, og da tør jeg ikke ta sjansen på å sy de inn i beinene. Tror det prosjektet blir litt for stort, og ved tanke på hvor brede de er i hofta tror jeg det ville sett like dumt ut som det gjorde med Incotex-buksen.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jostein K.: For meg ser det ut som om den er for bred i skuldrene, men det kan vel for så vidt være kameraet som spiller meg et puss. Ellers likte jeg den. :)

 

Når det gjelder Hugo Boss, så har jeg hørt at dressene deres er overpriset i forhold til kvaliteten (Dressmann-kvalitet) - uten at jeg har personlig erfaring å backe det med.

Lenke til kommentar

Et tips til neste gang du tar bilder av en dress kan være å vise frem den faktiske dressen, og ikke dine positurer. Et bilde forfra hvor armene henger rett ned, et bilde fra siden og et bilde bakfra viser mye mer enn seks forskjellige forfra hvor du "holder telefon", "spretter" et skritt frem osv.

 

Når det kommer til dressen sitter den vel ikke helt perfekt rundt skulderne, og lurer på hvor mye buksene skal legges ned?

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å legge ned buksen? Selv ville jeg tatt den inn litt i livet, men det har kanskje noe å gjøre med min fetish for smale dresser. Den går kanskje over en gang.

 

Forresten så hadde det gjort seg om vi fikk sett armene henge rett ned som typen over meg sier, så vi kunne sagt noe om armlengden.

 

Eller, ved andre øyekast så ville jeg ikke tatt den inn i livet. Eller kanskje, vanskelig å si. Men veldig pen dress, altså. Flott farge.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Hei

Jeg reagerer ikke så mye på jakken, som jeg synes sitter ganske godt (jaffal det vi kan se forfra). Fin lengde på ermene, men personlig ville jeg hatt den en par cm videre i livet.

 

Buksene er de jeg synes er minst vellykket. De er for smale og skaper en feil balanse i antrekket, da underdelen ikke henger godt nok sammen med overdelen. Du ser dette godt i overhangen mellom jakke og bukse, der det ser ut som om jakken vipper ut (spesielt i 1.bilde). Nesten som om de er henter fra ulike antrekk.

 

Buksene er for smale i leggen. Ikke i seg selv, men de står ikke i forhold til resten av antrekket. Tenk balanse, at det skal være en symetri melom foran og bak, og oppe og nede på antrekket.

 

Jeg synes ikke buksene har feil lengde, ut fra bildene er dette middels europeisk standard, der buksene skal slutte akkurat på skoen, uten å lage bulk. Alt for mange har for lange bukser, og de buksebeina blir oftest liggende i en krøll rundt skoene. Det er aldri fint på en dress, selv om det er en (hipster-)mote på jeans.

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar! Svært hjelpsomt :)

 

Jeg ser hva du mener Winston. Jeg tenkte i øyeblikket at det ville være best med "naturlige" positurer, men jeg ser at det kan gjøre det vanskelig å komme med tilbakemelding. Jeg kan legge ut noen andre bilder, må bestemme meg innen i morgen tidlig, så trenger all den hjelpen jeg kan få.

 

Hvor mye for stor mener dere den er i skuldrene? Er det snakk om 1-2 cm? Har nettopp sluttet å vokse i høyden, og er i ferd med å gjøre et forsøk på å legge på meg ca. 6-7 kg, fra 73 til 80. Er det såpass lite at jeg kommer til å vokse inn i det?

 

Vel, nye bilder ute nå.

Lenke til kommentar

Bedre bilder nå ja! :)

 

Jakka kunne nok med fordel ha vært 1-2 cm smalere i skuldrene, ja. Hvis du biffer deg opp litt tror jeg kanskje at det vil kunne gå bra. Jeg vet dog ikke helt om jeg er fan av kragen på jakka, den er litt for vid. Det er så klart en smakssak da. Men i den jakka må du ha skjorter med veldig vid krage, ellers synes snippene (slik de gjør nå).

 

Buksa er virkelig ikke helt 100. Den ser i overkant pløsete ut bak, og hvis ikke det har tavla for meg så går pressen feil vei. Akkurat pressen kan fikses, selve passformen på buksa er jeg usikker på. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Nå må du huske på at du er en relativt gammel mann i forhold til resten her inne, Dag, og slimme dresser absolutt i vinden om dagen! Om man har figuren i orden, så syns jeg det ser mye bedre ut med bukser og jakker som sitter litt strammere enn de skal gjøre i henhold til "klassisk mannemote". :)

Lenke til kommentar

Mange pene ting der, som f.eks. pikéene fra RL. Også noe litt for logoflash for min del(De fra US Polo Ass greier). Hadde gjort seg med fit-pics på noe av det, for eksempel en av pikéene og skjortene og sånn.

 

Hva er de penskoene egentlig? Av det lille man kan se ser det nesten ut som typiske ecco "pensko" som man finner på økonomisko. Er det flat tupp på skoen, eller er det jeg som ser feil?

Lenke til kommentar

Mange pene ting der, som f.eks. pikéene fra RL. Også noe litt for logoflash for min del(De fra US Polo Ass greier). Hadde gjort seg med fit-pics på noe av det, for eksempel en av pikéene og skjortene og sånn.

 

Hva er de penskoene egentlig? Av det lille man kan se ser det nesten ut som typiske ecco "pensko" som man finner på økonomisko. Er det flat tupp på skoen, eller er det jeg som ser feil?

 

Enig at det er litt logoflash, de vanlige pikéene er i custom fit, men de med stor logo er i slim fit, derfor jeg kjøpte dem. Var overrasket over at de i det hele tatt hadde noe slim fit i USA. Penskoene er ikke så mye å skryte av nei, synes de så bra ut i forhold til prisen. :)

Er det sigarer som ligger der? Er ikke du type 16?

 

Ellers er PRL piquéene fine, men Polo Assorted eller hva det nå er var hinsides stygt. Jeg ville nok heller ikke brukt buksen ettersom det er ganske syk logoflash.

 

Er gammel nok til å kjøpe mine egne sigarer. :) Buksen du snakker om er faktisk en shorts, ligger en bukse i samme farge under shortsen, men den har ikke logoflash. Synes shortsen er awesome jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...