Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kaninpels

Heftig. Håper den døde en lang og smertefull død og hadde et ræva liv.

Akkurat som den kua Esso-burgeren jeg spiste i går var laget av?

 

Alle dyr som lever i fangenskap lever stort sett et dritt liv, enten det er kyllinger som venter på å bli kyllingfileter; svin som går hele livet og venter på å bli pølser; burhøns eller mink. Forsåvidt òg hunder som må stå i en hundegarde hele dagen, eller katter som er innekatter, eller marsvin som lever hele livet i et lite bur på 30x50 cm …

 

Sånn er livet, jeg spiser fortsatt burger og har ingenting i mot pels.

Lenke til kommentar

Dyr er en fornybar ressurs og, forvaltet riktig, en langt mer miljøvennlig kilde til klær enn alskens syntetisk ræl med giftige biprodukter. Selvsagt skal ikke dyr plages og pines, men en viss industrialisering av dyreholdet er nødvendig både for å kunne møte behovet men også for å skjerme viltbestanden mot utarming.

 

Det er alt for mye føleri når det gjelder dyrehold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

ugh, ikke pels vs ikke-pels her takk.

Slapp av!

Ser jo tydelig at jeg enn så lenge er alene om visse meninger, men sånn er det nå bare.

Jeg håper dere forstår at jeg ikke er her for å misjonere eller for å slå folk i hodet med verken grønnsaker eller syntetiske stoffer, det er jo gjerne toppen av dumhet.

 

Samtidig har jeg heller ikke lyst til å prøve meg på en pels/anti-pels diskusjon. Jeg har verken nok opplysninger eller veldefinerte meninger til å kunne holde en slik diskusjon på beina. Greit, min kommentar var vel snaut i overkant unødvendig. Jeg mener og tror allikevel at det er viktig å kunne diskutere slike ting uten at folk skal slå hodet i veggen.

 

Er du vegetarianer Milanjo?

Jepp.

 

Milanjo: Du ba om stiltips en gang i tiden. Det viktiste tipset er at hvordan man ser ut er viktigere enn alt annet. Blood diamonds, y'all.

Du har som alltid et godt poeng.

Er bl.a. derfor jeg ikke spiser kjøtt. For å ikke bli feit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...