Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Got2b: Sløyfen skal ikke være så brei. Regelen er at den ikke skal stikke utenfor kragen. Den bryter også fargemessig, og jeg synes du kunne prøvd en rustrød som traff på det mørkerøde i pset eller en flaskegrønn som kommenterer den lysegrønne detaljen i tørkleet. Det er også for stort og sprenger lommen mer enn jeg synes er fint, men det står fint til den rosa skjorten.

post-181154-0-98410800-1344870485_thumb.jpg

post-181154-0-87404200-1344870520_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kommenterte ikke kvaliteten, bare utseendet. I mine øyne var en del av skjortene og alle slipsene rett og slett smakløse. Både T&A og H&H er i hovedsak skjortemakere, så jeg personlig tillegger dem ikke akkurat all verdens vekt når det kommer til noe utover det, selv om de antagelig innehar betydelig kompetanse på andre felter også. Jeg tror noe av grunnen til at jeg reagerer negativt på det du legger ut er fordi det rett og slett er litt (eller veldig, alt ettersom) dårlige eksempler.

 

Hvis man skal trekke fram et godt eksempel på en som kler seg hvertfall litt etter dine prinsipper kan man jo nevne Prins Charles (som forøvrig ryktes å være en trofast kunde hos T&A). Forskjellen på prinsen og de bildene du har postet er i hovedsak at slipsene han bruker. Prinsen bruker slips som (i mine øyne) er langt penere, og som ikke har den nesten klovneaktige tendensen som noe av det du postet har (det flerfargede paisleyslipset for eksempel, guri malla for et psykedelisk slips).

 

 

Prince-Charles%203.jpg

 

220px-Carlos_de_Gales_(2011).jpg

 

220px-HRH_The_Prince_of_Wales_Allan_Warren.jpg

 

prince-charles11.jpg

 

Det viser jo bare at som alt annet kommer det helt an på utførelsen. Det største ankepunktet jeg har er imidlertid at fallhøyden ved å kle seg slik er så stor. Prinsen er et godt eksempel på at det kan se meget bra ut, og noen av bildene du postet er i mine øyne perfekte eksempler på hvor jævlig det kan bli.

 

 

Forresten, er det en vårløk Charles har i knappehullet på det øverste bildet? Sært...

Lenke til kommentar

Ahahah ikke skryt de engelske skjortene du har postet så høyt opp i skyene da. Til 50£ (Harvie & Hudson) eller 150£ (Turnball & Asser) får du ikke akkurat toppen av kvalitet.

 

Har du bedre skjorter fra England så vil jeg gjerne prøve dem. Jeg har ikke prøvd alle, så bare kom med navn så skal jeg snuse de opp.

Lenke til kommentar

Hehe, fkm. Trodde ikke du skulle se på PoW som et stilikon. Så feil kan jeg ta ;-)

Jo, T&S har en royal warrant, og det har også Sheppard og Anderson for dressene sine.

 

Smak og behag er vanskelig å diskutere. Det er en lang tradisjon i engelsk slipsskultur og ta det helt ut. Prinsen følger en ton-i-ton på disse (og de fleste) bildene og han har også ensfargede skjorter. Det er et annet prinsipp, og langt vanligere - og safere.

 

Løken er sikkert fordi han er en ihuga bonde, og driver utstrakt økologisk drift på sine gårder. Ser ganske crazy ut, spesielt på han. :-D

 

Ed: T&S er det ypperste, bare spør James Bond. Det betyr ikke at andre også kan være vel så gode, men ingen regnes som bedre. Emma Willis har jeg hørt godt om, men har kun sett på i vunduet. Neste gang kanskje.

Endret av dag1234
Lenke til kommentar

 

Kjekt å se at du ikke har full oversikt over hele feltet

Det er illustrasjoner hentet fra Harvie & Hudson, Jermyn Street, London. Stilmessig er de blant det ypperste i klassisk britisk skjortekunst. Jeg tror de kan sine saker i den gata der, og hadde det ikke vært for at de holder høy kvalitet ville de bukket under for lenge siden.

Jeg postet disse bildene for å illustrere prinsipper for hvordan slips og skjorte kan kommentere hverandre ut fra ulike prinsipper, enten ved å være kontrast/komplementer, eller ved å gjenta (en av) fargen(e) i skjorten - ikke fordi jeg personlig synes de nødvendigvis er noe jeg ville gått med. I

Du kan ta steget opp til Turnbull & Asser, og du ser at det er de samme prinsippene. Bildene under er alle fra T&A, bedre engelske skjorter får du ikke. Never. Men det betyr jo ikke at de faller i smak hos alle, men det err jo en annen prrroblemstilling. Selv har jeg jo en forkjærlighet for Harvie & Hudson, og en viss uvilje mot T&A.

 

 

Jeg ser prinsippene, men sier meg enig med fkm, gitt at jeg forstår han rett; Det er ikke pent.

 

Det kan godt være at dette er for "viderekomment" for min smak, men jeg syntes komplimenteringen blir for mye. Jeg velder personlig svært sjelden et så motivrikt, i mangel på bedre ord -slips. (ble det gramatisk rett?). Jeg ville i alle fall ikke valgt, eller turt, å bruke et sånt slips, til en allerede farge- og mønsterrik skjorte.

 

Jeg ser jo på bildene du poster av dagens antrekk, og jeg skulle ønske jeg hadde en like flott garderobe, men jeg har i det siste lagt merke til at du tar noen valg jeg ikke ville gjort. Da ofte i valg av skjorte, slips og tørkle syntes jeg det har blitt litt mye, når du allerede har såvidt varierende tekstur i resten av antrekket.

Endret av OJ Doe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må du få sjekket synet Dag. Vinkelen er kanskje ikke den beste, men sløyfene er da virkelig ikke større enn de du postet (faktisk er de merkbart mindre enn den han til venstre har på seg). Her er et bilde til av samme person som på øverste og nederste bilde, bare fra en annen vinkel (det er verdt å nevne at personen avbildet er av oppfatningen at en sløyfes bredde skal styres av avstanden mellom øynene, og følgelig alltid har nogenlunde samme bredde på sløyfene).

 

 

i-PQkqrpK.jpg

 

 

Personen på det midterste bildet er Ian Flemming, og ham kan du jo bare Google for å se hvor stor sløyfen hans ser ut fra en annen vinkel...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Takk for hyggelig kommentar OJ Doe.

Herreantrekk er jo nesten en helt standardisert uniform, men svært små muligheter for variasjon (1,2 eller 3 knapper, enkel- eller dobbeltspent, oppbrett og legg, eller ei.).

 

Hvis noen, sånn som jeg, ønsker å vise individualitet og egen smak, så er det skjorte/slips/ps-kombinasjoner en har må spille på, om en ikke vil se helt ut som en klovn ala Moods of Norway. Å kombinere både ulike farger, tekstur og ulike mønstre i samme antrekk er en krevende øvelse, og jeg sier ikke at det er like vellykket hver dag. Men for det meste får jeg det til slik som jeg har tenkt.

 

fkm: Jeg ser ikke i vinkel, i alle fall ikke så tidlig på en mandag, men forfra ser det bra ut :-D. Er dog ikke så glad i button-down m/ slips eller sløyfe. Det blir stilblanding, synes jeg.

Jeg trodde han i midten var Anders Lange. Hehe.

Lenke til kommentar

Må først si at jeg setter pris på diskusjonen som pågår her nå. Artig å lese forskjellige synspunkter.

 

[...]

 

Det kan godt være at dette er for "viderekomment" for min smak, men jeg syntes komplimenteringen blir for mye. Jeg velder personlig svært sjelden et så motivrikt, i mangel på bedre ord -slips. (ble det gramatisk rett?). Jeg ville i alle fall ikke valgt, eller turt, å bruke et sånt slips, til en allerede farge- og mønsterrik skjorte.

 

[...]

Du spør om grammatikken, så jeg tenkte jeg kunne prøve å være litt konstruktiv. Meg bekjent skrives det enten "viderekommet" eller "viderekommen". Videre er et kompliment et uttrykk for ros: "så fin du var på håret i dag", f.eks. Du er nok på utkikk etter "komplementeringen". Bindestreken før slips gir ikke mening her.Til slutt så skrives "Gramatisk" med to m-er. :)

 

Håkkei, et sidespor. Carry on.

Lenke til kommentar

Ahahah ikke skryt de engelske skjortene du har postet så høyt opp i skyene da. Til 50£ (Harvie & Hudson) eller 150£ (Turnball & Asser) får du ikke akkurat toppen av kvalitet.

 

Har du bedre skjorter fra England så vil jeg gjerne prøve dem. Jeg har ikke prøvd alle, så bare kom med navn så skal jeg snuse de opp.

Nå liker ikke jeg personlig engelsk herremote spesielt så kjenner ikke engelske skjortemakere, men hvis du også er villig til å vurdere italienske skjorter så er det utallige merker som holder høyere kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...