Gå til innhold

**Klubben For Nvidia Folk Som Trenger En Plass Å Være**


Anbefalte innlegg

**Klubben For Nvidia Folk Som Trenger En Plass Å Være**

 

NVIDIA-logo.gif?3995d3

 

 

Starter denne klubben for folk som har Nvidia skjermkort og som har en tendens til å favorisere Nvidia litt, og som ofte havner i diskusjoner med AMD folk.

 

Jeg har både Nvidia og AMD/ATI skjermkort selv. I primær spill PC har jeg 2 stk. ASUS GTX 670 DC II 'Non TOP' og i sekundær stue PC har jeg 2 stk. AMD/ATI HD Radeon 5770 i Crossfire.

 

Jeg har egentlig holdt en knapp på Nvidia i alle år. Dette er min personlige mening. Jeg er mer komfortabel med Nvidia sine drivere og kontrollpanel.

 

Dette kan være en liten klubb hvor Nvidia eiere kan trekke seg litt tilbake hvis de føler behovet, kanskje etter noen heftige diskusjoner med AMD eiere.

 

geforce-gtx-680_large_verge_medium_landscape.jpg

 

 

Liste Over Nvidia Eiere Som Trenger En Plass Å Være:

 

Mann_Av_Gull - 2x ASUS GTX 670 DC II SLI

SuperSaxy - GTX460 SE

cannibalguppy - 2x GTX 680 SLI (1 stk. Zotac vannkjølt og 1 stk. Gainward Phantom)

JaffaCakesForChristmas - GTX 690

 

 

 

 

 

 

NVIDIA-GeForce-Logo.jpg

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Støtter dette, alle jeg kjenner har AMD, og liker det bedre. Enig med deg om kontrollpanelet, mer brukervennlig enn alle AMDoppsettene jeg har satt opp.

 

Har et Asus GTX460SE, tungt OC, for å holde tritt med resten av PCen. Det blir garantert Nvidia på meg neste gang :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

åssen er 460 SE i forskjellige spill? har et 660ti i lanpcen også. kjøpte på tilbud til 2000kr og måtte teste :p

 

Hei,

som sagt er det OC for å holde følge i spill. Jeg kjører det sammen med en 2500k. Jeg har følgende spill på PCen, COD MW2, Mafia II og Battlefield 3. Spiller på TVskjermen (grunnet mangel på penger, hadde jeg hatt mer av de, hadde jeg ikke hatt et GTX 460 :tease:), som kjører på 1366x768.

 

MW2: Kjører på maks.

Mafia II: Maks, PhysX skrudd av.

Battlefield 3: High

 

Det er overraskende bra, men må nok byttes ut når jeg skaffer meg ny skjerm :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt AMD tidligere, 2 x Sapphire 4870, men byttet til 2 x MSI Ligthning GTX 580, og fruen har et GTX 460 som skal byttes til et MSI GTX 660 snart. Er veldig fornøyd med MSI kortene, så det blir muligens MSI GTX 7xx neste gang det skal skiftes skjermkort. Har 2 x AMD 5870 i laptopen da, en Alienware M17x.

Lenke til kommentar

Har alltid likt Nvidia bedre. Føler liksom alt er så mye mer stabilt og rent på en måte, litt vanskelig å forklare men. Bygde min første PC for noen år tilbake med et 8800GTX, konge skjermkort! Nå har jeg en Alienware med et 260m kort, men har planer om å bygge en stasjonær veldig snart. Valget står mellom 670, 680 eller 590. Litt usikker på 590 mtp. at det er vanskelig å få fatt på, men jeg får se. Tanken på et kort med 2gpu'er frister litt, men 690 blir for dyrt for meg. Har en kompis som også er stor fan av Nvidia, prøvde oppsettet hans med Nvidia 3D Vision 2. Råflott å spille i 3D på den måten, så er mer enn gira på få til det når jeg skal bygge min egen maskin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt:

Riva TNT Ultra 32MB

Geforce MX440 128 MB (drittkort)

Geforce FX 5200 256MB (drittkort igjen :D)

Radeon 9600 XT 128MB

Geforce FX 5800 ultra 128MB (min personlig hårføner, men ganske kjekk kort på den tiden)

Radeon x700 128MB (drittkort :D )

Radeon x800 GTO2 256MB (morsomt kort!)

Geforce 7600 GT 256MB (meh)

Geforce 8600 GTS 256MB (drittkort!)

Geforce 8800 GTS 320MB

Geforce 8800 GTS 640MB

2x Radeon HD 2900 PRO 512MB 512 bit

2x Geforce GTX 260 896 MB (Hadde disse en stund og var ganske fornøyd)

Geforce GTX 465 1GB (veldig god overklokker)

Geforce GTX 295 (ustabil ytelse og skuffende selv om det var kun et midlertidig kort)

Geforce GTX 560 Ti 448 core 1280MB (veldig bra ytelse, men altfor stor kjøler- 3slot Asus directCU II...)

 

Har 560Ti 448 core kortet enda, men måtte bytte til mitt nåværende kort som er:

 

Radeon HD 6970 2GB (tar kun 2 slot og yter bedre, men powercolor "twin" kjøleren bråker...)

 

 

Har hatt i hovedsak Nvidia gjennom årene og hovedgrunnen er og alltid blir bedre stabilitet og software (aldri hatt sansen for catalyst control center) Eneste unntaket var GTX 295 kortet som ville bare ikke gi meg stabil ytelse og hadde stooore svinginger). Har også hatt noen Quadro kort og ett FireGL, men disse passer nok ikke i denne tråden).

 

Så jeg tror at jeg liker Nvidia bedre, men hadde det ganske kjekt med ati-kortene også :)

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Gikk nettopp fra en bedriten HP laptop med et 6670 DRITTKORT, til en Asus g55vw med gtx 660, og har ALDRI vært mer fornøyd.

 

Skal sies at kortet jeg har nå er en helt annen dimensjon enn det forrige, så de kan ikke sammenlignes. Men liker mye bedre kontrollpanelet, og jeg har alltid favorisert geforce så jeg hører vel til her jeg og!

 

Forøvrig et dødsbra kort i forhold til hva jeg forventet. Jeg tenkte high i noen spill, og det meste annet på medium, men det rocker faktisk wow i 1080p med ultra settings uten problemer. Gidder riktignok ikke spille på sånn kvalitet, da det garantert kommer til å droppe fps i raids osv, men det er en fryd å løpe rundt i pandaria med så bra grafikk. LoL har også blitt revitalisert for min del, så ufattelig mer moro når spillet faktisk funker OG grafikken er pen.

Endret av Alekzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...