Gå til innhold

Hjelp! Naboen er på mitt trådløse nettverk


Anbefalte innlegg

Min nabo sa at han hadde bestilt internett-oppkobling når han flyttet inn. Og spurte om han kunne få bruke mitt trådløse nettverk inntil han fikk det.

 

Nå har det gått snart fire måneder og jeg mistenker han for at han fremdeles bruker det.

 

Er det mulig å få en oversikt over hele loggen?

 

Hvordan kan jeg gå fram for å ta ham "på fersken"?

 

Hva bør jeg gjøre eventuelt hva ville du ha gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik bruker jeg å gjøre det

 

Trykk på Start

 

Skriv cmd i Kjør / Søkefelte

 

Skriv ipconfig

 

Det vil komme opp en rekke linjer

 

Kopier tallene som står bak standard gateway

 

Skriv disse tallene inn i søkeboksen i din internett browser

 

Vil sannsyneligvis komme opp en boks du må skrive inn passord i. Det er sikkert admin.

 

Nå er du inne på modemet ditt og kan se hvem som er tilkoblet, bytte passord og m.m

 

Hvis du ikke kommer deg inn kan du restarte hele ruteren helt og ordna alt til på nytt. går ut ifra du har brukermanualen

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

Vanligvis finner man om noken er tilkoblet under "DHCP table" eller Status dhcp noke. Bare klikk deg litt rundt og om du finner noke som angir liste med lokale ip'r så har du det. Har ikkje den ruteren ellers skulle eg ha funnet screenshot over det.

 

 

Sjansen for at han står i den listen er nok bare tilstede om han er heime og logget seg på nettet. Noke som ville ha vært bedre er å logge deg på ruteren og gå inn på system/admin delen og kryss av alt som har med logging og gjer om det ikkje allerede er gjort. Deretter sørge for passordet til din ruter er endret slik at han ikkje kan slette loggen. Har du logg, slipper du å overvåke "DHCP table" listen hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...