Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)


Anbefalte innlegg

 

Kvinnene bør bestemme selv om de vil gå med det eller ikke. En annen ting, tror du sikher(mennene) går med turban fordi det er et relgiøst plagg eller fordi de er redd for å bli voldtatt? Er sikher undertrykket? Velger de å gå med turban selv?

Så bra at kvinner får bestemme...  :) Fremskritt i den muslimske leieren tydeligvis... Er ikke alle som er så forstokket og gammeldags som de som skrev dette ville at muslimer skulle være..

 

Vet ikke hvor mange muslimer jeg har hørt si at kvinner ber om å bli voldtatt når de går kledd i noe som for dem er vanlig..... Du må gjerne stikke dette under en stol, men det er faktisk et problem blandt muslimske menn, som helst ser at kvinner går i noe som ligner på det du finner i telt katalogen til XXL...

 

Hva har sikher med islam å gjøre? Så mørkt at menn blir voldtatt blir det ikke... dessverre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er et religiøst plagg, og damene velger selv å gå med dette

Veldig mange steder er dette "frivillig" tvang.... Så er det et religiøst plagg, så er det et plagg for å hindre muslimska menn fra å bli kåte, så er det.... og alltid er det menn som definerer hva dette er... Hva med å la kvinnene selv få bestemme?
Kvinnene bør bestemme selv og skal bestemme selv om de vil gå med det eller ikke. En annen ting, tror du sikher(mennene) går med turban fordi det er et relgiøst plagg eller fordi de er redd for å bli voldtatt? Er sikher undertrykket? Velger de å gå med turban selv?

Kan man sammenligne en "dott" på hodet med en heldekkende "sekk" der man er så tildekket at man bare kan se og puste gjennom et hull ved ansiktet?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skjønte det så sammen

 

 

 

 

Det er et religiøst plagg, og damene velger selv å gå med dette

Veldig mange steder er dette "frivillig" tvang.... Så er det et religiøst plagg, så er det et plagg for å hindre muslimska menn fra å bli kåte, så er det.... og alltid er det menn som definerer hva dette er... Hva med å la kvinnene selv få bestemme?
Kvinnene bør bestemme selv og skal bestemme selv om de vil gå med det eller ikke. En annen ting, tror du sikher(mennene) går med turban fordi det er et relgiøst plagg eller fordi de er redd for å bli voldtatt? Er sikher undertrykket? Velger de å gå med turban selv?

Kan man sammenligne en "dott" på hodet med en heldekkende "sekk" der man er så tildekket at man bare kan se og puste gjennom et hull ved ansiktet?

 

Kan vel sammenligne den dotten på huet, med hijab :thumbup: ..

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

 

 

Kvinnene bør bestemme selv om de vil gå med det eller ikke. En annen ting, tror du sikher(mennene) går med turban fordi det er et relgiøst plagg eller fordi de er redd for å bli voldtatt? Er sikher undertrykket? Velger de å gå med turban selv?

Så bra at kvinner får bestemme...  :) Fremskritt i den muslimske leieren tydeligvis... Er ikke alle som er så forstokket og gammeldags som de som skrev dette ville at muslimer skulle være..

 

Vet ikke hvor mange muslimer jeg har hørt si at kvinner ber om å bli voldtatt når de går kledd i noe som for dem er vanlig..... Du må gjerne stikke dette under en stol, men det er faktisk et problem blandt muslimske menn, som helst ser at kvinner går i noe som ligner på det du finner i telt katalogen til XXL...

 

Hva har sikher med islam å gjøre? Så mørkt at menn blir voldtatt blir det ikke... dessverre :)

 

Hvis du ikke skjønte det, så sammenligner jeg hijab med turbanen, menn/sikher går med turban. Damene i islam bruker hijab. Damene bruker dette fordi de ikke skal bli voldtatt i følge deg. Men hva med sikhene, hvorfor bruker de turban tror du?

Lenke til kommentar

 

 

Det er et religiøst plagg, og damene velger selv å gå med dette

Veldig mange steder er dette "frivillig" tvang.... Så er det et religiøst plagg, så er det et plagg for å hindre muslimska menn fra å bli kåte [...]

 

 

Nå klarer jeg ikke følge logikken din igjen RWS. :hmm:

Hvordan kommer man seg ifra: I x antall steder er plaggets bruk tvunget. 

Til: Plagget er tvunget for å hindre muslimske menn fra å bli kåte?

 

Plagget er frivillig flere steder enn det er tvunget, og det er kvinner i alle disse frivillige stedene som bruker plagget. Betyr det da at det ikke er et plagg for å hindre muslimske menn fra å bli kåte likevel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Islam er et gufs fra fortiden og hører ikke hjemme i vår siviliserte del av verden, etter min mening. Det samme kan man forsåvidt si om kristendommen også når vi leser om 250 prester som i dag truer med å slutte om kirken tillater homofile å gifte seg i kirka. Det er synd hvor mange gode diskusjoner man kunne hatt, hadde ikke religion kommer i veien. Feks aktiv dødshjelp. Selv et parti som FrP skygger unna fordi en av toppolitikerne deres (Listhaug) er kristen og nekter derfor å ta stilling til et slikt tema.

 

Litt offtopic kanskje, men er de religiøse en haug med "ting var bedre før"-typer? Religion virker å være veldig imot utvikling av samfunnet og de som lever i det.

Lenke til kommentar

ED: @Anon

Tror du missforstår eller blander sammen regler som muslimer selv velger å følge, med regler som et land aktivt pålegger og straffeforfølger befolkningen om de nekter å følge dem.

 

Land som pålegger slike regler er umoralsk, det fratar folk sin frihet, og er en del av grunnen til at folk ønsker oppdra barna sine i andre land mer sekulære land.

Hvordan vi selv ønsker å kle oss og/eller reglene en selv ønsker å følge er religions frihet, noe som de fleste anser som moralsk riktig.

 

MRj4MDd.jpg

Endret av Noxhaven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ED: @Anon

Tror du missforstår eller blander sammen regler som muslimer selv velger å følge, med regler som et land aktivt pålegger og straffeforfølger befolkningen om de nekter å følge dem.

 

Land som pålegger slike regler er umoralsk, det fratar folk sin frihet, og er en del av grunnen til at folk ønsker oppdra barna sine i andre land mer sekulære land.

Hvordan vi selv ønsker å kle oss og/eller reglene en selv ønsker å følge er religions frihet, noe som de fleste anser som moralsk riktig.

 

MRj4MDd.jpg

Så hva er din forklaring på at kvinner "selv ønsker" å dekke seg til med en sort sekk med bare hull til øynene. Kvinner ellers i verden elsker å pynte seg, men muslimske kvinner "ønsker" å gå med en sort sekk med hull til øynene?

Lenke til kommentar

Dont know, dont care og er mest trolig veldig individuelt ut ifra hvor i verden du befinner deg, så et riktig svar blir helt umulig å oppdrive.

 

Noen kanskje bruker religiøse plagg siden de føler seg trygge og hjemme i det, de føler at de følger guden sitt ønske?

Andre kanskje bruker det for at folk skal legge merke til personen bak plagget og ikke størrelsen på puppene hennes?

Andre kanskje bruker det for at ikke gubben skal slå a helseløs?

 

Uansett så er ikke kvinnen eller plagget skyldig i en overtramp, det er i så fall gubben som banker kona si.

 

Hadde muslimene starta å forlange at alle andre skal bruke plagget sitt så er det problem, at de skal få LOV av deg til å bruke pysj, hijab, olabukse eller søplesekk eller hva det nå skulle være så lenge det dekker kjønnsorganet og brystvortene i offentlighet tror jeg du må spørre deg selv om begrunnelsen for, ikke meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et religiøst plagg, og damene velger selv å gå med dette og noen andre( min kone) feks går ikke med slør. Og tror du virkelig en voldtektsmann bryr seg om hu dama går med slør eller ikke? En annen ting, tror du sikher(mennene) går med turban fordi det er et relgiøst plagg eller fordi de er redd for å bli voldtatt?

At damene velger det selv er en løgn jeg bare har hørt muslimer si. Jeg vet at det ikke er sant, jeg har sett det.

For at damer ikke skal kjøre bil? Dette er en Saud Arabisk lov, ikke en sharia lov. Jeg spør deg igjen, tror du dette er en sharia lov? Og hvor finner jeg sharia lov boken??

Må en muslim spørre en ikke-muslim hvor de muslimske lovene finnes? Kanskje vi skulle hatt en egen diskusjon for det, "Spør ikke-muslimer om islam". Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinnene bør bestemme selv og skal bestemme selv om de vil gå med det eller ikke. En annen ting, tror du sikher(mennene) går med turban fordi det er et relgiøst plagg eller fordi de er redd for å bli voldtatt? Er sikher undertrykket? Velger de å gå med turban selv?

Siden det plagget bæres av begge kjønn, så nei. Dessuten ser ikke sikher på midtøstens kvinnesyn fra 700-tallet som det absolutt mest perfekte. Kvinnesynet fra asiatiske ørkener i jernalderen er blandt menneskehistoriens verste. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Abigor:

At damene velger det selv er en løgn jeg bare har hørt muslimer si. Jeg vet at det ikke er sant, jeg har sett det

 

Ok, siden du har sett det så må det jo stemme... :sleep:

Må en muslim spørre en ikke-muslim hvor de muslimske lovene finnes? Kanskje vi skulle hatt en egen diskusjon for det, "Spør ikke-muslimer om islam".

 

 Fyren visste tydeligvis masse om sharia loven, og jeg som en muslim har aldri sett en sharia lovbok. Derfor jeg spør :thumbup: 

Siden det plagget bæres av begge kjønn, så nei.

 

Men stort sett menn som bruker dette plaget, ikke så mange damer som bruker det. BTW finnes og mange muslimske menn som bruker relgiøse hodeplagg, kufi, agal feks.

Lenke til kommentar

Så en muslimsk kvinne kan bare akkurat når hun vil, hvor hun vil, som det passer henne, ta av seg hijaben og det får overhodet ingen uønsket konsekvens for henne? for hun bruker det jo bare fordi hun har lyst ikke sant? 

Ja, det kan hun. Er vel kun i Saud Arabia det er pålagt å dekke seg til..Skal du hente saker der noen har trakassert en dame for å ta seg av sløret i offentligheten og si se her, dette er hva som skjer hvis du tar av deg sløret??

Lenke til kommentar

 

Så en muslimsk kvinne kan bare akkurat når hun vil, hvor hun vil, som det passer henne, ta av seg hijaben og det får overhodet ingen uønsket konsekvens for henne? for hun bruker det jo bare fordi hun har lyst ikke sant?

 

Ja, det kan hun. Er vel kun i Saud Arabia det er pålagt å dekke seg til..Skal du hente saker der noen har trakassert en dame for å ta seg av sløret i offentligheten og si se her, dette er hva som skjer hvis du tar av deg sløret??
Men da følger hun ikke koranen!

 

http://www.islam.no/faq_480_36_1704.aspx

 

Sitat:

Spørsmål

"Hva sier islam om kvinnenes bruk av slør?

 

Svar

Når en muslimsk jente har nådd puberteten må hun begynne å dekke seg når hun går ut, evt. hjemme hvis det er andre tilstede enn hennes far, bestefar, bror, sønn, ektemann, svigerfar eller nevø. Se Koranen 33:59, 24:30-31 hvor det står ganske så klart."

 

Høres ikke så frivillig ut, og uten konsekvenser. Er konsekvensene at hun blir misslikt i familien og ikke kommer til himmelen/paradis?

Endret av b-post
Lenke til kommentar

b-post:

 

Koranen 33-59:

Du profet, si til dine hustrer og døtre og de troendes kvinner at de skal svøpe om seg kledningen. Dette er nærmest til at de gjenkjennes og ikke sjeneres. Gud er tilgivende, nåderik.

Koranen 24:30:

Si til de troende menn at de skal dempe sine øyekast og holde sitt kjønnsliv i tømme. Dette er mer sømmelig for dem. Gud er vel underrettet om det de foretar seg.

Koranen 24: 31

Og si til de troende kvinner at de skal dempe sine øyekast og holde sitt kjønnsliv i tømme, og ikke vise sin pryd, unntatt det av den som kommer til syne. La dem trekke sløret over sine bryst og ikke vise sin pryd til andre enn sine menn, sine fedre, svigerfedre, sønner, stesønner, brødre, nevøer eller deres hustruer, eller sine slaver, eller menn som betjener dem, men er hinsides kjønnsbegjær, eller barn som ikke forstår seg på kvinners nakenhet. La dem heller ikke trampe med føttene slik at det kan erkjennes hva de skjuler av pryd. Omvend dere alle til Gud, dere troende, så det må gå dere godt!

 

Hvor står det at kvinner må dekke håret sitt?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

"En bok som koranen bør ikke være åpen for fri tolkning, for fri tolkning i en slik sammenheng betyr jo nettopp at de ikke tror på innholdet av den boken, og da er jo hele poenget borte."

 

Vel, nei. Det betyr at folk er uenige om hva Guds ord betyr, ingenting mer enn det. Når du påstår at de ikke tror på innholdet, så påstår du at du vet hva innholdet betyr. Det vil si, nøyaktig hva jeg skrev i forrige innlegg: Du mener å inneha den eneste riktige tolkningen. Å tolke noe bokstavelig er også en tolkning.

Jeg har ingen steder skrevet at jeg påstår hva innholdet i koranen betyr, dette er ord du prøver å legge i min munn. Jeg har kun hevdet at mange er usikre på innholdet i koranen, og skaper da sin egen versjon.

I tillegg sier du at jeg mener å inneha den eneste riktige tolkningen. Igjen prøver du å legge dine ord i min munn. Jeg har kun kommet med mine meninger, men ingen steder har jeg ytret at jeg mener å inneha den eneste riktige tolkningen.

Akkurat som jeg har beskrevet så gjør jo du ironisk nok akkurat dette med mine meninger. Du skaper deg din versjon av hva jeg har skrevet, som ikke stemmer med hva jeg faktisk har skrevet. 

Lenke til kommentar

PrettyBoy:

 

Du får spørre vennene dine på islam.no og koranen.no

 

På koranen.no svarer de, Sitat:

 

"2. Andre vil mene at Koranens ord over, innbefatter bruk av hodetørkle.

 

De vil videre peke på at kvinner (og menn) er pålagt krav ut over det som entydig i Koranen. Vi skal for eksempel ta lærdom fra Profeten Muhammad (Guds fred og velsignelse med ham og etterfølgerne hans), noe Koranen også påpeker. I Profetens tradisjon dekket kvinnene hodet.

 

De vil si hodetørklet gir identitet. Det viser hvor kvinnen hører til, hun er en muslimsk kvinne. Skautet gir henne stolthet. Hun viser ydmykhet for Gud. Hun vernes fra uanstendighet rundt seg, og målbærer kravet om sømmelig opptreden."

Lenke til kommentar

Haha spør Nora S. Eggen :p

Hun har visst doktor grad i arabisk og tolker versene deretter for så å formidler budskapet gjennom Islam.no.

 

Kan det være at du har en annen tolkning av boken PrettyBoy? Det er vel ikke bare en arabisk versjon av boken som er akseptert? Dette passer også dårlig inn med påstanden om at Koranen er så stor og bra at ikke mennesket har mulighet til å lage noe lignende.

 

The different Arab Versions of the Qur'an.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...