Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)


Anbefalte innlegg

 

Isa, den nest siste profeten er forresten kristendommens Jesus.

Ja, det stemmer godt overens med denne religionens stormannsgalskap... Så isa/jesus var profet i en religion som ble funnet opp firehundre år senere ja? Nei så søtt... Sier litt om hvor store muslimer syntes de er... Og hvor stor mindreverdighets følelse de har ovenfor jødedom og kristendom... Ikke rart at hatet mot de religionene har vært så stort alltid..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Profet Muhammad er den siste profeten i islam

Hvem var profet i islam FØR muhammad? Er ikke han den eneste?

 

Hva skrev muhammad egentlig? Etter hva jeg skjønner så skrev ikke muhammed ned et eneste ord i koranen, dette ble gjort av hans etterfølgere senere, etter hans død...

 

Eller?

 

Profet Muahmmad skrev ingenting, men litt av Koranen ble skrevet ned allerede i hans levetid. Men måten folk husket Koranen på er at de resiterte og lærte seg den utenat. Og du tenker sikkert hvordan kan man lære seg 114 surer utenat, men måten surene har blitt oppbygd, rytmen, språket, gjør at det finnes flere titalls millioner mennesker idag som kan Koranen utenat. 

 

Gud`s utfordringen til menneskene:

 

“Say: ‘If all mankind and the jinn would come together to produce the like of this Quran, they could not produce its like even though they exerted all and their strength in aiding one another.’” (Quran 17:88)

 

If you think that a human being wrote the Quran, then let one of your people who are unlettered as is Muhammad produce something similar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Challenge_of_the_Quran

Lenke til kommentar

 

 

Isa, den nest siste profeten er forresten kristendommens Jesus.

Ja, det stemmer godt overens med denne religionens stormannsgalskap... Så isa/jesus var profet i en religion som ble funnet opp firehundre år senere ja? Nei så søtt... Sier litt om hvor store muslimer syntes de er... Og hvor stor mindreverdighets følelse de har ovenfor jødedom og kristendom... Ikke rart at hatet mot de religionene har vært så stort alltid..

 

Islams profeter er profeter som ifølge muslimene har fått et spesielt oppdrag fra Allah for å vise vei for menneskeheten.  Koranen omtaler blant annet profetene MosesJesus og Muhammed som utnevnte for å spre Guds ord. Mange av profetene i Koranen finnes også i jødedommens og kristendommens hellige skrifter. Den første profeten var Adam og den siste var Muhammed.

Lenke til kommentar

 

Islams profeter er profeter som ifølge muslimene har fått et spesielt oppdrag fra Allah for å vise vei for menneskeheten.  Koranen omtaler blant annet profetene MosesJesus og Muhammed som utnevnte for å spre Guds ord. Mange av profetene i Koranen finnes også i jødedommens og kristendommens hellige skrifter. Den første profeten var Adam og den siste var Muhammed.

Hellige skrifter er kun et ord som er tilført av mennesker vettu, disse skriftene er selvsagt ikke mer hellige enn noen andre bøker...

 

Lurer på hvorfor islams gud allaah er så primitiv og brutal jeg... Alt han snakker om er å kappe av hoder, kappe av hender og andre lemmer for mundane "forbrytelser", at man må dekke til kvinner slik at muslimske menn ikke skal voldta dem (Hvorfor satte ikke denne guden som krav at muslimske menn skulle verdsette sine kvinner som de verdsetter seg selv og istedenfor å stramme opp mannfolkene med litt ryggrad? Muslimske menn fremstår som noen siklende sex idioter som til og med må pakke inn barn for å la være å voldta dem...) . Hvorfor snakker ikke denne guden om det generelle menneskeverdet og ikke bare at muslimer er noe spesielt verdt?

 

Det er så mye i islam som er grunnsteinen i et hvert hat at en ikke vet hvor en skal begynne... Helt utrolig at denne latterlige, primitive og brutale ideologien ikke er forkastet av tenkende mennesker, men det er kanskje der feilen ligger... Det blir litt lite med tenking i muslimske kretser ser det ut til... Det er liksom mer fokus på hva galt alle andre enn muslimer gjør....

Lenke til kommentar

 

 

Islams profeter er profeter som ifølge muslimene har fått et spesielt oppdrag fra Allah for å vise vei for menneskeheten.  Koranen omtaler blant annet profetene MosesJesus og Muhammed som utnevnte for å spre Guds ord. Mange av profetene i Koranen finnes også i jødedommens og kristendommens hellige skrifter. Den første profeten var Adam og den siste var Muhammed.

Hellige skrifter er kun et ord som er tilført av mennesker vettu, disse skriftene er selvsagt ikke mer hellige enn noen andre bøker...

 

Lurer på hvorfor islams gud allaah er så primitiv og brutal jeg... Alt han snakker om er å kappe av hoder, kappe av hender og andre lemmer for mundane "forbrytelser", at man må dekke til kvinner slik at muslimske menn ikke skal voldta dem (Hvorfor satte ikke denne guden som krav at muslimske menn skulle verdsette sine kvinner som de verdsetter seg selv og istedenfor å stramme opp mannfolkene med litt ryggrad? Muslimske menn fremstår som noen siklende sex idioter som til og med må pakke inn barn for å la være å voldta dem...) . Hvorfor snakker ikke denne guden om det generelle menneskeverdet og ikke bare at muslimer er noe spesielt verdt?

 

Det er så mye i islam som er grunnsteinen i et hvert hat at en ikke vet hvor en skal begynne... Helt utrolig at denne latterlige, primitive og brutale ideologien ikke er forkastet av tenkende mennesker, men det er kanskje der feilen ligger... Det blir litt lite med tenking i muslimske kretser ser det ut til... Det er liksom mer fokus på hva galt alle andre enn muslimer gjør....

 

Utfordring til deg fra Gud:

 

  • If you think that a human being wrote the Quran, then let one of your people who are unlettered as is Muhammad produce something similar.
  • if he or she cannot do this either, then send your most famous writers or scholars and let them come together and produce the like of the Quran.
  • If they cannot, let then work together and call upon all their history, scientist, philosophers, sociologist, theologians and writers to produce something similar.
  • if they cannot, let them try leaving aside the miraculous and inimitable aspects of its meaning to produce a work of equal eloquence in word order and composition, regardless of what they produce is true or not.
  • If you cannot produce the like of it in equal length, then produce only the like of its 10 chapters (surah).
  • If you cannot do this, then produce only one chapter.
  • If you cannot do that, produce only a short chapter.

 

“Say: ‘If all mankind and the jinn would come together to produce the like of this Quran, they could not produce its like even though they exerted all and their strength in aiding one another.’” (Quran 17:88)

Lenke til kommentar

 

“Say: ‘If all mankind and the jinn would come together to produce the like of this Quran, they could not produce its like even though they exerted all and their strength in aiding one another.’” (Quran 17:88)

Gjentar du dette ofte nok for deg selv så blir det nok en sannhet skal du se...  :)

 

Skulle glatt ha klart å produsere en "koran" som var langt bedre for alle, mennesker og dyr, langt mindre primitiv og brutal og LANGT bedre moralsk og på toppen av det skulle jeg klart å skrive en "koran" uten paradokser og selvmotsigelser...

 

Gi meg lønn og et par måneder skal skal du få dette ønsket oppfylt!! Null problem å skrive noe som er langt bedre enn koranen, så hvorfor dette er med i koranen er meg en gåte... For en tåpelig ting å skrive... Det understreker jo, med to streker under, at koranen ER et primitivt og ignorant verk av ignorante menn dette... Og så langt unna hellig det er mulig å komme... Si meg, tror du på dette selv eller?

Lenke til kommentar

 

 

“Say: ‘If all mankind and the jinn would come together to produce the like of this Quran, they could not produce its like even though they exerted all and their strength in aiding one another.’” (Quran 17:88)

Gjentar du dette ofte nok for deg selv så blir det nok en sannhet skal du se...  :)

 

Skulle glatt ha klart å produsere en "koran" som var langt bedre for alle, mennesker og dyr, langt mindre primitiv og brutal og LANGT bedre moralsk og på toppen av det skulle jeg klart å skrive en "koran" uten paradokser og selvmotsigelser...

 

Gi meg lønn og et par måneder skal skal du få dette ønsket oppfylt!! Null problem å skrive noe som er langt bedre enn koranen, så hvorfor dette er med i koranen er meg en gåte... For en tåpelig ting å skrive... Det understreker jo, med to streker under, at koranen ER et primitivt og ignorant verk av ignorante menn dette... Og så langt unna hellig det er mulig å komme... Si meg, tror du på dette selv eller?

 

SI hva du vil....Det har gått 1400 år og ingen har kommet med noe likt.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

PB, kunne du definert "The like of the Quran"?

Er bibelen The like of the Quran? Hva med Toraen? Er Mao's lille røde the like of the Quran? 

 

Du lager deg et luftslott og sier at alle andre luftslott ikke er like solide som Koranen, dermed må Koranen være skrevet av gud.

 

Ps. Det er en utfordring fra deg, ikke fra gud :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

SI hva du vil....Det har gått 1400 år og ingen har kommet med noe likt.

Hvorfor skulle noen i det hele tatt ønske å lage en like primitiv og brutal bibel som koranen? Dette er en skrift som oppfordrer mennesker til å verdsette en innbilt gud høyere enn mennesker (det er faktisk mennesker, ikke guder som befolker denne planeten...) og som oppfordrer mennesker til å gjøre stygge ting mot andre for årsaker som er MER naturlige enn den innlærte greia det er å tro på guder?

 

Hvorfor i all verden skulle noen (andre enn ignorante ørken gjetere) ha noe ønske om å påføre mennesker det denne ignorante gjeteren og hans etterfølgere har påført og fremdeles påfører andre mennesker?

 

Det finnes en del store verk som er så ufattelig mye større og bedre enn koranen... Ringenes herre for eksempel.... Skal du ha noe like blodig og brutalt å lese som koranen kan jeg foreslå "Game of thrones" av RR Martin... Det er en serie som nesten går kristendommens og muslimenes bibler en høy gang når det kommer til vill og uhemmet vold og drap, tortur og undertrykkelse...

 

Og historien bak er minst like bra, faktisk bedre, skrevet enn det selvmotsigende mølet i koranen og i den kristne bibelen... Og det uten at du trenger å tro på et kvidder av det boka påstår... :)

 

 

Du bygger dine antagelser som et sandslott Prettyboy... En liten bølge og alt forsvinner... Kan du ikke føre gode argumenter for det du tror på så er det på tide å forkaste det du tror på...

Lenke til kommentar

Starta på Games of Thrones for noen dager siden, fantastisk serie :thumbup: ikke spoil no takk.

 

"Hvorfor skulle noen i det hele tatt ønske å lage en like primitiv og brutal bibel som koranen?"

Muslimer hadde slutta å tro på islam, hadde ikke det vært bra da?

 

RWS:

Spørsmål om islam er trådtittelen. Du spør om islam, og jeg svarer utifra det jeg vet om islam. Er det noe du lurer på om islam siden du er her, eller du her bare for å gjøre narr av det?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

PB, kunne du definert "The like of the Quran"?

Er bibelen The like of the Quran? Hva med Toraen? Er Mao's lille røde the like of the Quran? 

 

Du lager deg et luftslott og sier at alle andre luftslott ikke er like solide som Koranen, dermed må Koranen være skrevet av gud.

 

Ps. Det er en utfordring fra deg, ikke fra gud :)

Lag en sure som er lik Koranen sin, ikke jeg som har skrevet Koranen så ingen utfordringer fra meg nei.

Lenke til kommentar

 

PB, kunne du definert "The like of the Quran"?

Er bibelen The like of the Quran? Hva med Toraen? Er Mao's lille røde the like of the Quran? 

 

Du lager deg et luftslott og sier at alle andre luftslott ikke er like solide som Koranen, dermed må Koranen være skrevet av gud.

 

Ps. Det er en utfordring fra deg, ikke fra gud :)

Lag en sure som er lik Koranen sin, ikke jeg som har skrevet Koranen så ingen utfordringer fra meg nei.

 

 

Hvordan skal i så fall gud bedømme om jeg klarte utfordringen, om den er fra han?

 

Jeg tipper siden det er du som promoterte utfordringen så vil også du være dommer for å se om mitt verk er like godt eller bedre enn Koranen - Koranen som du allerede har en forut antatt eller bias formening om at er et så bra litterært verk at det må ha blitt laget av gudene.

Hadde jeg spurt RWS så hadde nok dette innlegget vært bedre enn Koranen - går det som en seier, eller som uavgjort siden du mest trolig ikke er enig?

 

For meg så virker dette som en meget korrupt måte å utfordre noen på. 

Lenke til kommentar

 

 

PB, kunne du definert "The like of the Quran"?

Er bibelen The like of the Quran? Hva med Toraen? Er Mao's lille røde the like of the Quran? 

 

Du lager deg et luftslott og sier at alle andre luftslott ikke er like solide som Koranen, dermed må Koranen være skrevet av gud.

 

Ps. Det er en utfordring fra deg, ikke fra gud :)

Lag en sure som er lik Koranen sin, ikke jeg som har skrevet Koranen så ingen utfordringer fra meg nei.

 

 

Hvordan skal i så fall gud bedømme om jeg klarte utfordringen, om den er fra han?

 

Jeg tipper siden det er du som promoterte utfordringen så vil også du være dommer for å se om mitt verk er like godt eller bedre enn Koranen - Koranen som du allerede har en forut antatt eller bias formening om at er et så bra litterært verk at det må ha blitt laget av gudene.

Hadde jeg spurt RWS så hadde nok dette innlegget vært bedre enn Koranen - går det som en seier, eller som uavgjort siden du mest trolig ikke er enig?

 

For meg så virker dette som en meget korrupt måte å utfordre noen på. 

 

For det første så må det være på arabisk, så jeg hadde ikke godkjent denne. Men du kan jo bruke google translate og sende den til islamske moskeer og høre om dette er lik Koranen.  

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

 

For det første så må det være på arabisk,

Fordi...?

 

 

 Men du kan jo bruke google translate og sende den til islamske moskeer og høre om dette er lik Koranen.

Sa jeg at den var lik koranen annet enn i vettløs blodutgytelse og primitivitet? Og hva muslimske imamske ypperste prester sier om saken bryr meg egentlig midt på ryggen, da ingen imam jeg har sett til nå bryr seg det minste om hva som faktisk er sant, alt de bryr seg om er å vrenge og vri de primitive påstandene i koranen til noe muslimer ikke får skylden for... Eller gjør det de er best til, å juge om innholdet i koranen til pressen etter at de er fersket med skjult kamera, der de faktisk sa det som sant er i koranen...

 

Sorry, men maken til hatefull religion som islam tror jeg ikke du finner i dag... Ikke engang på arabisk (som om arabisk skal være noe spesielt og verdig liksom...)

Lenke til kommentar

 

For det første så må det være på arabisk,

Fordi...?

Men du kan jo bruke google translate og sende den til islamske moskeer og høre om dette er lik Koranen.

Sa jeg at den var lik koranen annet enn i vettløs blodutgytelse og primitivitet? Og hva muslimske imamske ypperste prester sier om saken bryr meg egentlig midt på ryggen, da ingen imam jeg har sett til nå bryr seg det minste om hva som faktisk er sant, alt de bryr seg om er å vrenge og vri de primitive påstandene i koranen til noe muslimer ikke får skylden for... Eller gjør det de er best til, å juge om innholdet i koranen til pressen etter at de er fersket med skjult kamera, der de faktisk sa det som sant er i koranen...

 

Sorry, men maken til hatefull religion som islam tror jeg ikke du finner i dag... Ikke engang på arabisk (som om arabisk skal være noe spesielt og verdig liksom...)

Fordi Koranen ble skrevet på arabisk. Ingen imam du har sett til nå snakker sant? Og hvilke imamer har du sett? De VG har valgt å skrive om? Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...