Gå til innhold

Datalagringsdirektivet utsatt igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@artikkel-skribenten Niklas Plikk:Og hva mener du det er igjen å diskutere egentlig? Politikerne har bestemt seg, ja disse posisjonene er folkevalgte, men "that's it". Vi har ingenting vi skulle sagt i protest.Enten må vi finne "giljotinen", eller så må man bare finne seg i at man ikke lever i et ordentlig demokrati. Jeg tror denne diskusjonen faller i fisk, og leder ingensteds.Folk i Norge er "puddinger", som bryr seg litt, men lar ting skure. Det gir jo fritt spillerom for folkevalgte til å gjøre nesten som de vil. Se bare på Jens Stoltenberg, den skamløse mannen som styrer skuta. Han har gang på gang på gang på gang, og igjen og igjen tabbet seg ut. Skamløs er han, og få av de som stemmer Arbeiderpartiet hopper av, for å stemme på andre partier. AP har fremdeles veldig mange prosent tilslutning, i følge meningsmålingene.Så om folket ikke bryr seg en gang, så skjer det lite, og politikerne kan fortsette å meske seg på vår bekostning.

 

Veldig bra beskrevet. Dette gjelder stadig flere deler av samfunnet vårt i dag. Internet, veipolitikk, offentlig kommunikasjon, helsevesen, u-hjelp, etc.

 

Virker ikke som om folk reagerer på at myndighetene kaster pengene våre ut av vinduet uten effekt og ikke får løst problemene. Folk flest ser hva som nytter og hva som ikke nytter, men likevel tas det idiotiske beslutninger fra toppen, uten at folk reagerer eller endrer sine stemmer. Vi er sauer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen hørt om denne vpn'n? http://hidemyass.com/

 

Da håper jeg at du i det minste ikke benytter deg av PPTP protokollen. Dette gjelder for all VPN som benytter PPTP, noe som er svært utbredt. Om du ikke vet hvorfor så kan du lese dette, som beskriver hvordan det lett kan knekkes og man kan se all trafikk som går.

Gjelder dette for ale VPN'er?

 

Er ikke så veldig inne på det med VPN, men kan man bruke en annen protokoll istedenfor PPTP?

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Noen hørt om denne vpn'n? http://hidemyass.com/

 

Da håper jeg at du i det minste ikke benytter deg av PPTP protokollen. Dette gjelder for all VPN som benytter PPTP, noe som er svært utbredt. Om du ikke vet hvorfor så kan du lese dette, som beskriver hvordan det lett kan knekkes og man kan se all trafikk som går.

Gjelder dette for ale VPN'er?

 

Er ikke så veldig inne på det med VPN, men kan man bruke en annen protokoll istedenfor PPTP?

Det gjelder alle som benytter PPTP, som også er den mest utbredte.

 

Alternativt har du f.eks OpenVPN, som benytter SSL og ikke CHAP. Hidemyass tilbyr denne typen også på enkelte av sine servere.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg syns at høyre og arbeiderpartiet bør få betale for det, tross alt de som stemte dette makkverket inn i utgangspunktet.

 

Det å jobbe for å få avlyttet hele norges befolkning synes jeg er merkelig at ingen har blitt satt i fengsel for. Prøv å gjøre det samme på privat basis mot politikere, dommere og journalister og jeg kan garantere det hadde blitt slått ned på.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...