Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Morsomt det der, hvordan jeg jer i tråden får beskjed om å gå på dressmann fordi det selvfølgelig ikke finnes klær i min størrelse i normale butikker, og så klager man to dager senere på at det ikke finnes klær til tynne mennesker, fordi alt er tilpasset tjukkaser?

 

Vi definerer vel tjukkas på forskjellig måte. Jeg vet at når høyde+vekt er over 300 til sammen blir ting vanskelig. Før man er der, finnes det veldig mye syntes jeg. L-XXL er størrelser det finnes veldig mye av. Om du er så uheldig å være under 185 og 85 kg, kan du ofte se langt etter noe som passer.

 

Og er man over 185 så får man et nytt problem: lengden på ting. Ja dette vet jeg, som rager 191'ish over bakken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du velger land blir moms og toll lagt til i prisen.

 

 

Please note that product prices do not include duties and taxes. All duties and taxes will be calculated at checkout.

Duty (or customs tariffs) is set by the destination country customs authorities and is determined based on a combination of the country of origin or manufacturing of the goods being purchased and the classification of that merchandise in accordance with a harmonized system adopted and used by the countries that our e-commerce partner, FiftyOne, supports. Value Added Tax (VAT) rates are set by the destination country. You will be able to view the guaranteed total amount of applicable duty and taxes/VAT for your order at checkout.

Ehh, det som står der er jo at prisene IKKE inkluderer "duties and taxes".
Lenke til kommentar

Når du velger land blir moms og toll lagt til i prisen.

 

 

Please note that product prices do not include duties and taxes. All duties and taxes will be calculated at checkout.

Duty (or customs tariffs) is set by the destination country customs authorities and is determined based on a combination of the country of origin or manufacturing of the goods being purchased and the classification of that merchandise in accordance with a harmonized system adopted and used by the countries that our e-commerce partner, FiftyOne, supports. Value Added Tax (VAT) rates are set by the destination country. You will be able to view the guaranteed total amount of applicable duty and taxes/VAT for your order at checkout.

Ehh, det som står der er jo at prisene IKKE inkluderer "duties and taxes".

er du blind?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du velger land blir moms og toll lagt til i prisen.

 

 

Please note that product prices do not include duties and taxes. All duties and taxes will be calculated at checkout.

Duty (or customs tariffs) is set by the destination country customs authorities and is determined based on a combination of the country of origin or manufacturing of the goods being purchased and the classification of that merchandise in accordance with a harmonized system adopted and used by the countries that our e-commerce partner, FiftyOne, supports. Value Added Tax (VAT) rates are set by the destination country. You will be able to view the guaranteed total amount of applicable duty and taxes/VAT for your order at checkout.

Ehh, det som står der er jo at prisene IKKE inkluderer "duties and taxes".

er du blind?

Jeg tror han mener at den prisen som står der før du lagt den i "kurven", ikke er inklusiv moms og toll, men at den blir fortollet og lagt til moms når man legger den i kurven.

Lenke til kommentar

Morsomt det der, hvordan jeg jer i tråden får beskjed om å gå på dressmann fordi det selvfølgelig ikke finnes klær i min størrelse i normale butikker, og så klager man to dager senere på at det ikke finnes klær til tynne mennesker, fordi alt er tilpasset tjukkaser?

 

Vi definerer vel tjukkas på forskjellig måte. Jeg vet at når høyde+vekt er over 300 til sammen blir ting vanskelig. Før man er der, finnes det veldig mye syntes jeg. L-XXL er størrelser det finnes veldig mye av. Om du er så uheldig å være under 185 og 85 kg, kan du ofte se langt etter noe som passer.

 

Jeg er 175 og veier 93. Bruker regular medium i både skjorter og gensere og 33 i livvidde skinny-leg-bukser uten problemer.

Eneste jeg sliter litt med iblant, er blesere og dressjakker generelt.. 50 sitter som et skudd i lengde og livet, men skuldrene popper ut. 52 er fint i skuldrene, men alt annet blir fluffy..

 

Det jeg ser mest av, er tynne, lange folk som må ha spesialsydde skjorter pga lengde på armene, eller tykke folk som sliter med at armene er for lange. Så problemene går begge veier.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Når vi diskuterer dette med størrelser:

 

Noen tips for en med latterlig stort bryst?

 

Jeg måler 102 cm rundt brystet, 81 cm i livvidde og 179 cm i høyden. Det er tilnærmet umulig å finne klær som passer rundt livet og i brystet. Det blir veldig ofte til at det blir i smaleste laget over brystet, en del ekstra å gå på rundt livet, og noen cm for langt. Er det noen som har tips til merker som fører klær for folk med en sånn bygning? Eller generelle tips?

 

Du blir pent nødt til å bruke pengene dine på skredder. Jeg er 106 / 42 i jakke, 180 cm, og må sende inn alle jakker til skredder for å legge inn ermer.

Lenke til kommentar

hehehe, for noen spørsmål.. :p

Jeg skal til Praha snart og lurte på om noen kunne anbefalt et par herrebutikker med litt "klassisk" mote. Gjerne ikke altfor stive priser. Ser primært etter en fin blezer med litt klassiske preg på, gjerne grått, brunt ol..

 

Takk på forhånd.. Blir litt sko, skjorter og bukser også, men tenker at jeg finner en del med søkefunksjonen.

 

Gjerne no i den gaten, ihvertfall mtp stoff:

 

Massimo-Dutti-October-2012-Collection-For-Men-7.jpg

 

Bumper denne en siste gang jeg, i håp om at noen kanskje har noe å komme med. :)

Lenke til kommentar

hehehe, for noen spørsmål.. :p

Jeg skal til Praha snart og lurte på om noen kunne anbefalt et par herrebutikker med litt "klassisk" mote. Gjerne ikke altfor stive priser. Ser primært etter en fin blezer med litt klassiske preg på, gjerne grått, brunt ol..

 

Takk på forhånd.. Blir litt sko, skjorter og bukser også, men tenker at jeg finner en del med søkefunksjonen.

 

Gjerne no i den gaten, ihvertfall mtp stoff:

 

Massimo-Dutti-October-2012-Collection-For-Men-7.jpg

 

Bumper denne en siste gang jeg, i håp om at noen kanskje har noe å komme med. :)

Du sier mtp stoff: Ser ut som tweed/flanell sportscoat, oxford skjorte og cordfløyelsbukse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...