Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe sted jeg kan finne tørkle til dress i Oslo, for en ikke så alt for dyr penge?

 

Er klar over at det er mye lurere å bestille via f.eks. ebay eller internasjonale moteforum, men jeg har utsatt i det uendelige og på fredag morgen (klokken 4) stikker jeg avgårde til en helg i dress i Holland.

 

Og ellers. Burde jeg gå for ensfarget, eller med mønster? (kjøper kun ett tørkle, så får jeg evt bestille mer på nett senere). Dressen er mørk blå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir nok til at jeg kjøper en marine blå blazer snart.

Hva har jeg å velge i til rundt 3000?

Hvilke butikker burde jeg dra til? (Oslo)

 

På nett: suitsupply, malfordoflondon, yoox, eharberdasher

 

Jeg er ikke spesielt godt bevandret i Oslo, men ser for meg Ferner og Gunnar Øye er greie steder å begynne.

 

EDIT:

 

Hvorfor skal man ikke bruke samme skopar to dager på rad? Husker det var noe om råte og fukt, kan noen utdype?

 

Hvor kjøper dere chinos? Jeg syntes ofte det er vanskelig å finne noen som sitter godt, av god kvalitet. Mye Carlings der ute. Asos og NN07?

Endret av Oscar Lima Delta
Lenke til kommentar

Fordi man svetter på føttene. Ved å la skoene stå en dag vil denne fuktigheten forsvinne, og man vil ikke bare gjøre skoene mer og mer svette. Ser du på Ecco-skoene 99% av Norges menn bruker hver dag, så er alle falmede rundt ankelen som et resultat av at det akkumulerer seg med svette i læret.

Lenke til kommentar

Såklart, saltet i svetten skal også ha svært nedbrytende egenskaper på skinn hvis det holder seg fuktig over lengre tid. Ecco-eksempelet var mer en beskrivelse på en tydelig estetisk bivirkning av det å bruke skoene hver dag.

 

(null)

 

Oppdateringen av forumet gikk ikke helt smertefritt for mobilappen, merker jeg.

 

(null)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen gode tips til blogger/sider som skriver om mote for menn? Jeg liker feks slike artikler. Kan veldig gjerne være sider/artikler om hvordan akkurat denne fyren kler seg (og har selvsagt googlet litt selv). :)

 

GQ og Kinowear er mine favoritter. Kan være noe greit på AskMen også.

 

Ellers finnes det jo Lookbooks hos alle de store nettbutikkene.

 

EDIT:

 

Klærene de mener er like de Gosling bruker er BTW ikke det. Det var mange pussige valg. Dressen de har valgt koster samlet 10000 kr, mens skjorta koster 249,-. Dårlig balanse der.

 

Newbietip: Ikke kjøp så dyre klær før du vet hva du betaler for.

Endret av OJ Doe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...