Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger tips... hva slags sko kan man bruke eller passer til fargete bukser f.eks rød ?

Brunt imo. Har en rød-oransje bukse hvor jeg som regel ender opp med å bruke et par brune wingtips.

Sort synes jeg egner seg spesielt dårlig med sterkt farvede bukser. Sterke farger på sko vil også imo fungere dårlig. Det blir ofte for mye av en god ting.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Kom over denne i dag:

Ukas student: Stian selger slips på nettet:

http://www.studentto...rtikkelid=10749

 

Rimelige triste saker: http://tie.no/index....main_page=index

 

"Markedsleder på pris & kvalitet."

Noen som husker denne :ohmy:http://www.youtube.com/watch?v=pYN3TpTODhg

 

Jeg blir kvalm av måten han sier "slips". Selvsagt åpenbart at han troller, men jeg klarer å irritere meg likevel :p

Endret av Jonas.
Lenke til kommentar

Vært på shopping på fretex i dag. GTFO Malford of London.

 

Harris Tweed jakke, 90 kr, fitpic kommer når skredderen har fikset litt.

Meyer grå flanellbukse, 60 kr.

Yves Saint Laurent slips, 18 kr

Blått slips, 18 kr. Bilde vedlagt.

No offence, men ut ifra jakkeslagene vil jeg gå ut i fra at resten av jakken også ser ut som noe som kan dra deg fra ung og sprek til gammel og grå på 0,3 sekunder. Buksen er det vanskelig å si noe særlig om. Slipsene derimot var ikke akkurat et kupp etter min mening. Kort oppsummert: Malford of London FTW. Ja, det koster mer, men sjansen for å ende opp seende ut som bestefar ved å kjøpe noe derifra er nok langt mindre enn hos Malford of London. For en hundrelapp kan du forøvrig få mye penere slips om du leter litt på eBay.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

No offence, men ut ifra jakkeslagene vil jeg gå ut i fra at resten av jakken også ser ut som noe som kan dra deg fra ung og sprek til gammel og grå på 0,3 sekunder. Buksen er det vanskelig å si noe særlig om. Slipsene derimot var ikke akkurat et kupp etter min mening. Kort oppsummert: Malford of London FTW. Ja, det koster mer, men sjansen for å ende opp seende ut som bestefar ved å kjøpe noe derifra er nok langt mindre enn hos Malford of London Fretex. For en hundrelapp kan du forøvrig få mye penere slips om du leter litt på eBay.

FTFY

Lenke til kommentar

Vært på shopping på fretex i dag. GTFO Malford of London.

 

Harris Tweed jakke, 90 kr, fitpic kommer når skredderen har fikset litt.

Meyer grå flanellbukse, 60 kr.

Yves Saint Laurent slips, 18 kr

Blått slips, 18 kr. Bilde vedlagt.

 

Hvem har laget tweedjakken? Lurer på det siden du sier fretex er bedre pga det er billigere enn Malford of London.

 

Er jo som å si at H&M er bedre enn Ralph Lauren bare fordi det er rimligere.

Endret av kynne
Lenke til kommentar

No offence, men ut ifra jakkeslagene vil jeg gå ut i fra at resten av jakken også ser ut som noe som kan dra deg fra ung og sprek til gammel og grå på 0,3 sekunder. Buksen er det vanskelig å si noe særlig om. Slipsene derimot var ikke akkurat et kupp etter min mening. Kort oppsummert: Malford of London FTW. Ja, det koster mer, men sjansen for å ende opp seende ut som bestefar ved å kjøpe noe derifra er nok langt mindre enn hos Malford of London Fretex. For en hundrelapp kan du forøvrig få mye penere slips om du leter litt på eBay.

FTFY

Gratulerer.

Lenke til kommentar

Vært på shopping på fretex i dag. GTFO Malford of London.

 

Harris Tweed jakke, 90 kr, fitpic kommer når skredderen har fikset litt.

Meyer grå flanellbukse, 60 kr.

Yves Saint Laurent slips, 18 kr

Blått slips, 18 kr. Bilde vedlagt.

 

Hvem har laget tweedjakken? Lurer på det siden du sier fretex er bedre pga det er billigere enn Malford of London.

 

Er jo som å si at H&M er bedre enn Ralph Lauren bare fordi det er rimligere.

 

Poenget var veldig enkelt. Det finnes mye billig. Man kan faktisk ikke gjøre noe galt når man handler for 200 kr. Det er ikke et halvt silkeslips en gang.

 

Jakken er sydd av Albion.

Bytter knapper på jakken, og så har min bestemor meldt seg frivillig til å fikse jakken litt. Hun er pensjonert syerske. Totalt er det mulig å tape prisen på jakken, som faktisk var 80 kr og ikke 90 som jeg skrev tidligere, og 25 kr for knappene. Jeg kan tåle det, om den ikke blir bra.

 

Fallhøyden hos fretex er ikke så stor kontra MoL, hvor ting faktisk koster en del penger, selv om det er billig.

 

Det gule slipset er silke, av anerkjent merke og kostet 18 kr. Hvor feil kan det bli?

 

Er det noen som har hørt om dressmerke Cavaliere? Arvet en dress som er en tanke stor. Sort. Er den verdt å fikse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vært på shopping på fretex i dag. GTFO Malford of London.

 

Harris Tweed jakke, 90 kr, fitpic kommer når skredderen har fikset litt.

Meyer grå flanellbukse, 60 kr.

Yves Saint Laurent slips, 18 kr

Blått slips, 18 kr. Bilde vedlagt.

Slipsene derimot var ikke akkurat et kupp etter min mening.

 

Nesten merkelig at du som kanskje er den fyren som "thrifter" mest her inne sier at et YSL slips til 18kr ikke er et kupp? Det er billigere enn 200g freia melkesjokolade, selvfølgelig er det et kupp. Selv hadde jeg ikke kjøpt et brukt slips, men det er selvfølgelig et kupp for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vært på shopping på fretex i dag. GTFO Malford of London.

 

Harris Tweed jakke, 90 kr, fitpic kommer når skredderen har fikset litt.

Meyer grå flanellbukse, 60 kr.

Yves Saint Laurent slips, 18 kr

Blått slips, 18 kr. Bilde vedlagt.

Slipsene derimot var ikke akkurat et kupp etter min mening.

 

Nesten merkelig at du som kanskje er den fyren som "thrifter" mest her inne sier at et YSL slips til 18kr ikke er et kupp? Det er billigere enn 200g freia melkesjokolade, selvfølgelig er det et kupp. Selv hadde jeg ikke kjøpt et brukt slips, men det er selvfølgelig et kupp for det.

 

Vet ikke om jeg er helt enig i dette. Selv om slipset er fra et greit merke og prisen er lav ville jeg ikke kalt det et kupp om det ser ut som dritt. Personlig syns jeg dog slipset så helt ok ut, i motsetning til alt det andre, bare så det er sagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...