Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Customfit er det samme som slimfit

Javel??? Er ikke det jeg har blitt fortalt i et par butikker.

Jeg svarer med å quote Vogue:

RL Polo shirts: Slim fit vs Custom fit. What are the differences?

Custom fit shirts are slim fitting shirts for men, whereas the shirts marked Slim fit are for women.

End of discussion. Thank you.

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen kan anbefale noen steder i Oslo som har bredt utvalg av fine tarras/messenger bagger?

Takker på forhånd.

Skrevet

Kompis sikret seg nettopp en Armani-dress til 2500 her i Stavanger, så det må jo være håp for deg i Bergen.

Håper det. Noen som vet om noen konkrete butikker i bergen som fortsatt har salg og har brukbare dresser? Har lite fritid i løpet av de neste fem dagene.
Skrevet

Customfit er det samme som slimfit

Javel??? Er ikke det jeg har blitt fortalt i et par butikker.

Jeg svarer med å quote Vogue:

RL Polo shirts: Slim fit vs Custom fit. What are the differences?

Custom fit shirts are slim fitting shirts for men, whereas the shirts marked Slim fit are for women.

End of discussion. Thank you.

Kan det stemme? For jeg har Slim fit kjøpt i herrebutikker. Men for all del, så lenge den ser bra ut er det ikke akkurat farlig.

Skrevet (endret)

Her er ihvertfall hva RL selv sier om forskjellene.

DRi51.png

Edit: Oh, så ikke at det var snakk om skjorter :p Men det var isåfall nytt for meg. Har alltid handlet slim fit i den tro at det er de eneste som passer meg skikkelig. Husker ikke sist jeg prøvde en i custom fit.

Endret av Jottnegen
Skrevet (endret)

Stavanger-folk:

Har noen av dere sett Barbour Beaufort på Salomonsen? Skulle gjerne ha prøvd på i to størrelser jeg står midt mellom, fordi jeg har målt fra armhulen til håndleddet til å være 21" på meg, og 40 har 20.5", 42 har 21", men siden den ikke vil ligge klistret inni armhulen lurer jeg på om en 40 faktisk kan passe ganske perfekt.

Jeg var og prøvde Beaufort hos den lokale herreforretningen her, og da passet 38" (egentlig 48", men det var vel europastørrelser) til meg. Ermene var ikke for korte i mitt tilfelle, og jeg er 186 høy. Det som forhindret meg å gå enda en størrelse ned var skulderbredden. Skjortene mine fra tailorstore har 25" lange armer.Sånn, hvis det kan hjelpe deg på noe måte.

Stavanger vet jeg dessverre ikke noe om.

Endret av DexterMorgan
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen kan anbefale noen steder i Oslo som har bredt utvalg av fine tarras/messenger bagger?

Takker på forhånd.

Bump.

Skrevet

Jeg var og prøvde Beaufort hos den lokale herreforretningen her, og da passet 38" (egentlig 48", men det var vel europastørrelser) til meg. Ermene var ikke for korte i mitt tilfelle, og jeg er 186 høy. Det som forhindret meg å gå enda en størrelse ned var skulderbredden. Skjortene mine fra tailorstore har 25" lange armer.Sånn, hvis det kan hjelpe deg på noe måte.

Stavanger vet jeg dessverre ikke noe om.

Da er det vel målt fra oversiden og ned? Jeg har 25" på Liddesdalen min, og den er helt på grensen til å være for kort -- man ser mansjetten når man går med skjorte under, men jeg liker det egentlig på den.

På Beauforten må jeg ha lengre, så skal se om jeg får prøvd på, hvis ikke bestiller jeg i 40 og krysser fingrene for at den sitter kurant.

Er 183 selv, men har tendenser til gorillaarmer, så det er jo litt ødeleggende til tider. Skal se om jeg finner den i en fysisk butikk, hvis ikke er det sjansespill, og i verste fall får jeg selge den videre og prøve på nytt. :p

Skrevet

Ah, glemte det, det er fra oversiden og ned ja. Men så vidt jeg vet er vel ikke Beaufort de høyeste armhulene som finnes, så at den henger et par tommer ut fra armhulen må man jo nesten regne med.

Men fysisk butikk er nok best. Det kan godt hende du er litt smartere enn meg, men husk på å spørre betjeningen om de har den inne selv om du ikke finner den. Jeg glemte det ved første turen, og når jeg da kom tilbake for å spørre etter jakken viste det seg at de hadde den inne. Den var bare ikke hengt frem, da de solgte lite av den på denne årstiden.

Skrevet

Noen her som har vært i Portofino og kan fortelle litt om shoppingmulighetene? Er det bare sånne high-end fashion merker der?

Correcto.

Louis Vuitton, Dior, Prada og Gucci er vel de butikkene som ligger ved den knøttlille Portofino-havnen. Mener det var en ur-forretning som kun solgte Patek osv. der også.

I byene før du kommer til selve Portofino finner man andre butikker som ikke er high-end. F.eks Santa Margherita Ligure.

Har dere funnet hotell? Selv bodde vi her: http://www.imperialepalacehotel.com/index.html

God tur, fantastisk sted.

Skrevet

Utenom RL sin avdeling på sten og strøm da, eller?

Takk, ville bare vite hvor de hadde avdeling :p Bor et lite stykke unna Oslo, så er ikke akkurat så godt kjent når det gjelder butikker osv.

Skrevet (endret)

Noen her som har vært i Portofino og kan fortelle litt om shoppingmulighetene? Er det bare sånne high-end fashion merker der?

Correcto.

Louis Vuitton, Dior, Prada og Gucci er vel de butikkene som ligger ved den knøttlille Portofino-havnen. Mener det var en ur-forretning som kun solgte Patek osv. der også.

I byene før du kommer til selve Portofino finner man andre butikker som ikke er high-end. F.eks Santa Margherita Ligure.

Har dere funnet hotell? Selv bodde vi her: http://www.imperialepalacehotel.com/index.html

God tur, fantastisk sted.

Vi har ikke bestilt et hotell enda, men det der så jo veldig greit ut. Skal absolutt tas med i vurderingen.

Takker :)

Endret av Jottnegen
Skrevet

Hva er poenget med å betale 300 euro per natt når du kan få det ned til en 5.. del og likevel sove like bra. Jeg har i år besøkt Roma, London, Madrid og Paris via budgethotels, og derfor økt budsjettet mitt DRASTISK. I Venezia derimot bestillte vi et "skikkelig" hotel, noe som første til av vi sparte 10 euro på frokost, dog fikk en kjip buffetfrokost med bedriten kaffe, og ellers sov like bra. Budgethotels og mye større budsjett på det som er gøy FTW.

Om du er en person i fullt arbeid med god lønn er det jo en annen sak, men for en student med litt ekstra inntekter, så vil jeg si at det blir helt på trynet. Du skal jo tross alt kun være på hotellet så lite som overhodet mulig optimalt sett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...