Gå til innhold

XCOM: Enemy Unknown


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spilt XCOM i en 6-7 timer nå, og liker det veldig godt så langt. Aldri spilt originalen, men alltid vært en sucker for turbasert kamp. Eneste jeg har å utsette så langt, må være at oppdragene etterhvert føles litt ensformige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Multiplayer i gode gamle singleplayer spill er vel som regel ganske teit ja, elsker spillet men kunne ikke engang falle meg inn å prøve multiplayern :p

 

Multiplayeren er faktisk veldig bra. Problemet er bare at det må balanseres litt.

 

Jeg begynner å bli drittlei å møte to sectoids og en ethereal i 99% av alle multiplayer-kampene jeg spiller... Dette er bare teit.

 

Finnes ikke det noe mind shield du kan ha på deg da? Eller en sniper på andre siden av kartet og en ghost armour scout?

Skrevet (endret)

Joda, for all del. Det finnes måter å ta dem på. Poenget er at jeg kjeder meg med identiske motstandere hele tiden.

Jeg har nå begynt å trekke meg før kampene begynner dersom jeg ser at "squad scoren" til motstanderen er 9800/10000. Da er sjansene nemlig store for at han kjører to sectoids, og en ethereal.

Endret av Dr. Mobius
Skrevet

For PC gamere så begynner det å balle på seg med mods som kan være verdt å sjekke ut:

 

Warspace Extension mod:

 

Denne virker lovende og PCGamer bekrefter at den funker bra

http://www.pcgamer.com/2012/10/29/xcom-enemy-unknown-warspace-extension-mod/

 

Nexus: http://xcom.nexusmods.com/mods/18

 

 

Second Wave:

 

Denne har blitt oppdatert slik at Marathon mode fungerer. Det anbefales å ikke aktivere Red Fog og The Blitz da de visstnok er bugga, resten har jeg prøvd selv og de ser ut til å fungere fint.

 

Nexus: http://xcom.nexusmods.com/mods/7/

 

Enjoy :)

Skrevet

Joda, for all del. Det finnes måter å ta dem på. Poenget er at jeg kjeder meg med identiske motstandere hele tiden.

Det er nok ikke bare i XCom. Når folk spiller på nettet er det som regel for å vinne, så da gjelder kun det beste. Har noen funnet en taktikk som fungerer vil nok veldig mange ta etter, og resultatet er de samme fiendene om og om igjen. Noen som spilte Street Fighter IV på nettet og ikke sloss mot Ken? :p

  • 2 uker senere...
Skrevet

Ble ferdig med campaign i dag. Uten å spoile noe, synes jeg slutten var litt tam. Ikke nok gjenspillingsverdi til at jeg kjører igjennom en gang til med det første, men blir vel en runde til når det har kommet flere mods/utvidelser.

 

Er det verdt å prøve ut multiplayer, eller er det som Dr. Mobius sier; to sectoids og en ethereal over hele linja?

  • 3 uker senere...
Skrevet

Ja, tre missions og noen nye hatter var ikke noe å hoppe i taket for akkurat så håper og tror at de jobber med noe større. Kostern en tier eller to er det jo greit å sjekke ut men mistenker at de brått kan charge en hundrings for dette... :/

  • 1 måned senere...
Skrevet

Second Wave patch release idag!

 

Info om de nye Second Wave options samt intervju med Jake Solomon:

 

http://www.pcgamer.com/2013/01/08/xcom-second-wave-options-officially-released-by-firaxis-patching-in-tuesday/

 

Samt ett langt intervju til med Mr. Solomon ang Slingshot DLC`en:

 

http://www.pcgamer.com/2013/01/08/interview-xcom-jake-solomon-pc-gamer/

 

 

Dags å børste støvet av XCOM igjen tenker jeg :)

Skrevet

Meeh. Det dette spillet trenger er mere map variasjon. det er hva? 20-25 maps tilgjengelige. Blir sykt kjedelig når du kjenner igjen mappene og vet hvor ting spawner og slikt på dem.

Skrevet

Testet second wave nå med blant annet randomized soldier stats, og damage roulette.

Må si det gjorde alt en smule vanskeligere, og mer tilfeldig slik det var i gamle dager.

 

Elsker det!

Skrevet

Registrerte også at mange av instillingene gjorde spillet mer likt førstespillet. Btw, noen som vet akkurat hva Marathon gjør? Tar det bare lengre tid å bli ferdig med forskning og bygging?

Skrevet

Registrerte også at mange av instillingene gjorde spillet mer likt førstespillet. Btw, noen som vet akkurat hva Marathon gjør? Tar det bare lengre tid å bli ferdig med forskning og bygging?

 

Det kom en uoffisiell Second Wave mod for en tid tilbake og problemet med Marathon var at selv om det tok mye lengre tid å teche opp alt så tilpasset ikke AI`en seg det. Dvs at du møtte Sectopods i juni når du knapt har fått deg en laser gun... Men om dette blir rettet opp så er jo Marathon mode genialt med tanke på at du faktisk får tid til å brukte alt av utstyret du kan få. Syntes vanlig XCOM tempo nesten er fort film da man nå for eks likegodt kan hoppe over alt av laser og gå rett på plasma eller droppe Nano vesten og gå rett på Carapace armor osv.

Skrevet

For PC gamere så begynner det å balle på seg med mods som kan være verdt å sjekke ut:

 

Warspace Extension mod:

 

Denne virker lovende og PCGamer bekrefter at den funker bra

http://www.pcgamer.c...-extension-mod/

 

Nexus: http://xcom.nexusmods.com/mods/18

 

 

Second Wave:

 

Denne har blitt oppdatert slik at Marathon mode fungerer. Det anbefales å ikke aktivere Red Fog og The Blitz da de visstnok er bugga, resten har jeg prøvd selv og de ser ut til å fungere fint.

 

Nexus: http://xcom.nexusmods.com/mods/7/

 

Enjoy :)

 

ooh mods... :eek:

 

Spillte litt da dette spillet kom, ville elske spillet med var alt for buggy og for "lite" avansert for min smak. Mente å vente til de 2 DLC skulle komme før jeg prøvde det igjen men tror jeg må laste det ned igjen nå når jeg kommer hjem fra jobb :) Det jeg savnet mest i spillet var at det var lite våpen valg og våpen mod valg. Men ser at en mod kan forandre litt på det. Var litt kjedelig å gå fra vanlig våpen til laser til plasma og aldri trenge å se tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...