Gå til innhold

Hovefestivalen som mindreårig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg var på Hove 2012 som mindreårig, og det er absolutt ikke et problem :w00t: Vaktene på Hove bryr seg mer om berusete folk som gjør hærverk, og fokuserer på tyverier og lignende. Dog er de strenge med utsalg til mindreårige, og folk som kjøper for dem. Gjør dette diskre :)

 

I kontrollen er går det fint for mindreårige å bære alkohol, ettersom loven sier ikke noe om mindreårige som bærer alkohol. Men ikke ta noen sjanser, og pass på å holde deg bevisst.

 

Håper dette ga deg noen svar :)

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg var på Hove 2012 som mindreårig, og det er absolutt ikke et problem :w00t: Vaktene på Hove bryr seg mer om berusete folk som gjør hærverk, og fokuserer på tyverier og lignende. Dog er de strenge med utsalg til mindreårige, og folk som kjøper for dem. Gjør dette diskre :)

 

I kontrollen er går det fint for mindreårige å bære alkohol, ettersom loven sier ikke noe om mindreårige som bærer alkohol. Men ikke ta noen sjanser, og pass på å holde deg bevisst.

 

Håper dette ga deg noen svar :)

Tuuusen takk, dette var veldig til hjelp! Tror du vaktene ville gjort noe særlig om vi ble sett drikke på campingen liksom, så lenge vi oppførte oss som folk? Altså, er de veldig strenge?

Lenke til kommentar

Nei, det bryr de seg veldig lite om når det er 20 000 andre der.

De patruljerer veldig lite blant teltene, stort sett pratuljerer de i gatene. Til og begynne med var det kun frivillige som var vakter mot å få være på Hove gratis. De ga en god faen i det, men på slutten kom det innleide vakter som passet veldig på i kontrollstasjoner. Å være diskre kan lønne seg, men absolutt ikke nødvendig :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan kommentere denne som vakt på Hove gjennom mange år:

Pr. norsk lov er det tillatt for mindreårige å drikke alkohol, og campingen på Hove går ikke ut over det norske lovverket. Inne på festivalområdet er det dog samme regelverk som på utesteder. Overstadig berusede vises ut, og mindreårige får ikke skaffet alkohol.

Vi som vakter tar som hovedregel ikke fra unge alkohol med mindre de drikker seg så fulle at de ikke klarer å ta vare på seg selv. I så tilfelle hender det av og til at vi tømmer ut den alkoholen dere har åpnet.

 

Det vi ser hvert eneste år, er også at mange mindreårige, spesielt jenter, drikker seg svært fulle og ender opp i helt andre telt enn de i utgangspunktet hadde planlagt, innimellom også mot sin egen vilje. Det kommer alltid noen og ber oss om å lete etter vennene fordi de har blitt borte i løpet av natta.

 

Vi ser også ungdommer som ikke gidder å ta vare på kompisen/venninna som har drukket seg stupe full, og som lar disse sitte igjen i en stol eller legger disse i et telt uten tilsyn mens de selv går på konsert. DETTE ER FARLIG!!! I verste fall kan vedkommende faktisk omkomme!

 

Dersom dere drikker mye, risikerer dere også at vi tar fra dere festivalpasset, dvs. du vil ikke få tilgang til festivalområdet, altså konsertene til du har blitt edru.

 

Er dere så unge bør dere være forsiktige med hva dere drikker, og hvor mye. Lite erfaring med alkohol, samt svært store mengder sterk alkohol kan være en uheldig kombinasjon. Samtidig er det en del drikke på Hove som ikke er kjøpt på godkjent utsalgssted, men heller produsert en sliten kjeller.

 

Vi vaktene er overhode ikke "dritstrenge", vi er svært så trivelige så lenge dere overholder regelverket. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv vært vakt på Hove og (og roskilde).

 

Eneste jeg har å si er at om en vakt skulle finne på å snakke til dere og be dere helle ut alkoholen, selv om dere er edru, selv om det er første ølen, selv om den ikke er din osv osv osv, så gjør som dere får beskjed om.

 

Beste muligheten man har til å miste festivalpasset er rett og slett ved å ikke høre etter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har vært mindreårig hver eneste hovefestival. Jeg er 17 og tror jeg har vært på 4 elns. Når jeg var 15 drakk jeg aaaalt for mye, så da ble jeg kastet ut og da klippet de båndet. Men da fikk jeg det tilbake, og vakten spurte om han skulle følge meg til teltet eller bestille taxi. Det gikk veldig fint. Mamma og pappa likte det ikke da.

 

En ting som er veldig viktig og huske er at man ikke kan ha med glassflasker inn på campingområde. Så hvis du glemmer og helle over på plast og kommer med masse sprit kan det bli litt slit og finne ut av alt det.

 

Hovecampen er helt forjævlig når det kommer til gjørme, støvler og ett par tusen sokker er greit å ha med. Sommerfugl campen (den som blir fortest full) er gjørmefri da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...